Το ρεύμα των Q: Με αμείωτη ένταση θα συνεχιστεί το πρεσάρισμα της Audi στην κλάση των SUV τα επόμενα χρόνια. Με δέκα νέα μοντέλα ποια θα είναι τα 4 νέα SUV και τι νέες τεχνολογίες θα φέρουν;
Η Audi έχει το ελεύθερο να επενδύσει περί τα 15 δις ευρώ στον τομέα της τεχνικής εξέλιξης. Φυσικά και για καινοτομίες κόντρα στο γενικό κανόνα.
Το έτος 2019 θα μείνει στην ιστορία ως ένα που έφερε για την Audi φως και λάμψη αλλά και σκιές μαζί. Από τη μία έχουμε λοιπόν το νέο e-tron, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας, να φτάνει στην αγορά. Από την άλλη είχαμε τον πολύ περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων που παρήγαγε στην αρχή η μονάδα των Βρυξελλών, αφού δεν ήταν λίγες οι «παιδικές ασθένειες» που εμφάνισε η μαζική παραγωγή, κυρίως γύρω από τις μπαταρίες.
Και οι πωλήσεις έχουν τα θέματά τους όμως, καθώς μόνο η Κίνα μοιάζει να έχει πραγματικά καλά κέφια. Έχουν όλα αυτά να κάνουν με το πληγωμένο ίματζ μετά το σκάνδαλο ντίζελ; Μήπως η μετάβαση στις νόρμες Euro 6 έχει επίσης κάτι να κάνει, καθώς από εδώ και στο εξής τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πιο καθαρά αλλά και να καίνε στο δρόμο, σχεδόν όσο καίνε και στο εργαστήριο. Όποια και να είναι η αιτία, αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί.
Για να δοθούν λύσεις, η βασική οδός είναι οι επενδύσεις στο τεχνικό σκέλος και το λανσάρισμα πολλών νέων μοντέλων. Φυσικά η κλάση των SUV και των Crossover βρίσκεται στο επίκεντρο. Από τις πιο «απλές», λύσεις όπως το A3 Cityhopper και το A1 Citycarver τα οποία θα φέρνουν στις πιο μικρές κατηγορίες την αίγλη αλλά και τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων allroad μοντέλων, έως το ανώτερο άκρο κι ένα πιθανό Q9 (βλ. πάνω). Εδώ στόχος είναι η Mercedes GLS, η BMW X7 αλλά και η Rolls-Royce, γιατί όχι με μια αναβίωση της Horch που θα ενισχύσει το ιστορικό έρεισμα.
Ενδιάμεσα, θα βρίσκουν το χώρο δράσης τους τα πιο εμπορικά μοντέλα όπως το Q5 και το Q2, τα οποία θα ανανεωθούν ή το Q1 e-tron, για λίγο πιο μετά, το 2021. Η αρχή λοιπόν θα γίνει με την ανανέωση του Audi Q5. Το μοντέλο θα παρουσιαστεί στις αρχές του χρόνου και για πρώτη φορά στην ιστορία του θα έχει plug-in υβριδική έκδοση. Αυτή θα φέρει την κωδική ονομασία «55 TFSI e quattro» και θα φιλοξενεί ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα 252 ίππων, ο οποίος θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων και 350 Nm. Η συνδυαστική ισχύς θα είναι στα 367 άλογα, όμως περισσότερο ενδιαφέρον έχει η ροπή που θα θυμίζει diesel κινητήρα καθώς θα ανέρχεται στα 500 Nm. Μάλιστα, αυτή θα είναι διαθέσιμη σχεδόν από το ρελαντί, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Επίσης, το Q5 55 TFSI e quattro θα φέρει μπαταρίες χωρητικότητας 14,1 kW, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες κάτω από τα καθίσματα και το χώρο αποσκευών (δεν θα κλέβουν πολύ χώρο) και θα είναι ικανές να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά το μοντέλο για 40 περίπου χιλιόμετρα.
Εκτός όμως από αυτήν την έκδοση, σημαντική θα είναι και η οπτική αναβάθμιση του Q5. Εδώ λοιπόν οι πληροφορίες μας λένε ότι το μοντέλο θα ακολουθήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας υιοθετώντας αρκετά στοιχεία τόσο από το προσφάτως ανανεωμένο A4, όσο και από το Q8.
Ανανέωση θα υποστεί όμως και το Q2. Ένα από τα πιο επιτυχημένα Audi των τελευταίων ετών, δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά. Θα αποκτήσει όμως νέο στιλ στα φώτα, νέους προφυλακτήρες και τη μάσκα με τη γρίλια που τοποθετεί η Audi στα πιο πρόσφατα SUV της. Στο τεχνικό κομμάτι δεν έχουμε πληροφορίες για μεγάλες αλλαγές.
Φυσικά αφού τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον και τα SUV είναι επίσης μια κλάση που δείχνει φοβερή δυναμική, είναι δεδομένο ότι αυτά τα δύο θα «συναντηθούν». Ένα τέτοιο «ραντεβού» θα είναι το Q1 e-tron του 2021. Η βάση εδώ θα είναι κοινή με όλα τα αντίστοιχου μεγέθους ηλεκτρικά του ομίλου VW, με την Audi φυσικά να κυνηγά περισσότερο το ραφινάρισμα και την πολυτέλεια. Η εμφάνιση θα είναι cool, αστική αλλά και περιπετειώδης ταυτόχρονα ενώ η τεχνολογίκες λύσεις που θα εφαρμοστούν θα είναι μεν προηγμένες χωρίς όμως να εκτροχιάζουν τον προϋπολογισμό του μοντέλου. Εξάλλου, η Audi θέλει το Q1 e-tron να ξεκινά αισθητά κάτω από τα 35.000 ευρώ.
Η άποψή μας
Είναι πολλά και συναρπαστικά τα νέα μοντέλα της Audi. Η επένδυση στο τεχνικό κομμάτι είναι μεγάλη για λύσεις κόντρα στα συνηθισμένα. Η Audi θα εστιάζει στο εξής σε μια φουλ επιθετική στρατηγική. Θα μπορούσε να δουλέψει διότι και ο ανταγωνισμός από πλευράς Mercedes και BMW έχει επίσης προβλήματα.