Αν εξαντλείς το ντεπόζιτο, θα... κλαις τον κινητήρα σου!
4.540 Επισκέψεις στο άρθρο (21/7/2023)
Τα τελευταία χρόνια δεν είναι σπάνιο κάποιοι να οδηγούν το αυτοκίνητο τους με το λαμπάκι για τα καύσιμα αναμένο. Αυτό μπορεί να κάνει κακό στον κινητήρα του αυτοκινήτου σου.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα -αν ανάψει το λαμπάκι- διαθέτουν αυτονομία περίπου 30-40 χλμ., άρα θα πρέπει να υπολογίσεις πως έχεις περίπου 5-6 λτ. καυσίμου. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να οδηγήσεις όσο το δυνατόν πιο οικονομικό μέχρι να συνατήσεις το πιο κοντινό βενζινάδικο. Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που δεν θα τα καταφέρεις και θα μείνεις.
Αρχικά θα πρέπει να εξασφαλίσεις την δική σου ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων. Όταν λοιπόν αρχίσουν οι μικροδιακοπές στον κινητήρα θα πρέπει να κάνεις σταδιακά δεξιά και να φροντίσεις να βρεις το ασφαλέστερο δυνατό σημείο για να σταματήσεις. Αφού βγεις από το αυτοκίνητο θα πρέπει να φορέσεις το ανακλαστικό γιλέκο και βάλεις το προειδοποιητικό τρίγωνο αρκετά μέτρα πριν το αυτοκίνητο. Αν είναι βράδυ καλό είναι να ανάψεις και τα αλάρμ έχοντας πάντα στο νου μη μείενεις και από μπαταρία!
Πρώτη λύση, η οδική βοήθεια!
Αν έχεις προνοήσει και στην ασφάλεια σου, σίγουρα θα έχεις βάλει και οδική βοήθεια η οποία να καλύπτει μία τέτοια ανάγκη, τότε θα λύσεις το πρόβλημα σου με το ποιο εύκολο τρόπο. Η οδική βοήθεια θα φέρει λίγο καύσιμο, σε δικιά σου πάντα χρέωση ή θα ρυμουλκήσει το αυτοκίνητο σου σε μέρος, που θα του υποδείξεις εσύ, το πιο προφανές ένα βενζινάδικο.
Δεύτερη λύση, αναζήτηση πρατηρίου με το μπιτόνι στο χέρι!
Αν τελικά δεν προνόησες και δεν έχεις οδική βοήθεια ή από κάποιον γνωστό, τότε θα πρέπει να βρει μόνος σου ένα πρατήριο καυσίμων. Με ένα μπιτόνι (πάντα πρέπει να έχεις ένα άδειο στο πορτ μπαγκάζ για τέτοιτες περιπτώσεις) θα περπατήσεις μέχρι να βρεις κάποο βενζινάδικο. 5 λίτρα καυσίμουαρκούν για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο. Όταν θα βάλεις το καύσιμο στο ρεζερβουάρ θα χρειαστείς ένα χωνί, ωστόσο αν δεν έχεις, ενα αυτοσχέδιο χωνί από χαρτόνι θα μπορούσε να βοηθήσει. Καλό είναι να προσέξεις να μην χύνεται καύσιμο έξω ειδικά αν είναι βενζίνη. Φυσικά το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλη τη διαδικασία.
Αν έχεις βενζινοκίνητο, η ταλαιπωρία έληξε
Μόλις βάλεις βενζίνη (αν το αυτοκίνητο σου είναι βενζινοκίνητο), μπορεί να μην πάρει αμέσως, ωστόσο αυτό ειναι φυσιολογικό μιας και πρέπει να γεμίσει το κύκλωμα με καύσιμο. Μετά από μερικές μιζιές, το αυτοκίνητο θα πάρει μπροστά και θα το πας στο βενζινάδικο για να βάλεις την απαραίτητη ποσότητα βενζίνης. Μην ξεχάσεις αργότερα να αντικαταστήσεις το φίλτρο βενζίνης, για προληπτικούς λόγους, καθώς πιθανότατα θα έχει μαζέψει κατακάθια από το ρεζερβουάρ.
Αν καιει πετρέλαιο, θα ζοριστείς!
Αν έχεις diesel αυτοκίνητο και μείνεις, τα πράγματα δεν θα είναι τόσο απλά όπως στη βενζίνη. Αυτό συμβαίνει γιατί τα περισσότερα μοντέλα χρειάζονται εξαέρωση. Χωρίς τη σχετική διαδικασία δε θα πάρουν μπροστά και υπάρχει κίνδυνος να μείνει κανείς από μπαταρία μετά από πολλές άστοχες μιζιές.
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δεις το εγχειρίδιο χρήσης για να μάθεις αν το αυτοκίνητο χρειάζεται εξαέρωση. Αν χρειάζεται (συνήθως στα παλαιότερα μοντέλα) πρέπει να εντοπίσεις τη σχετική αντλία ακολουθώντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Στη συνέχεια πίεσε το ειδικό εξάρτημα μέχρι να σκληρύνει και ενεργοποίησε τη μίζα μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Αν ο κινητήρας δεν ξεκινήσει. επανέλαβε τη διαδικασία από την αρχή με την πίεση της αντλίας.
Αντίθετα κάποιοι πετρελαιοκινητήρες δεν χρειάζονται. Μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο θα ανοίξεις το διακόπτη της μηχανής (χωρίς να γίνει εκκίνηση), θα περιμένεις λίγα δευτερόλεπτα και θα κλείσεις το διακόπτη. Επανέλαβε αυτή τη διαδικασία κάποιες φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία και κατόπιν γύρισε τη μίζα για να πάρει μπροστά ο κινητήρας.