- Πέντε μήνες το περιθώριο για το κλείσιμο του οικονομικού σκέλους.
- Θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ το 7,5% των εσόδων.
- Από τις 6 Οκτωβρίου μειώνεται στα 2,50 ευρώ (από 2,80 ευρώ) το ποσό των διοδίων.
- Μετά από 5 χρόνια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αιτηθεί αύξηση των διοδίων.
Στα «χέρια» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Αττική Οδός
Στα «χέρια» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περνάει η Αττική Οδός, καθώς «έπεσαν» οι υπογραφές στην 25ετή σύμβαση παραχώρησης. Η σύμβαση υπεγράφη από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση υπέγραψε το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Εμμανουήλ Μουστάκας, και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης.
Πέντε μήνες το περιθώριο για το κλείσιμο του οικονομικού σκέλους
Η σύμβαση δίνει περιθώριο πέντε μηνών (έως τις 12 Φεβρουαρίου του 2025) για να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας και να καταβληθεί το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ, το οποίο θα ενεργοποιήσει την έναρξη της παραχώρησης. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως το χρονικό διάστημα μπορεί να παραταθεί, εφόσον συμφωνήσουν οι δυο πλευρές.
Από τις 6 Οκτωβρίου μειώνεται στα 2,50 ευρώ το ποσό των διοδίων
Όπως προβλέπεται από τη σύμβαση, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης.
Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης και συγκεκριμένα από τις 6 Οκτωβρίου 2024, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται σε 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ. Θυμίζουμε, ωστόσο, πως μετά την πάροδο πέντε ετών η ΓΕΤ ΤΕΡΝΑ θα μπορεί να αιτηθεί την αύξηση των τιμών στα διόδια.
Η ταυτότητα της Αττικής Οδού
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για έναν αστικού τύπου αυτοκινητόδρομο, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α), ανά κατεύθυνση. Στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ως κλειστός αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (Ε.Λ.Ε-Σ-Σ), μήκους περίπου 52 χλμ και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (Δ.Π.Λ.Υ), μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5χλμ.