Πως θα βλέπατε ένα τέτοιο σύστημα που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητό σας να ξεκινήσει αν δεν φοράτε ζώνη;
Αν η ζώνη είναι υποχρεωτική, τότε γιατί όχι και αυτοκίνητα που δεν ξεκινούν αν δεν την φοράτε;
8.391 Επισκέψεις στο άρθρο (31/5/2014)
Η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική δια νόμου. Πρέπει να τη φοράτε παντού και πάντα, όχι μόνο για την αποφυγή προστίμου, αλλά κυρίως γιατί σας προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος. Αν λοιπόν είναι έτσι, θα είχατε αντίρρηση σε ένα αυτοκίνητο που δεν ξεκινάει παρά μόνο αν την φοράτε;
Σήμερα τα αυτοκίνητα είναι υποχρεωμένα να έχουν ηχητική ειδοποίηση σε περίπτωση που το κάθισμα είναι κατειλημμένο αλλά η ζώνη δεν έχει φορεθεί. Το έχετε σίγουρα ακούσει, ο θόρυβος επαναλλαμβάνεται και γίνεται όλο και πιο ενοχλητικός ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να την “ξεχάσετε” ή να μην τη βάλετε.Η GM στις ΗΠΑ έχει μπει στη διαδικασία να τοποθετήσει ένα νέο σύστημα στα αυτοκίνητά της. Αν τα εμπρός καθίσματα είναι κατειλημμένα, το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει αν δεν φορεθούν οι ζώνες. Δεν ειδοποιεί, δεν ενοχλεί, απλά δεν ξεκινάει. Δεν αφήνει κανένα περιθώριο παράβλεψης ή παράκαμψης.Είναι κακό αυτό; Το ίδιο σύστημα είχε εφαρμοστεί σε κάποια μοντέλα, επίσης στις ΗΠΑ, με πολύ έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των οδηγών-αγοραστών. Προτάσσοντας θέματα ασφαλείας ή ιδιωτικότητας οι οδηγοί πέτυχαν να σταματήσουν την υποχρεωτική τοποθέτηση αυτού του συστήματος.Ποιοί την ήθελαν; Οι ασφαλιστικές ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί ή θάνατοι που έπρεπε να αποζημιώσουν, και ολόκληρη η αλυσίδα (μαζί με το δημόσιο) που επιβαρύνεται το οικονομικό κόστος ενός τραυματισμού ή απώλειας ζωής. Ακούγεται σκληρό, μόνο όμως το χρήμα συγκινεί για να γίνει κάτι.Και όμως δεν έγινε. Οι κατασκευαστές μιλάνε χρόνια τώρα για μία λύση που θα υποχρεώνει τη χρήση ζώνης ασφαλείας. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν η ζώνη ασφαλείας ήταν υποχρεωτική για να ξεκινήσει ένα όχημα, θα είχαμε λιγότερους θανάτους και τραυματισμούς από τους μισούς. Γιατί απλά οι οδηγοί δεν την φορούν.Κυκλοφορούν μάλιστα και πόρπες που κουμπώνουν στη θέση της ζώνης για να ξεγελούν το σύστημα και να μην ηχεί ο βομβητής, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να κυκλοφορούν χωρίς να τη φορούν.Η μή χρήση ζώνης έχει στοιχίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία δισεκατομμύρια (που πληρώνουμε εμείς) σε αναζήτηση τρόπων προστασίας σε περίπτωση σύγκρουσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλα τα επιπλέον συστήματα παθητικής ασφάλειας εξελίχθηκαν (προσθέτοντας βάρος, πολυπλοκότητα, κόστος κλπ) ώστε να προστατεύονται οι οδηγοί που δεν φορούν ζώνη. Πόσο πιο απλά θα ήταν τα πράγματα αν ήταν υποχρεωτική από την αρχή;Εσείς τι λέτε; Πως θα βλέπατε ένα τέτοιο σύστημα που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητό σας να ξεκινήσει αν δεν φοράτε ζώνη; Είναι παραβίαση της ιδιωτικότητάς σας; Πως βλέπετε το υπάρχον σύστημα με τον θόρυβο; Φοράτε ζώνη; Οι πίσω επιβάτες; Και τελικά τι γνώμη έχετε για όσους δεν φορούν και χρησιμοποιούν πόρπες που ξεγελούν το σύστημα για να σταματήσει ο ήχος;
Απαράδεκτο να υποχρεώνεις κάποιον να φοράει ζώνη ασφαλείας. Είναι ανθρώπινο μου δικαίωμα να επιλέγω ΕΓΩ αν επιθυμώ την μέγιστη ή λιγότερη ασφάλεια όσον αφορά τον εαυτό μου. Με αυτό το σκεπτικό να έχουμε και πρόστιμα καπνίσματος καθώς και ανθυγιεινού φαγητού. Απαράδεκτο !!!!!
Είμαι αντίθετος σε κάθε μορφή υποχρέωσης και επομένως και σε αυτό το θέμα. Θέλω εγώ να έχω πάντα τον έλεγχο σε ότι κάνω και όχι να με υποχρεώνουν. Ευτυχώς έχω παλιά αυτοκίνητα και είμαι ακόμα σχετικά ελεύθερος. Αν κάποια στιγμή αναγκαστώ να αποκτήσω ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα βρω τρόπο να αποσυνδέσω το σύστημα. Για σκεφθείτε μια ακραία περίπτωση, ας πούμε για κάποιο λόγο (π.χ. μπήκε μια σφήκα στα ρούχα του) να βγάλει ο συνοδηγός τη ζώνη εν κινήσει και η μηχανή να σβήσει, να μην λειτουργούν τα φρένα, ή να βαρύνει το τιμόνι και να βγείς από το δρόμο.
Νομίζω ότι η απαγόρευση εκκίνησης δεν θα γίνει αποδεκτή από τους οδηγούς, για δύο λόγους. Πρώτον, θα στερήσει τη δυνατότητα "χάριτος" στις πολύ χαμηλές ταχύτητες που παρέχει το beeper. Δεύτερο, θα στερήσει τη δυνατότητα γρήγορης διαφυγής από κρίσιμες καταστάσεις (πχ επίθεση).
Σε ένα Toyotaαπό την Αμερική που έχω μπει, το ακριανό σημείο της ζώνης είναι
κολλημένο στην άκρη της πόρτας οπότε με το που ανοίγεις την πόρτα η ζώνη
ανοίγει και φοριέται μόλις κάτσεις στο κάθισμα. Τώρα όλα ταμαγαζιά που πουλάνε αξεσουάρ αυτοκινήτων
έχουν αντάπτορες ζώνης. Έτσι δεν φοράς ζώνη και δεν σε ενοχλεί το μπιπ της υπενθύμισης.
Και βέβαια ένα τέτοιο σύστημα ή ένα διαφορετικό, είναι για το καλό όλων μας.Όμως καλό και σώφρον είναι να επιζητούμε την ασφάλεια εμείς και όχι δια μέσω κάποιων συστημάτων τα οποία επιβάλλονται με το στανιό. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του θεού τω θεό... Όλα αυτά γίνονται με συζήτηση, διαφημίσεις στα μ.μ.ε. για το τι συμβαίνει αν δεν φοράμε ζώνη ασφαλείας, κ.τ.λ. Υπάρχουν δύο σχολές, η μία πιστεύει στην ένοπλη βία, βία είναι και η επιβολή προστίμων, κ.τ.λ. και η άλλη που προσφέρει δωρεάν σε κάποιους που το έχουν ανάγκη κοινωνική εργασία.Διαλέγουμε και παίρνουμε, τόσο απλά... Φοράω ζώνη και φροντίζω να τοποθετώ ζώνες περισσότέρων σημείων σε σχέση με τις εργοστασιακές που φέρουν τα οχήματα μου. Λέω με συζήτηση και στους νεότερους να προτιμούν την ζώνη ασφαλείας γιατί τα υπερ είναι περισσότερα από τα κατά.
Εγώ προσωπικά φοράω πάντα ζώνη όταν οδηγώ ωστόσο οι πίσω επιβάτες στο αυτοκίνητό μου δεν φορούν σχεδόν ποτέ ζώνη θέτοντας έτσι εκτός απο τις δικές τους ζωές και τη δική μου ζωή σε κίνδυνο.Χωρίς η ζώνη να αποτελεί πανάκεια στις περισσότερες περιπτώσεις σώζει ζωές. Η ιδέα να μην ξεκινά το αυτοκίνητο χωρίς να έχουν φορέσει όλοι οι επιβάτες ζώνη μου ακούγεται πολύ καλή. Μπράβο σε αυτόν που το σκέφτηκε αλλά και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα το εφαρμόσουν θέτοντας μέρος των συμφερόντων τους στην άκρη (αφού αρκετοί οδηγοί δεν θα το δεχτούν) μπροστά στο συλλογικό συμφέρον. Το παρήγορο είναι οτι οι νέες γενιές φοράνε στην πλειοψηφία ζώνες ασφλείας σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους και μιλώντας για τον εαυτό μου σε αυτό συνέβαλαν διάφορες αξιόλογες εκπομπές της τηλεόρασης με πρώτο τον Άρη Σταθάκη ο οποίος μας μεταλαμπάδευσε μέρος των γνώσεών του στον τομέα του αυτοκινήτου
Απαράδεκτο να υποχρεώνεις κάποιον να φοράει ζώνη ασφαλείας. Είναι ανθρώπινο μου δικαίωμα να επιλέγω ΕΓΩ αν επιθυμώ την μέγιστη ή λιγότερη ασφάλεια όσον αφορά τον εαυτό μου. Με αυτό το σκεπτικό να έχουμε και πρόστιμα καπνίσματος καθώς και ανθυγιεινού φαγητού. Απαράδεκτο !!!!!
Είμαι αντίθετος σε κάθε μορφή υποχρέωσης και επομένως και σε αυτό το θέμα. Θέλω εγώ να έχω πάντα τον έλεγχο σε ότι κάνω και όχι να με υποχρεώνουν. Ευτυχώς έχω παλιά αυτοκίνητα και είμαι ακόμα σχετικά ελεύθερος. Αν κάποια στιγμή αναγκαστώ να αποκτήσω ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα βρω τρόπο να αποσυνδέσω το σύστημα. Για σκεφθείτε μια ακραία περίπτωση, ας πούμε για κάποιο λόγο (π.χ. μπήκε μια σφήκα στα ρούχα του) να βγάλει ο συνοδηγός τη ζώνη εν κινήσει και η μηχανή να σβήσει, να μην λειτουργούν τα φρένα, ή να βαρύνει το τιμόνι και να βγείς από το δρόμο.
Νομίζω ότι η απαγόρευση εκκίνησης δεν θα γίνει αποδεκτή από τους οδηγούς, για δύο λόγους. Πρώτον, θα στερήσει τη δυνατότητα "χάριτος" στις πολύ χαμηλές ταχύτητες που παρέχει το beeper. Δεύτερο, θα στερήσει τη δυνατότητα γρήγορης διαφυγής από κρίσιμες καταστάσεις (πχ επίθεση).
Σε ένα Toyota από την Αμερική που έχω μπει, το ακριανό σημείο της ζώνης είναι κολλημένο στην άκρη της πόρτας οπότε με το που ανοίγεις την πόρτα η ζώνη ανοίγει και φοριέται μόλις κάτσεις στο κάθισμα. Τώρα όλα τα μαγαζιά που πουλάνε αξεσουάρ αυτοκινήτων έχουν αντάπτορες ζώνης. Έτσι δεν φοράς ζώνη και δεν σε ενοχλεί το μπιπ της υπενθύμισης.
Και βέβαια ένα τέτοιο σύστημα ή ένα διαφορετικό, είναι για το καλό όλων μας.Όμως καλό και σώφρον είναι να επιζητούμε την ασφάλεια εμείς και όχι δια μέσω κάποιων συστημάτων τα οποία επιβάλλονται με το στανιό.
Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του θεού τω θεό...
Όλα αυτά γίνονται με συζήτηση, διαφημίσεις στα μ.μ.ε. για το τι συμβαίνει αν δεν φοράμε ζώνη ασφαλείας, κ.τ.λ.
Υπάρχουν δύο σχολές, η μία πιστεύει στην ένοπλη βία, βία είναι και η επιβολή προστίμων, κ.τ.λ. και η άλλη που προσφέρει δωρεάν σε κάποιους που το έχουν ανάγκη κοινωνική εργασία.Διαλέγουμε και παίρνουμε, τόσο απλά...
Φοράω ζώνη και φροντίζω να τοποθετώ ζώνες περισσότέρων σημείων σε σχέση με τις εργοστασιακές που φέρουν τα οχήματα μου.
Λέω με συζήτηση και στους νεότερους να προτιμούν την ζώνη ασφαλείας γιατί τα υπερ είναι περισσότερα από τα κατά.
Εγώ προσωπικά φοράω πάντα ζώνη όταν οδηγώ ωστόσο οι πίσω επιβάτες στο αυτοκίνητό μου δεν φορούν σχεδόν ποτέ ζώνη θέτοντας έτσι εκτός απο τις δικές τους ζωές και τη δική μου ζωή σε κίνδυνο.Χωρίς η ζώνη να αποτελεί πανάκεια στις περισσότερες περιπτώσεις σώζει ζωές. Η ιδέα να μην ξεκινά το αυτοκίνητο χωρίς να έχουν φορέσει όλοι οι επιβάτες ζώνη μου ακούγεται πολύ καλή. Μπράβο σε αυτόν που το σκέφτηκε αλλά και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα το εφαρμόσουν θέτοντας μέρος των συμφερόντων τους στην άκρη (αφού αρκετοί οδηγοί δεν θα το δεχτούν) μπροστά στο συλλογικό συμφέρον. Το παρήγορο είναι οτι οι νέες γενιές φοράνε στην πλειοψηφία ζώνες ασφλείας σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους και μιλώντας για τον εαυτό μου σε αυτό συνέβαλαν διάφορες αξιόλογες εκπομπές της τηλεόρασης με πρώτο τον Άρη Σταθάκη ο οποίος μας μεταλαμπάδευσε μέρος των γνώσεών του στον τομέα του αυτοκινήτου