Mε ένα κόκπιτ σαν από Tesla και με καθαρούς κινητήρες, η Mercedes δίνει νέα αίγλη στη C-Class του 2020. Δείτε τις αποκλειστικές εικόνες και διαβάστε όλες τις πληροφορίες που έχουμε συγκεντρώσει για το δημοφιλέστερο «αστέρι».
To σοκ ήταν βαρύ για τη Στουτγγάρδη. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018 η Tesla πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ από ότι η Mercedes. H φίρμα με το αστέρι διέθεσε 66.542 αυτοκίνητα στην τόσο σημαντική αμερικανική αγορά, όμως τα «στρατεύματα» του Ίλον Μασκ έφτασαν τα 69.925 αυτοκίνητα. Ειδικά, ο αντίπαλος της C-Class, το νέο Model 3, έχει ανέβει κι έχει διαθέσει 55.800 αυτοκίνητα σε τρεις μόλις μήνες. Αλλάζουν πράγματι τόσο οι εποχές; Όχι και τόσο. Την ώρα που η Mercedes εισπράττει καλά χρήματα για τα αυτοκίνητά της, ο Μασκ χαροποιεί τους μετόχους του με ανακοινώσεις. Κέρδη; Εντάξει, μια στο τόσο μπορεί να βγει και κέρδος. Στην πράξη όμως απλώς «καίνε» συνεχώς τα έτοιμα. Κι αυτό είναι κάτι που δε θα μπορούσε και δε θα ήθελε με τίποτα να κάνει ένας όμιλος όπως η Daimler.
Ωστόσο, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Καλιφόρνια έφερε αρκετές αλλαγές και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τους πελάτες. Αλλά και στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι μηχανικοί της Daimler. Kι αυτό γιατί η εξέλιξη στη συνέχεια δε μπορεί να είναι ίδια όπως μέχρι σήμερα. Η C-Class πρέπει να μείνει σε απόσταση βολής από τα νέα ηλεκτρικά αστέρια της αυτοκινητοβιομηχανίας, κι ας είναι προγραμματισμένο να κινείται στο μέλλον με καθαρούς ντίζελ και υβριδικά μοντέλα.
Τεχνικά δε στοιχειοθετείται κάποιο πρόβλημα, καθώς η Mercedes έχει κάνει την προεργασία της. Η πλατφόρμα της νέας C-Class μπορεί να ενσωματώσει οποιαδήποτε γραμμή κίνησης, από συμβατικές λύσεις με μοτέρ εσωτερικής καύσης έως υβριδικά και από εκεί έως ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα. Και φυσικά όλα τα μοτέρ θα έχουν τεχνολογία με δίκτυο 48 Volt και υβριδική μονάδα για μείωση της κατανάλωσης και βελτίωση των επιδόσεων. Ένα e-Boost περίπου 100 Nm θα μπορεί να δώσει έξτρα ζωντάνια ακόμα και στις βασικές τετρακύλινδρες εκδόσεις, βοηθώντας ταυτόχρονα την τήρηση των προδιαγραφών ρύπων και για το μέλλον.
Παρόλο που όλες οι γραμμές κίνησης θα πρέπει, λόγω της ηλεκτρικής βοήθειας, να ρυθμιστούν εκ νέου, για την ανάρτηση ένα «απλό» ραφινάρισμα θα είναι αρκετό. Όντως, η σημερινή C-Class πείθει με την ισορροπία της ανάμεσα σε άνεση και ευελιξία, ωστόσο στο άμεσο μέλλον το μοντέλο θα είναι ακόμα καλύτερο, ειδικά στην απόσβεση. Στόχος είναι να κλείσει κι άλλο ο κλοιός γύρω από τη «στριφτερή» BMW Σειρά 3. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Mercedes θα διατηρήσει την αερανάρτηση, στοιχείο μοναδικότητας στη μεσαία κλάση. Και ειδικά για τη στέισον βάγκον έκδοση την οποία βλέπουμε εδώ, αυτό θα είναι μια επένδυση η οποία σίγουρα αξίζει.
Ως πρώτο μοντέλο μετά την S-Class, η C-Class θα αποκτήσει (προφανώς και από τη λίγο μεγαλύτερη E-Class) τη νέα γενιά των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Μελλοντικά το επίπεδο αυτονομίας θα είναι Επιπέδου 3 και αυτό για τον αυτοκινητόδρομο σημαίνει τα εξής: σε συγκεκριμένες θα αναλαμβάνει τον έλεγχο ο υπολογιστής. Ο οδηγός θα μπορεί τότε να διαβάσει ένα βιβλίο, να απαντήσει στα e-mail του ή να δει τηλεόραση. Αυτό θα επιτρέπεται έως τα 130 χλμ./ώρα (την ώρα που η Audi έχει αντίστοιχα σχέδια αλλά μέχρι τα 60 χλμ./ώρα) και θεωρητικά, σε απόσταση, για εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Σας ακούγονται συντηρητικά όλα αυτά; Τότε η σχεδιαστική ομάδα του Γκόρντεν Βάγκενερ έχει ετοιμάσει κάτι για εσάς. Αυτό αφορά στο εσωτερικό, όπου η αλλαγή θα είναι πολύ πιο μεγάλη από ότι εξωτερικά και έχει ως στόχο να επισκιάσει την Tesla. H κεντρική κονσόλα θα κυριαρχείται από ένα μάλλον θηριώδες μόνιτορ αφής. Σε αυτό θα προστεθεί και η πιο εξελιγμένη εκδοχή του συστήματος φωνητικών εντολών με το κλασικό «Hey Mercedes!» η οποία θα καταστήσει περιττούς τους περισσότερους από τους υπόλοιπους διακόπτες. Μπορεί αυτό να φέρει «πονοκέφαλο» στην Tesla; Πιθανώς. Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός, η BMW Σειρά 3 και το Audi A4, θα ζουν αμέριμνα στο λεγόμενο «Παλαιό Κόσμο». Η C-Class θέλει να κρατήσει καλή επαφή με τα ηλετρικά μοντέλα-σταρ, όπως το Tesla Model 3. Θα τη δούμε το 2020 αλλά θα μας έρθει το 2021.
Η άποψή μας
Η νέα ΒΜW Σειρά 3 φάνηκε μάλλον ιδιαίτερα συντηρητική, όπως και το πρόσφατα ανανεωμένο Αudi A4. Aντιθέτως, η Mercedes δείχνει να παίρνει ένα ρίσκο, ειδικά σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, σε προσπάθεια να ζυγίσει καλά το σπαγγάτο ανάμεσα στον «παλιό Κόσμο» και τον καινούριο, στο στιλ τις Tesla.