ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέα GLA: Στην αγορά από τα τέλη του 2019

Περισσότερη πρακτικότητα, χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ θα παρέχει το επόμενο μικρομεσαίο SUV των Γερμανών.

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes GLA

90.159 Επισκέψεις στο άρθρο (21/9/2019)

Η GLA ενηλικιώθηκε! H δεύτερη γενιά του μικρότερου «αστεράτου» SUV θέλει να πετύχει στην αγορά με καλύτερους χώρους και περισσότερη άνεση. Η αρχή θα γίνει στα τέλη της χρονιάς! 


H Μercedes GLA είναι ένα αυτοκίνητο για όσους ζηλεύουν αληθινά τη Mercedes. Γιατί; Κυρίως γιατί έπιασε το νόημα της κατηγορίας και έφτιαξε μοναδικές αναλογίες τις οποίες θα ήθελε πολύ και ο ανταγωνισμός.

Βλέπετε, η BMW X1 και το Audi Q3 έχουν γίνει στο μεταξύ λίγο πιο μεγάλα. Αλλά και επειδή πουλάει πολύ καλά, χωρίς να είναι το καλύτερο ή το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Μικρή, στενόχωρη και με ξερή ανάρτηση, η GLA έχει πολλά σημεία στα οποία χάνει στα συγκριτικά τεστ. Κι όμως, μαζί με τα αδέρφια της, από την A-Class έως τη CLA Shooting Brake, ανήκουν στην οικογένεια των πιο δημοφιλών μικρομεσαίων παγκοσμίως. Η Mercedes ρίχνει κάθε χρόνο στην αγορά πάνω από 600.000 αυτοκίνητα αυτής της κλάσης. 

Πλέον στη γραμμή εκκίνησης είναι έτοιμη να κάτσει η δεύτερη γενιά της GLA. Κι όπως έγινε και με την A-Class, η Mercedes φέρνει και σε αυτό το επίπεδο πάρα πολλές βελτιώσεις. Όλα ξεκινούν από τη βελτιωμένη πλατφόρμα, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει καλύτερη εκμετάλλευση χώρων στέλνοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τόσο τη στενότητα των χώρων για επιβάτες όσο και το περιορισμένο πορτ-μπαγκάζ. Κι όλα αυτά χωρίς να περιμένουμε μεγάλη μεταβολή στις εξωτερικές διαστάσεις. Όπως την έχουμε συνηθίσει, η GLA θα μείνει στην περιοχή των 4,4 μέτρων.

Αυτό που επίσης ανήκει στις αλλαγές και χαρακτηρίζει όλη αυτήν τη νέα γενιά μικρομεσαίων, είναι φυσικά η πολύ πιο ελκυστική και ευρέως αποδεκτή σχεδίαση. Λιγότερες ακμές, λιγότερες γωνίες, λιγότερο πρησμένα «μάτια» και ταυτόχρονα ένας πιο έντονος χαρακτήρας: αυτά χαρακτηρίζουν τις μικρές Benz σε ό,τι αφορά τη λαμαρίνα τους. Και τους πηγαίνει κιόλας. Συγκεκριμένα για τη GLA αυτό σημαίνει ότι οπτικά θα είναι πια πιο ενήλικη, θα είναι λιγότερο «παιχνιδιάρα» αλλά θα έχει πολύ πιο ξεχωριστό χαρακτήρα.

H νέα πλατφόρμα μικρομεσαίων μοντέλων με τον κωδικό MFA2 επιφέρει όμως και περισσότερη άνεση – όπως έχει φανεί εξάλλου και από την πεντάθυρη A-Class. Η πρώτη γενιά της GLA ίσως ήταν περισσότερο εστιασμένη από ότι έπρεπε στη δυναμική συμπεριφορά και προκαλούσε εκνευρισμό με τη σκληρότητά της ακόμη και σε εκδόσεις με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η νέα δομή ωστόσο, δεν είναι σημαντικά πιο μαλακή σε ρυθμίσεις αλλά είναι πολύ πιο ισορροπημένη και έχει μεγαλύτερα αποθέματα άνεσης. Φυσικά και η GLA δεν πρόκειται να γίνει ξαφνικά άνετη σαν… πολυθρόνα, απλώς θα πάψει σίγουρα να ενοχλεί με το παραμικρό πετραδάκι που θα συναντά στην άσφαλτο.

Υπάρχει κι άλλο πλεονέκτημα όμως που φέρνει η νέα πλατφόρμα: επειδή ο τότε υπεύθυνος εξέλιξης και σημερινός πρόεδρος της Daimler, ο Όλα Κελένιους, είχε προβλέψει τις αλλαγές που θα γίνονταν στο χώρο της αυτοκίνησης, το νέο δάπεδο μπορεί να υιοθετήσει οποιαδήποτε γραμμή κίνησης, από τα mild-hybrid έως τα plug-in και από την ηλεκτροκίνηση μέχρι την υδρογονοκίνηση (fuel cells).

Aς ξεκινήσουμε όμως με τα σύνολα εσωτερικής καύσης. Εδώ η GLA θα έχει στη διάθεσή της όλα τα σύνολα βενζίνης και ντίζελ που γνωρίζουμε από την A-Class. Αυτό σημαίνει εκδόσεις βενζίνης από 109 ίππους (GLA 160) έως 421 ίππους (GLA 45 S). Για τους ντίζελ το αντίστοιχο πλαίσιο θα ανοίγει με την GLA 180 d των 116 ίππων και θα φτάνει στη GLA 220 d των 190 ίππων. Επιπλέον θα υπάρχει μια plug-in υβριδική έκδοση στην οποία η Mercedes θα συνδυάζει το βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 102 ίππων. Αυτό, μαζί με μια μπαταρία στις 15 κιλοβατώρες, θα επιτρέπει άνετα αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 50 χλμ.. Κι αυτό χωρίς να μειώνει το επίπεδο των χώρων, αφού οι μπαταρίες θα είναι κάτω από το πίσω κάθισμα.

Ταυτόχρονα το ρεζερβουάρ καυσίμου θα περάσει κάτω από το πορτ-μπαγκάζ, όπου κάποιες ειδικές μετατροπές θα επιτρέπουν την τοποθέτησή του σε πολύ μικρό χώρο. Στο άλλο άκρο της κλίμακας πάντως θα υπάρξει η πιο ιδιαίτερη GLA. Δεν είναι ακόμη επιβεβαιώμενη, ωστόσο υπάρχουν σκέψεις για μια AMG GLA 55 EQ Power +. Εδώ η ιδέα είναι να ανέβει το ηλεκτρικό μοτέρ στους 230 ίππους, να δίνει κίνηση στον πίσω άξονα και να ανεβάζει τη συνολική δύναμη στο απίστευτο επίπεδο των 640 ίππων.

Ας περάσουμε όμως στα ηλεκτρικά μοντέλα, αφού η GLA θα υπάρχει και με αμιγώς ηλεκτρική γραμμή κίνησης.

Βλέπετε, η GLA θα είναι διαθέσιμη και αποκλειστικά με μπαταρία, με μικρές εξωτερικές διαφοροποιήσεις και φυσικά με το όνομα EQA. Aπό το όνομα και μόνο καταλαβαίνει κανείς την πρόθεση να μπει αυτό το όχημα ανάμεσα στην Α-Class και τη GLΑ, ως μικρότερο αδερφάκι της GLC. Oι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι, θα υπάρχουν δύο εκδοχές ισχύος με 204 ίππους και κίνηση εμπρός και με 380 ίππους, μεγαλύτερη μπαταρία, τετρακίνηση και αυτονομία περίπου 500 χλμ.. Πρόκειται για σημαντική πρόοδο αν σκεφτούμε ότι, η σημερινή EQC, με μπαταρία 80 kWh έχει 390 χλμ. αυτονομία – με το πρότυπο WLTP. Για τη μικρότερη EQA η αυτονομία θα είναι περίπου στα 400 χλμ. με μια φόρτιση της μπαταρίας. Να αναφέρουμε επίσης ότι, τέτοια «ηλεκτροδότηση» θα γίνει και για τη GLB, με το μοντέλο να βγαίνει το 2020 και να λέγεται EQB.

ford
skoda