Έχει 9 σημεία με 31 ταχυφορτιστές για να γεμίσεις
Ένα ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία θέλει δύο στάσεις
Τα υπόλοιπα θέλουν μια στάση και βγάζουν 150 χλμ. ακόμα
Κάποια, αν πας με 100 χλμ./ώρα, το βγάζουν χωρίς στάση (πχ. Mustang)
Αθήνα - Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πόσες στάσεις φόρτισης να κάνω;
Το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη είναι η πιο κλασική διαδρομή σε αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα, μια διαδρομή που όλοι έχουμε οδηγήσει και γνωρίζουμε καλά. Για αυτόν το λόγο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το τι πρέπει να γνωρίζει κάποιος αν πρόκειται να την κάνει με ηλεκτρικό, αφού στο νου του την έχει αποτυπώσει σίγουρα με κάποιο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο…
Παρακάτω αναφερόμαστε στα σημεία φόρτισης που υπάρχουν για να φορτίσεις, στο πόσες στάσεις (και αν) θα πρέπει να κάνεις, μέχρι και το τι ισχύει ανάλογα με ταχύτητα που θα πηγαίνεις.
Έχει 9 σημεία με 31 ταχυφορτιστές για να γεμίσεις
Για να βρεις όλους τους διαθέσιμους φορτιστές, ανεξαρτήτως ισχύος/ταχύτητας φόρτισης, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίξεις την εφαρμογή από το gov.gr που έχει όλα τα σημεία φόρτισης στην ελληνική επικράτεια. Ή να βάλεις εδώ τη διεύθυνσή/τοποθεσία σου για να βρεις τον πιο κοντινό σου φορτιστή. Εμείς πάντως επιλέγουμε - προτείνουμε τους ταχυφορτιστές με ισχύ 150 kW και πάνω, γιατί μια 15λεπτη στάση σε έναν τέτοιο φορτιστή μπορεί να σου δώσει γύρω στα 150 χιλιόμετρα αυτονομία.
Συνολικά υπάρχουν 31 σημεία με ταχυφορτιστές (150 kW και πάνω) για να γεμίσεις:
- 1 φορτιστής 180 kW στο Σχηματάρι
- 2 φορτιστές 180 kW στη Θήβα
- 4 φορτιστές 250 kW στην Αταλάντη μόνο για Tesla
- 2 φορτιστές 180 kW στη Λαμία
- 2 φορτιστές 150 kW στη Λαμία
- 4 φορτιστές 300 kW στη Λάρισα
- 8 φορτιστές 250 kW στη Λάρισα
- 4 φορτιστές 200 kW στη Σκοτίνα
- 4 φορτιστές 180 kW στον Κορινό
Ένα ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία θέλει δύο στάσεις
Από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center έχουμε δει πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο «καίει» περίπου 20-21 kWh/100 χλμ., με ταχύτητα στα 120 χλμ./ώρα. 'Αρα, χοντρικά για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί περίπου 100 κιλοβατώρες ενέργειας.
Έτσι, ένα ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία (γύρω στις 50 κιλοβατώρες) θα χρειαστεί να κάνει 2 στάσεις για φόρτιση, την πρώτη στάση κοντά στην Λαμία, και την δεύτερη στην Λάρισα ξεκινώντας από Αθήνα. Τώρα, πόσο θα διαρκεί αυτή η στάση; Όπως είπαμε σε 15 λεπτά γεμίζεις για 150 χιλιόμετρα και φυσικά από το σπίτι έχεις ξεκινήσει με γεμάτο το ρεζερβουάρ, όπως δηλαδή θα έκανες με το βενζινοκίνητό σου.
Τα υπόλοιπα θέλουν μια στάση και βγάζουν 150 χλμ. ακόμα
Αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη μπαταρία (π.χ. πάνω από 60 κιλοβατώρες), μπορεί να κάνει το ταξίδι και με μία φόρτιση, όπως έχουμε δει σε προηγούμενο τεστ αυτονομίας του AutoΤρίτη. Μάλιστα, αν φορτίσεις στο 100% θα σου περισσέψουν και περίπου 20-30 κιλοβατώρες, για άλλα 150 χλμ. μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης σε ένα αυτοκίνητο με μπαταρία 70 kWh.
Κάποια, αν πας με 100 χλμ./ώρα, το βγάζουν χωρίς στάση (πχ. Mustang)
Τέλος, υπάρχουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κάνουν το Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς καμία ενδιάμεση φόρτιση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν πολύ μεγάλη ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας. Μία χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Ford Mustang Mach-E, της οποίας η μπαταρία έχει εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα πάνω από τις 90 kWh. Εδώ, κινούμενος με 100 χλμ./ώρα και με μέση πραγματική κατανάλωση περίπου στις 18 kWh/100 χλμ., μπορείς να κάνεις το Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς ενδιάμεση στάση για φόρτιση.Δες εδώ πότε λέμε μια μπαταρία ηλεκτρικού μικρή, πότε μεσαία και πότε μεγάλη.