Τι μοτέρ μπορεί να φοράει ένα μικρό μοντέλο που κάνει 1.200 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί καύσιμο; Αν είπες diesel, έχεις δίκιο, όμως δεν είναι μόνο ντίζελ τα αυτοκίνητα που καταφέρνουν τέτοια οικονομία. Μήπως λοιπόν σήμερα είναι καλύτερα να αγοράσεις ένα τέτοιο με μοτέρ βενζίνης;
Για σκέψου, όσο τα ηλεκτρικάπαλεύουν για 400 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας, ενώ πολλά δεν μπορούν να ξεπεράσουν ούτε τα μισά από αυτά, εσύ «χτυπάς» ένα Citroen C3 και γεμίζεις μια φορά το μήνα, και αν.
Και δεν είναι το μόνο. Στο πρόσφατο τεστ του AutoΤρίτη, 6 μικρά έσπασαν το φράγμα των 1.000 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα, ενώ τα τέσσερα από αυτά ξεπέρασαν τα 1.100. Το Clio, το 208 και το C3, το Corsa και το Mazda 2.
Και ναι, 4 από αυτά τα μοντέλα είναι diesel, ένα ατμοσφαιρικό βενζίνης και ένα ήπια υβριδικό, το Mazda. Όμως το C3, ξεπέρασε τα 1100 χιλιόμετρα, τόσο στην έκδοση ντίζελ όσο και την βενζινοκίνητη. Ναι, και στη βενζινοκίνητη.
Και εδώ είναι το ζουμί. Το βενζινοκίνητο C3 είναι 3.700 ευρώ φθηνότερο από το ντίζελ, ενώ η διαφορά του με τα άλλα diesel φτάνει και τις 5.000 ευρώ. Αν αγοράζεις για οικονομία, σκέψου το πάλι.
Γιατί το βενζινοκίνητο πετυχαίνει την ίδια κατανάλωση, χωρίς να κάνει τις υποχωρήσεις του diesel (θόρυβος, κραδασμοί, μεταπωλητική αξία στα επόμενα χρόνια), και αφήνει στην τσέπη και τουλάχιστον 3.700 ευρώ. Χώρια τα ακριβότερα φθηνότερα ασφάλιστρα, σέρβις και ανταλλακτικά.
Τι λες λοιπόν; Μπορεί το diesel να είναι ο βασιλιάς στις αποστάσεις, όταν όμως υπάρχει ήδη ένα υβριδικό, και ένα ακόμη φθηνότερο βενζινοκίνητο με τα οποία μπορείς να το αποφύγεις, και με το C3, να μείνεις και με πολλά λεφτά στην τσέπη, μήπως η βενζίνη είναι καλύτερη λύση;