Διαμορφώνονται οι συνθήκες και το νομικό πλαίσιο, ώστε να χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο ως καύσιμο κίνησης στη χώρα μας, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων χωρών.
Υδρογόνο καύσιμο και στην Ελλάδα;
Εξελίξεις έχουμε όσον αφορά στη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο στη χώρα μας, με την κυβέρνηση να δηλώνει έτοιμοι να θέσει τις προϋποθέσεις ώστε να γίνει πραγματικότητα.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος υποστήριξε ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι η μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και η προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων, γι αυτό και ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Το υδρογόνο μπορεί να καλύψει το 30% της ενέργειας στην Ελλάδα
Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών εκτιμάται πως μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας. Άλλωστε πρόκειται για ένα φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο που προωθείται εδώ και πολλά χρόνια παγκοσμίως, στο πλαίσιο της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών.
Αργεί πολύ η λειτουργία πρατηρίων
Για να μπορέσει ωστόσο να γίνει πραγματικότητα η υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα, όπως τόνισε και ο Υφυπουργός, θα πρέπει να υπάρξει και το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας.
Αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να λειτουργήσουν ούτε πρατήρια ανεφοδιασμού, ούτε συνεργεία επισκευής και συντήρησης υδρογόνου, καθώς δεν έχουν καθοριστεί οι διαδικασίες αδειοδότησης, όπως επίσης και οι προδιαγραφές ασφαλείας.
Καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας
Σύμφωνα πάντα με όσα ανέφερε ο Υφυπουργός για να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα παραπάνω κωλύματα έχουν προγραμματιστεί μια σειρά από ενέργειες και κοινές υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες φυσικά, θα σχολιάσουμε, απαιτούν και τον απαραίτητο χρόνο.
Πάντως σκοπός είναι σύντομα η ΟΣΥ να εφαρμόσει πιλοτικό πρόγραμμα με τρία λεωφορεία υδρογόνου, ενώ ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι είναι εφικτό να γίνει στη Δυτική Μακεδονία το πρώτο πρατήριο διάθεσης υδρογόνου και η δυνατότητα στην περιοχή να αναπτυχθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία.
Υδρογόνο στις μεταφορές, ρεύμα στα αμάξια μας
Η υδρογονοκίνηση δεν είναι μια φρέσκια ιδέα που μπορεί να αποτελέσει το μέλλον. Ήδη έχει δοκιμαστεί και υιοθετηθεί σε άλλες χώρες, ως ένα βήμα προς πιο «πράσινες» μεταφορές. Άλλωστε μιλάμε για μια τεχνολογία που ήδη εξελίσσεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota με το Mirai.
Βέβαια, καθώς υπάρχουν δυσκολίες ω προς τη μεταφορά και την αποθήκευση του υδρογόνου αυτή τη στιγμή φαντάζει περισσότερο ως λύση για τις μεταφορές και τη ναυτιλία, παρά ως ευρείας κατανάλωσης για επιβατικά αυτοκίνητα. Έτσι όπως βλέπουμε και από την Ευρώπη, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί την τάση στα αυτοκίνητα, μέχρι τουλάχιστον να ωριμάσουν οι συνθήκες και να «περάσει» υο υδρογόνο και στα αυτοκίνητα.