ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί ο Μασκ διάλεξε να βάλει την θύρα φόρτισης όπου τον βόλευε;

 Σχολιάστε 
1.897 Επισκέψεις στο άρθρο (20/2/2025)
Γιατί ο Μασκ διάλεξε να βάλει την θύρα φόρτισης όπου τον βόλευε;

Η θέση της θύρας φόρτισης (μπροστά, πίσω αριστερά ή δεξιά στο αυτοκίνητο) έχει σημασία γιατί:
Δεξιά είναι καλύτερα γιατί βρίσκεται από την μεριά του πεζοδρομίου και άρα είναι πιο προφυλαγμένα τα καλώδια.
Αριστερά το φις είναι από την μεριά του δρόμου, άρα εκτεθειμένο.
Θύρα φόρτισης εμπρός και πίσω είναι η καλή λύση και το κάνει η Fiat.
Ο Μασκ (Tesla) αποφάσισε η θύρα να μπει εκεί που βόλευε, στο αριστερό πίσω φανάρι.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η Tesla έχει τη θύρα φόρτισης πίσω αριστερά, άλλες μάρκες αλλού

Σκέψου πόση έρευνα γίνεται για το πώς σχεδιάζεται ένα αυτοκίνητο. Σκέψου πόση μελέτη και προσοχή δίνεται στο πώς θα γίνεται μια διαδικασία όπως ο ανεφοδιασμός στα θερμικά ή η φόρτιση στα ηλεκτρικά. Και τώρα σκέψου ότι στην περίπτωση της Tesla, o ίδιος ο Μασκ, χωρίς τεχνική αιτία, διάλεξε που θα είναι η θύρα φόρτισης. Γιατί;

Η θέση της θύρας φόρτισης με πρώτη ματιά είναι περίπου το ίδιο σημαντική με αυτή της τάπας της βενζίνης. Όπου και να είναι έχει λίγη διαφορά. Ή όχι; Η διαφορά είναι πως στα θερμικά η διαδικασία ανεφοδιασμού κρατάει το πολύ λίγα λεπτά, ενώ στα ηλεκτρικά μπορεί να κρατήσει και ώρες. Ακόμη χειρότερα μπορεί να θέση της θύρας να είναι τέτοια που να μη βολεύει να προσεγγίσεις στο φορτιστή, και αν ψάχνεις εναγωνίως, αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα. Αντίθετα με την τάπα βενζίνης η θύρα φόρτισης μπαίνει όπου θες, και αυτό ισχύει ανάμεσα στις διάφορες μάρκες.

Η θέση της θύρας έχει σημασία στην ευκολία φόρτισης, καθώς επηρεάζει το πού θα παρκάρεις

Για τους κατόχους Nissan Leaf για παράδειγμα, όπου η θύρα είναι πίσω από το εμπρός σήμα, η προσέγγιση στον φορτιστή είναι απλή. Παρκάρεις μπροστά του με τη μούρη, και φεύγεις με την όπισθεν. Αν είναι ακριβώς πίσω, κάνεις το αντίθετο, οπισθεν για να μπεις, μπροστά για να φύγεις. Σε πολλά μοντέλα που είναι στο πλάι, ανάλογα με το πώς παρκάρουν, μπορεί το καλώδιο να φτάνει, να φτάνει δύσκολα ή και καθόλου. Ανάλογα με το πού θα φορτίζεις, η θέση της θύρας θέλει ψάξιμο ώστε το ηλεκτρικό που θα πάρεις να σε βολεύει.

Ο Μασκ αποφάσισε η θύρα να μπει εκεί που βόλευε τον ίδιο

Για τον Μασκ, που αγόρασε όχι αμάξι αλλά ολόκληρη την Tesla, η διαδικασία ήταν αντίστροφη. Είδε δηλαδή που ήταν ο φορτιστής στο νοικιασμένο γκαράζ του, και αποφάσισε στο Model S, το πρώτο μαζικό μοντέλο της μάρκας, η θύρα να μπει πίσω αριστερά ώστε να είναι ακριβώς στο φορτιστή όταν παρκάρει. Το εξιστόρισε ο επικεφαλής της Lucid, που ήταν ο μηχανικός εξέλιξης του Model S πριν φύγει να κάνει την δική του εταιρεία.

Θύρα φόρτισης εμπρός και πίσω είναι η καλύτερη λύση και το κάνει η Fiat

Μπορεί η λογική της θύρας να είναι παρόμοια με αυτή της τάπας καυσίμου, όμως τα ηλεκτρικά έχουν ένα πλεονέκτημα. Όχι μόνο μπορεί να την έχουν όπου θέλουν, μπορεί να έχουν και όσες θέλουν. Ήδη η Fiat στο νέο Grande Panda έχει μία εμπρός για το σπίτι, 7kW και μία πίσω, που εκτός από το σπίτι (11kW AC) φορτίζει γρήγορα (100kW DC) έξω. Θα ήταν ακόμη καλύτερα και οι δύο θύρες να φορτίζουν το ίδιο γρήγορα, είναι όμως ακόμη η αρχή, και είναι βέβαιο πως οι διπλές θύρες να γίνουν κανονικότητα.
 
Ο ίδιος ο Μασκ φρόντισε η θέση της θύρας να τον βολεύει, και την έβαλε όπου ήθελε. Εσύ κοιτάς αν εκεί που είναι βολεύει εσένα;

Smart
OMODA