Ασφάλεια κλειδιού έχεις; Αν όχι ξανασκέψου το!
7.363 Επισκέψεις στο άρθρο (19/8/2022)
Πόσο μεγάλη είναι μία ζημιά 300 ευρώ στο αυτοκίνητό σας; Περίπου όσο το ασφάλιστρο που πληρώνετε, άρα μάλλον θα θέλατε να έχετε κάλυψη για μια τέτοια ατυχία. Όμως η ασφάλισή σας το πιθανότερο είναι να αφήνει ένα μέρος του αυτοκινήτου σας απροστάτευτο: τα κλειδιά. Μήπως δεν πρέπει;
Θα μου πεις, τι αξία έχει ρε φίλε ένα κλειδί; Εξαρτάται. Αν μιλάμε για το κλασσικό κλειδί με το λαστιχένιο μαύρο πιάσιμο, μάλλον πέντε ευρώ στον κλειδαρά. Όμως τέτοια κλειδιά έχουν πλέον τα πολύ παλιά αυτοκίνητα. Οτιδήποτε μετά το 2004, ακόμη κι αν έχει «απλό» κλειδί, σίγουρα κάπου μέσα στο πλαστικό έχει το τσιπάκι του ιμομπιλάιζερ και το πράγμα αλλάζει.
Το πράγμα αλλάζει ακόμη περισσότερο αν μιλάμε για οποιοδήποτε είδους τηλεχειριστήριο. Αν το κλειδί ανοιγοκλείνει πόρτες από μακριά, τότε μιλάμε για ένα μέρος ενός πολύπλοκου συστήματος που είναι συνυφασμένο με την ασφάλεια κατά της κλοπής. Όποιος έχει χρειαστεί ένα τέτοιο κλειδί, είτε γιατί το έχασε, είτε γιατί θέλει επιπλέον, έχει ανακαλύψει το κόστος.
Βλέπεις αυτά τα κλειδιά παραγγέλνονται από το εργοστάσιο με τον αριθμό πλαισίου. Τυπικά το κόστος δεν πέφτει κάτω από 200 ευρώ. Δεν είναι λίγα λεφτά. Αν κάνεις ένα τρακάρισμα και θες βάψιμο σε ένα φτερό, το κόστος είναι πάνω κάτω το ίδιο.
Αν τώρα το κλειδί στο κλέψουν, και γνωρίζεις ότι έχει πέσει σε λάθος χέρια, τότε θα πρέπει να αλλαχτούν και οι κλειδαριές. Πολλοί θα θελήσουν να αλλάξουν κλειδαριές ακόμη κι αν το έχουν χάσει, φοβούμενοι ότι κάποιος μπορεί να το βρει και κατόπιν ανενόχλητος να πάρει το αυτοκίνητο. Οι κλειδαριές στις οποίες ταιριάζουν τα κλειδιά με τηλεχειρισμό δεν είναι παρά ακόμη ένα μέρος του αντικλεπτικού συστήματος.
Γιατί στο κέντρο του βρίσκεται ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που περιλαμβάνει το ιμομπιλάιζερ και τους αισθητήρες τηλεχειρισμού με τους προγραμματισμένους κωδικούς. Με λίγα λόγια, αν θες να αλλάξεις και κλειδαριές, θες ολόκληρο το σύστημα.
Το κόστος; Όσο ένα τρακάρισμα φτερό, καπό, μάσκα, φανάρι προφυλακτήρας. Αν έχεις κάλυψη για αυτά, δεν είναι λίγο επικίνδυνο να μην έχεις κάλυψη για το κλειδί; Που χάνεται για πλάκα; Τι κάλυψη όμως προσφέρει η ασφάλεια που διάλεξες για απώλεια κλειδιού; Το έψαξες;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Το πράγμα αλλάζει ακόμη περισσότερο αν μιλάμε για οποιοδήποτε είδους τηλεχειριστήριο. Αν το κλειδί ανοιγοκλείνει πόρτες από μακριά, τότε μιλάμε για ένα μέρος ενός πολύπλοκου συστήματος που είναι συνυφασμένο με την ασφάλεια κατά της κλοπής. Όποιος έχει χρειαστεί ένα τέτοιο κλειδί, είτε γιατί το έχασε, είτε γιατί θέλει επιπλέον, έχει ανακαλύψει το κόστος.
Βλέπεις αυτά τα κλειδιά παραγγέλνονται από το εργοστάσιο με τον αριθμό πλαισίου. Τυπικά το κόστος δεν πέφτει κάτω από 200 ευρώ. Δεν είναι λίγα λεφτά. Αν κάνεις ένα τρακάρισμα και θες βάψιμο σε ένα φτερό, το κόστος είναι πάνω κάτω το ίδιο.
Αν τώρα το κλειδί στο κλέψουν, και γνωρίζεις ότι έχει πέσει σε λάθος χέρια, τότε θα πρέπει να αλλαχτούν και οι κλειδαριές. Πολλοί θα θελήσουν να αλλάξουν κλειδαριές ακόμη κι αν το έχουν χάσει, φοβούμενοι ότι κάποιος μπορεί να το βρει και κατόπιν ανενόχλητος να πάρει το αυτοκίνητο. Οι κλειδαριές στις οποίες ταιριάζουν τα κλειδιά με τηλεχειρισμό δεν είναι παρά ακόμη ένα μέρος του αντικλεπτικού συστήματος.
Γιατί στο κέντρο του βρίσκεται ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που περιλαμβάνει το ιμομπιλάιζερ και τους αισθητήρες τηλεχειρισμού με τους προγραμματισμένους κωδικούς. Με λίγα λόγια, αν θες να αλλάξεις και κλειδαριές, θες ολόκληρο το σύστημα.
Το κόστος; Όσο ένα τρακάρισμα φτερό, καπό, μάσκα, φανάρι προφυλακτήρας. Αν έχεις κάλυψη για αυτά, δεν είναι λίγο επικίνδυνο να μην έχεις κάλυψη για το κλειδί; Που χάνεται για πλάκα; Τι κάλυψη όμως προσφέρει η ασφάλεια που διάλεξες για απώλεια κλειδιού; Το έψαξες;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »