ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αποχαιρετώντας τον Θρύλο: Ο VR6 της VW σβήνει σιωπηλά

(20/12/2024)
Αποχαιρετώντας τον Θρύλο: Ο VR6 της VW σβήνει σιωπηλά
3 Φωτογραφίες »

Τέλος στην παραγωγή του κινητήρα ύστερα από 33 χρόνια ζωής
Έχει «φορεθεί» σε πολλά μοντέλα της Volkswagen Group, από VW Golf μέχρι Porsche Cayenne
1,87 εκατομμύρια κομμάτια βγήκανε από το εργοστάσιο της VW
Ο τελευταίος κινητήρας κατασκευάστηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 2024

Τέλος στην παραγωγή του κινητήρα ύστερα από 33 χρόνια ζωής

Στον κόσμο της αυτοκίνησης, όλοι οι λάτρεις των τεσσάρων τροχών έχουν αποτυπώσει στο μυαλό τους κάποια σημεία αναφοράς που στο σύνολό τους απαρτίζουν την σύγχρονη ιστορία του αυτοκινήτου. Τέτοια σημεία αναφοράς μπορεί να είναι μοντέλα, τεχνολογίες ή κάποιο επίτευγμα που έχει μείνει ανεξίτηλο στην μνήμη του κόσμου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, θα αναφερθούμε σε έναν κινητήρα που αναμφίβολα έχει αφήσει το στίγμα του στον κόσμο του αυτοκινήτου και έχει αγαπηθεί από πολλούς οπαδούς της Volkswagen. Μιλάμε για τον θρυλικό κινητήρα VR6 της γερμανικής μάρκας, που έχει γίνει γνωστός για την καινοτόμα σχεδίασή του και τις αντοχές του στον κόσμο της βελτίωσης.

Παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το μακρινό 1991, εξοπλίζοντας το concept Vario I της VW. Πρόκειται για έναν εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα με μια παράξενη διάταξη V, καθώς λόγω της πολύ στενής κλίσης μεταξύ των δύο σειρών κυλίνδρων (10,5 έως 15 μοίρες ανάλογα την παραλλαγή του) συνδυάζει στοιχεία διάταξης V  και διάταξης σε σειρά. Στην πράξη, μιλάμε για έναν ειδικά σχεδιασμένο κινητήρα για εγκάρσιες τοποθετήσεις σε προσθιοκίνητα οχήματα, με πολύ μικρότερο φάρδος από τους παραδοσιακούς V6. Αυτά τα χαρακτηριστικά τον καθιστούσαν ικανό να τοποθετηθεί ακόμη και σε compact αυτοκίνητα που προορίζονταν για τετρακύλινδρα μοτέρ. Με την παραπάνω σχεδίαση, η VW κατάφερε να κρατήσει και το κόστος παραγωγής χαμηλά, καθώς ο κινητήρας λειτουργούσε με μόνο μία κυλινδροκεφαλή και δύο εκκεντροφόρους άξονες.

Έχει «φορεθεί» σε πολλά μοντέλα της Volkswagen Group, από VW Golf μέχρι Porsche Cayenne

Το μέγεθος του VR6 διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο, ξεκινώντας από τα 2,5 λίτρα και φτάνοντας μέχρι τα 3,6. Μέσα στα χρόνια, το ιστορικό μοτέρ της VW έχει εξοπλίσει έναν μεγάλο αριθμό μοντέλων, μικρών και μεγάλων, Από το μικρομεσαίο Golf μέχρι και μεγάλα SUV σαν το Touareg και την Porsche Cayenne. Μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα που κυκλοφόρησαν με κάποια παραλλαγή του μοτέρ, είναι το VW Corrado, το Seat Leon και το Audi A3. Όπως αναφέραμε και πάνω, ο VR6 δεν ξέφυγε από τα χέρια των βελτιωτών, αποδεικνύοντας πως είναι ένας κινητήρας με μεγάλες αντοχές και προοπτική στην βελτίωση. Να σημειωθεί πως οι γερμανοί κατασκεύασαν και άλλες εκδοχές με βάση αυτή τη διάταξη, όπως ο 5κύλινδρος VR5, ο 4λιτρος W8 που τοποθετήθηκε στο VW Passat B5 και τέλος ο θηριώδης W16 που εξοπλίζει την Bugatti Veyron.


Ο θρυλικός VR6
3 Φωτογραφίες »

Ο θρυλικός VR6

1,87 εκατομμύρια κομμάτια βγήκανε από το εργοστάσιο της VW

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε κυρίως στην Κίνα, εξοπλίζοντας μοντέλα που κυκλοφορούν αποκλειστικά στην κινεζική αγορά, με τελευταία παραδείγματα το VW Atlas και το Audi Q6. Συνολικά οι γερμανοί κατασκεύασαν 1,87 εκατομμύρια κινητήρες αυτού του είδους. Όπως ήταν αναμενόμενο, σε μία εποχή που οι κυβερνήσεις πιέζουν συνεχώς τις αυτοκινητοβιομηχανίες με πιο αυστηρούς όρους και περιορισμούς ρύπων, εκείνες εστιάζουν σε νέες τεχνολογίες και μικρούς κινητήρες που θα τηρούν τους κανονισμούς. Συνεπώς, ήταν θέμα χρόνου να φτάσει στο τέλος της ζωής του ο ιστορικός εξακύλινδρος της VW. Σύμφωνα με τον Διευθυντή επικοινωνιών της εταιρείας, ο τελευταίος κινητήρας που βγήκε από το εργοστάσιο της μάρκας, ήταν στις 12 Δεκεμβρίου του 2024.

ford
Autotriti.gr