Τι λέτε όμως εσείς; Αν τα πρόστιμα είναι υψηλά, είναι απάνθρωπα, ή απλά αφορμή να κόψουμε ότι κακές (και παράνομες) συνήθειες έχουμε;
Αν οι κακές συνήθειες στοιχίζουν σε πρόστιμα, πρέπει να αλλάξουμε τους νόμους ή μήπως τις συνήθειες;
10.486 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2013)
Είναι απάνθρωπα τα ψηλά πρόστιμα; Είναι η «λάθος στιγμή» να επιβάλλονται νέα; Είναι ο νόμος άδικος απέναντι σε μια κοινωνία που δυσκολεύεται; Και τελικά πρέπει να τον αλλάξουμε, ή μήπως να αλλάξουμε τις κακές συνήθειες;
autotriti team
Πόσο μάλλον τώρα που μιλάμε για δύο μισθούς αν σε πιάσουν με κόκκινο, ενώ και στο διπλοπαρκάρισμα θες δύο-τρεις μέρες δουλειά για να πληρώσεις την κλίση.
Ακόμη ένας νόμος ήθελε μέχρι και 1.200 ευρώ πρόστιμο αν καπνίζεις στο αυτοκίνητο με ανήλικο επιβάτη. Φυσικά τέτοιο πρόστιμο δεν εισπράχθηκε ποτέ. Θα ήταν και αυτό δύσκολο να το χωνέψει μία πονεμένη κοινωνία (και ας ντουμάνιαζε το παιδάκι σε κλειστό χώρο).
Και φτάσαμε σήμερα να βρισκόμαστε σε μία θέση όπου τα προβλήματα στους δρόμους είναι ακόμη άλυτα, ο δε τρόπος να λυθούν να περιλαμβάνει σίγουρα πρόστιμα, και μάλιστα υψηλά.
Στη Μ. Βρετανία, για παράδειγμα, δεν κάνουν έλεγχο για τα τέλη κυκλοφορίας. Ξέρουν αν έχεις πληρώσει από τη βάση δεδομένων. Στο εικοσαήμερο, σου έρχεται ο έλεγχος στο σπίτι, και αν πετύχουν το αυτοκίνητο να πατάει άσφαλτο, στο κλειδώνουν επιτόπου (στον τροχό) με επιπλέον κόστος για να στο λύσουν.
Στα δε ανασφάλιστα γίνεται επί τόπου κατάσχεση και καταστροφή του αυτοκινήτου. Μέτρα δραστικά και απάνθρωπα, ειδικά αν ερχόντουσαν σε μία χώρα που δυσκολεύεται ούτως ή άλλως. Όμως στη Μ. Βρετανία το ποσοστό ανασφάλιστων αυτοκινήτων είναι κάτω του 3%, και αυτά με απλήρωτα τέλη κάτω από 1%. Το διπλοπαρκάρισμα έχει εξαφανιστεί οριστικά, ενώ το «κόκκινο» αποτελεί έγκλημα ίδιας βαρύτητας με φόνο. Και δεν το κάνει κανείς. To ίδιο και η χρήση κινητού, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.Στην Ελλάδα πως θα τα λύσουμε αυτά τα προβλήματα; Σαφώς ζούμε σε μια χώρα που έχει μετατρέψει τα πάντα σε εισπρακτικές μηχανές.
Δεν είναι όμως πιο εύκολο να αφήσουμε τα υψηλά πρόστιμα να υπάρχουν και απλά να κόψουμε τις κακές συνήθειες; Υπάρχει κάτι απάνθρωπο σε αυτό;
Τι λέτε όμως εσείς; Αν τα πρόστιμα είναι υψηλά, είναι απάνθρωπα, ή απλά αφορμή να κόψουμε ότι κακές (και παράνομες) συνήθειες έχουμε; Είναι τα πρόστιμα μία μορφή του κοινωνικού κράτους και πρέπει να είναι χαμηλά, ή το κοινωνικό κράτος πρέπει αντίθετα να πατάξει όλες τις κακές συμπεριφορές για όφελος των πολλών; Τι λέτε;
...ποιο V6?
Υπουργός πράγμα με ταπεινό 3λιτρο ??
V8 παρακαλώ το καρά-παράνομα κινούμενο touareg του κύριου Υπουργού, και με αριθμό πινακίδας παραγγελία!
Η γυφτιά του κράτους μας, η δική μας, και της κοινωνίας μας σε όλο της το μεγαλείο.
Πάω να σχολιάσω άλλα θέματα, περί ίππων και ροπής γιατί αυτή η χώρα και εμείς μαζί δεν έχουμε μέλλον.
Ωραίο θέμα για συζήτηση.
Και αν οι κακές συνήθειες κοστίζουν σε ζωές; Τι πρέπει να κάνουμε; Πόσο πρέπει να πληρώνουμε; Επειδή έχω δει ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν πρόκειται να βάλουμε μυαλό, θα σταθώ σε κάτι που είπε η Λουκία σε προηγούμενο άρθρο. Να μάθουμε τα παιδιά μας να είναι υπεύθυνοι και να οδηγάνε σωστά στον δρόμο με σεβασμό πάντα στον συνάνθρωπο και στο περιβάλλον.
Όσο και να αλλάξεις τους νόμους, αν δεν τους εφαρμόζεις είναι σα να μην υπάρχουν. Επομένως, εφαρμογή των νόμων με τις σχετικές συνέπειες (από όλους και όχι επιλεκτικά).Αν ισχύσει αυτό πραγματικά τότε και οι νόμοι θα αποκτήσουν πραγματική βάση με ρεαλιστικές ποινές (διότι μέχρι τώρα η πολιτεία κοροϊδεύει τους πολίτες και το αντίστροφο). Φυσικά αυτό δεν είναι αυτοκινητιστικό μόνο ζήτημα αλλά γενικότερα κοινωνικό.
Συμφωνω με ολους σας οτι θα πρεπει να τηρουμε αυστηρα τον ΚΟΚ. Η υπερβολικη ταχυτητα, η μεθη, η ζωνη, και οι επικινδυνοι ελιγμοι εχουν στοιχισει παρα πολλες ζωες. Σε αρκετες περιπτωσεις παντως θεωρω οτι τα ορια ταχυτητας ειναι εξωπραγματικα και αφορουν αυτοκινητα και δρομους της δεκαετιας του 60. Πιστευω επισης οτι ο σεβασμος των αλλων οδηγων και η τηρηση του ΚΟΚ ειναι θεμα παιδειας κατι που δυστυχως λειπει απο πολλους. Υπαρχει ομως και το θεμα της αστυνομευσης η οποια, κατα τη γνωμη μου, γινεται με αποκλειστικο γνωμονα την εισπραξη προστιμων και οχι τη βελτιωση της συμπεριφορας των οδηγων. Η μονη αστυνομευση που εχω δει μεχρι τωρα ειναι ενας ατυνομικος να σε σημαδευει με το ρανταρ προκειμενου να βεβαιωσει παραβαση. Και αυτο γινεται συνηθως σε σημεια με ιδιαιτερα χαμηλα ορια ταχυτητας προκειμενου να βγει καλο μεροκαματο. Δεν εχω δει ποτε ομως αστυνομικο να σταματαει τον ασχετο οδηγο ο οποιος κινειται στην εθνικη οδο και αλλαζει αποτομα λωριδες κυκλοφοριας χωρις να χρησιμοποιει το φλας - για πολλους δυστυχως το φλας εχει γινει αξεσουαρ για το αυτοκινητο και οχι εργαλειο οδηγησης. Δεν εχω δει επισης την αστυνομια να παρεμβαινει οταν καποιος οδηγει στην αριστερη λωριδα της εθνικης με 50 χαω. Ποσα αυτοκινητα που κυκλοφορουν στους δρομους ειναι σε αθλια κατασταση και επικινδυνα? Τοσο δυσκολο ειναι να τα βρουν μεσω των ΚΤΕΟ? Ειναι περιττο νομιζω να μιλησω για τα 100αδες χιλιαδες ανασφαλιστα και τους ανεγκεφαλους οδηγους τους. Ποσες φορες εχουμε δει παππου 90 ετων αοματο να πηγαινει στο δρομο οδηγωντας στο περιπου και αλλες ποσες να εχει προκαλεσει σοβαρο ατυχημα? Ποσες φορες εχουμε γλυτωσει απο ατυχημα γιατι ειχαμε προβλεψει τη βλακεια που θα κανει ο μπροστινος μας ο οποιος δεν εχει καμια αντιληψη τι γινεται γυρω του? Ποσοι και ποσες εχουν παραλαβει το διπλωμα στο σπιτι τους χωρις να εχουν δωσει εξετασεις και χωρις να εχουν εστω τις βασικες ικανοτητες οδηγησης? Θα μπορουσα να μιλαω για ωρες σχετικα με αυτα που εχουν δει τα ματια μου τοσα χρονια στους δρομους. Δυστυχως, αρκετος κοσμος θεωρει το αυτοκινητο παιχνιδι και δεν αντιλαμβανεται οτι μπορει πολυ ευκολα να σκοτωθει ή να προκαλεσει το θανατο καποιου αφταιγου. Καληγοντας, θεωρω οτι ΝΑΙ, πρεπει να τηρουμε τον ΚΟΚ αλλα πρεπει να γινουν και παρα πολλα πραγματα ακομη για να φτασουμε σε ενα ικανοποιητικο επιπεδο οδικης ασφαλειας.
Να προσθέσω ότι η κατάσχεση του αυτοκινήτου είναι απαράδεκτο μέσο τιμωρίας για δύο κυρίως λόγους. Πρώτα πρώτα διότι αντι να τιμωρήσεις τον οδηγό, τιμωρείς το αυτοκίνητο, που μπορεί να το χρησιμοποιούν δύο ή περισσότερα μέλη μιας οικογένειας και δεν είναι επιτρεπτό να τιμωρούνται και αυτοί που δεν έφταιξαν και δεύτερο διότι μια παράβαση που είναι ίδια, για δύο διαφορετικούς παραβάτες δεν τιμωρείται το ίδιο, αλλά διαφορετικά, αν διαθέτουν διαφορετικό αυτοκίνητο. Δηλαδή τιμωρείται ο ένας, με την απώλεια αυτοκινήτου που αξίζει 1000 ευρώ και ο άλλος με την απώλεια αυτοκινήτου αξίας 10000 ευρώ. Αυτο το θεωρείτε δίκαιο; Κατά τη γνώμη μου η πιο δίκαιη ποινή, που πλήττει το ίδιο, πλούσιους και φτωχούς, είναι η φυλάκιση.
Τα υψηλά πρόστιμα εκτιμώ ότι μπήκαν επειδή δεν είναι εύκολο να εντοπίζονται όλοι ή έστω ένας μεγάλος αριθμός παραβατών και να τιμωρούνται. Έτσι έβαλαν υψηλά πρόστιμα, για να δημιουργήσουν το φόβο και έτσι να αποτρέψουν τις παραβάσεις. Όμως όταν κάνεις παραβάσεις και βλέπεις ότι δεν σε πιάνουν, δημιουργείται η εντυπωση ότι μπορείς άφοβα να τις κάνεις. Η δική μου άποψη είναι ότι δεν θα έπρεπε να είναι τόσο ψηλά τα πρόστιμα, αλλά να αυξηθεί η συχνότητα εντοπισμού και τιμωρίας των παραβατών. Ας πούμε ότι σήμερα μια παράβαση κοστίζει π.χ. 700 ευρώ. Αν σε πιάσουν 1 φορά στις 20 φορές που θα κάνεις μια παράβαση, θα αναλογεί η κάθε παράβαση σε 35 ευρώ. Αν τώρα αλλάξει το σύστημα και το πρόστιμο είναι 100 ευρώ, αλλά σε πιάνουν 1 φορά στις 2 παραβάσεις, τότε παρόλο που το πρόστιμο είναι πολύ χαμηλότερο δεν θα σε συμφέρει να σε γράφουν τόσο συχνά και θα προσέχεις περισσότερο, διότι αν κάνεις πάλι τον ίδιο αριθμό παραβάσεων θα πληρώσεις συνολικά 1000 ευρώ.
Καποια ειναι σωστα και συμφωνω 100%.
Το κοκκινο ειναι εγκλημα, η οδηγηση υπο την επηρεια (αλκοολ-ουσιων) επισης.
Γιατι παρακαλω δεν κοπηκε ποτε προστιμο για τους καπνιζοντες με παιδια στην καμπινα;
Γιατι δεν κοπηκε προστιμο για αδειασμα τασακιου στην ασφαλτο;
Για πεταγμα πλαστικου μπουκαλιου απο παραθυρο;
Το να σκιζεις καποιον επειδη παρκαρε παρανομα προυποθετει οτι του εχεις λυση
(εκει κοντα) παρκαρισματος και δεν τη χρησιμοποιησε...αν ισχυει, ναι σκιστον!
Το να κοβεις κληση για ταχυτητα (160) σε ευθυ δρομο εκτος πολεως με τρεις λωριδες
ειναι απλα ηλιθιο...το ιδιο ηλιθιο με το να τρεχεις με 100 εκει που ο δρομος δεν το "σηκωνει"...αλλα επισης ηλιθιο ειναι να μην κοβεις κληση σε αυτον που παει αργα και αριστερα κανοντας τη ζωη των αλλων δυσκολη ...και επικινδυνη.
Το αυτοκινητο δεν ειναι κινουμενη πολυθρονα και καποια στιγμη πρεπει να μαθουμε να το ΟΔΗΓΟΥΜΕ!
ΌΛΑ είναι λάθος και ΟΛΟΙ φταίμε!
Το πρόβλημα είναι ότι δεν κατανοούμε την σοβαρότητα στο να διαπράττεις παραβάσεις, μικρές ή μεγάλες. Και όταν το συνειδητοποιούμε είναι πια πολύ αργά. Σε εμάς ποτέ δεν θα συμβεί ατύχημα (έχουμε ασυλία), μόνο στους άλλους.
Τα έχουμε ξαναπεί σε παρόμοιο θέμα, επειδή η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν πουλάει, σε σχέση με την κατασκευή για παράδειγμα δρόμων, δεν ασχολείται κανείς μα κανείς με αυτή.Και είναι τραγικά λυπηρό γιατί κάθε εβδομάδα χάνονται νέοι άνθρωποι, κάποιοι μένουν ανάπηροι και επιβαρύνεται το εθνικό σύστημα υγείας, το σύστημα συντάξεων και προπάντων ο άνθρωπος που αλλάζει για πάντα η ζωή του.
Καταρχάς τα πρόστιμα είναι κοροϊδεία.Δεν γίνεται το χ πρόστιμο να φτάνει τα 700 ευρώ και αν το πληρώσω σε 10 μέρες, θα πληρώσω τα μισά.Πόσο κοστίζει τελικά η ανθρώπινη ζωή;Τα πρόστιμα είναι χαμηλά και όχι έξυπνα.Δεν φοράς κύριε,α για παράδειγμα ζώνη, κατάσχεση το όχημα, και ας αφήσουμε τις αμπελοφιλοσοφίες ότι η ζώνη σε περίπτωση ατυχήματος, σε δένει και δεν μπορείς να ξεφύγεις, κ.τ.λ.Φθηνές δικαιολογίες είναι όλα αυτά.Μετά την κατάσχεση και παράδειγμα για 1 χρόνο να πας να προσφέρεις ΔΩΡΕΑΝ, κοινωνική εργασία σε νοσοκομείο, εκεί που έχουν τους ανθρώπους από οδικά ατυχήματα, που δεν φορούσαν ζώνη και μετά από 1 χρόνο για παράδειγμα, να μπορείς να πάρεις πίσω το όχημα σου, να δούμε φοράς ή δεν φοράς ζωνη, πίνεις ή δεν πίνεις, κ.τ.λ.
Εδώ είναι το κοινωνικό κράτος και όχι σε αυτά τα μπακαλίστικά που εφαρμόζει.
Όμως σε ένα κράτος μπερδεμένο, με 3,5 εκατομμύρια άνεργους, δεν γίνεται να υπάρχει κοινωνική πολιτική, αλλά κόψε από παντού.Το όχημα είναι ένα τεχνολογικό προϊόν, όταν δεν πωλούνται ούτε υπολογιστές, ε αμάξι θα πωληθεί και θα υπάρχει και κοινωνικό κράτος ολοκληρωμένο, θα πληρωθεί η ασφάλεια, τα τέλη, θα βάλουμε λάστιχα, κ.τ.λ.Τα έχουμε ξαναπεί τόσες φορές, όλα να τα κάνουν οι άλλοι όχι εμείς.Οι άλλοι να έχουν καλά λάστιχα, οι άλλοι να έχουν καλή ασφάλεια, οι άλλοι να κάνουν κοινωνική επανάσταση, κ.τ.λ. εμείς όχι πότε.Ε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ.Ας βάλλουν όλοι το χέρι στην καρδιά και ας αναλογιστούν.
Καλά χριστούγεννα να έχουμε, με υγεία, οδική ασφάλεια, κ.τ.λ. και ας ακούγεται λίγο στερεότυπο, το πιστεύω.