Τα Audi Q3 Sportback, BMW X2 και Renault Arkana σπάνε τα καθιερωμένα στην κατηγορία των SUV, ενσωματώνοντας coupe στοιχεία στη σχεδίασή τους. Q3 λοιπόν, με ποιότητα που ξεχωρίζει, οδηγοκεντρική Χ2 ή Arkana με 10 χιλιάρικα λιγότερα;
Η κατηγορία των SUV crossover πλέον κυριαρχεί, οδηγώντας έτσι τους κατασκευαστές να δημιουργούν νέες προτάσεις, αλλά και νέες υποκατηγορίες. Αυτή η ανάγκη λοιπόν για διαφορετικότητα γέννησε τα SAC (Sport Activity Coupe), ή αν προτιμάτε τα coupe crossover.
H τελευταία προσθήκη λοιπόν σε αυτή την υποκατηγορία, είναι το νέο Renault Arkana, το πρώτο mainstream SAC, τo οποίο έρχεται για να μπει σφήνα και να ανταγωνιστεί τις ήδη υπάρχουσες premium επιλογές της κλάσης, όπως το Audi Q3 Sportback και τη BMW X2. Πάμε να δούμε λοιπόν, πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι το γαλλικό μοντέλο απέναντι στους γερμανούς, συγκρίνοντας τις βενζινοκίνητες αυτόματες εκδόσεις τους παρόμοιας απόδοσης. Πιο συγκεκριμένα το Arkana με τους 140 ίππους, το Q3 Sportback με 150 και την X2 με 136 αντίστοιχα.
Value for money: Renault Arkana με δέκα χιλιάρικα κάτω
Ασφαλώς το mainstream Arkana είναι το πιο προσιτό ανάμεσα στα τρία μοντέλα με κόστος από 26.490 ευρώ, τη στιγμή που το Audi Q3 Sportback κοστίζει από 37.500 ευρώ και η X2, μετά την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου (βρίσκεται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού), από 35.873 ευρώ. Διαφορά που δεν έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, καθώς και τα τρία μοντέλα δεν έχουν κάποια έλλειψη ή κάποιο έξτρα στοιχείο που κάνει τη διαφορά, αλλά με την αίσθηση πολυτέλειας.
Σχεδίαση: Πιο επιβλητικά τα Arkana και Q3 Sportback λόγω μεγέθους
Ξεχωριστά είναι και τα τρία μοντέλα, λόγω της κουπέ λογικής στη σχεδίασή τους με την κεκλιμένη οροφή και την επιμηκυμένη τρίτη κολώνα που διαμορφώνει το ιδιαίτερο αισθητικά πίσω μέρος. Η πιο νέα άφιξη, το νέο Arkana των 4,56 μ. διακρίνεται για τις δυναμικές γραμμές του, όπως προκύπτει από το σχήμα των πλευρικών παραθύρων και το πλαϊνό νεύρο. Από την άλλη βέβαια έκδηλος είναι και ο SUV χαρακτήρας του, που εκφράζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), το μυώδες προφίλ με τους φαρδείς ώμους και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος.
Με σπορτίφ διάθεση είναι και η εμφάνιση του Q3 Sportback (4.500 χλστ. σε μήκος). Πέρα από τα αγριωπά άκρα στην αίσθηση αυτή συμβάλει και η διαμόρφωση του πίσω μέρους, στοιχεία που αναδεικνύουν τα σχεδιαστικά νεύρα και τους τονισμένους ώμους του Q3. Το Q3 Sportback δείχνει πολύ πλατύ, χαμηλό και έτοιμο να «χιμήξει» στο δρόμο.
Από την πλευρά της η ΒΜW Χ2 είναι πιο «μαζεμένη» σε διαστάσεις (4,36 μ.), μειονεκτώντας έτσι στο στοιχείο της επιβλητικότητας συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα. Αυτό δεν αναιρεί ωστόσο το καλαίσθητο τελικό αποτέλεσμα που μοιάζει σαν ένα σπορ πεντάθυρο μικρομεσαίο το οποίο στέκεται κάπως ψηλότερα από το δρόμο.
Τοπ επίπεδο ποιότητας και ξεκάθαρη premium υλοποίηση στην καμπίνα του Q3 Sportback, όπως φαίνεται από τις επιλογές, την ποικιλία και τα ταιριάσματα των υλικών.
Εσωτερικό: Ξεχωρίζει ποιοτικά το Audi Q3 Sportback
Το εσωτερικό του Arkana σε κερδίζει ποιοτικά και έχει καλή εργονομία, με το διπάκοσμο να θυμίζει αρκετά αυτόν των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας, με τη χαρακτηριστική κάθετη οθόνη αφής.
Ο τομέας που τα δύο γερμανικά μοντέλα υπερτερούν του Arkana είναι η ποιότητα και η αίσθηση πολυτέλειας στην καμπίνα. H εικόνα στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων είναι premium σε κάθε λεπτομέρεια με τις διαφορές να εντοπίζονται στο ύφος, που θέλει να προσδώσει ο κάθε κατασκευαστής στο εκάστοτε αυτοκίνητο.
Το Audi Q3 Sportback για παράδειγμα ακολουθεί την λογική της συγκρατημένης σχεδίασης, με τον διάκοσμο να είναι μεν ευχάριστος και σύγχρονος αλλά χωρίς να εκφράζει κάτι το ιδιαίτερο, ενώ η BMW X2 με τη σειρά της, παραμένει τυπικά «αυστηρή» στο εσωτερικό της και άρτια κατασκευαστικά. Τα υλικά της είναι καλής ποιότητας και συναρμογής, ενώ μπορεί να αναβαθμίσει τον high tech διάκοσμό της με προσθήκη ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Μιλώντας για ποιότητα κατασκευής πάντως, αυτή του Q3 Sportback είναι συγκλονιστική, ανώτερη από αυτή της X2, με την ένθεση υλικού τύπου «αλκαντάρα» στο ταμπλό να κερδίζει τις εντυπώσεις, όπως και οι ψηφιακές οθόνες σε πίνακα οργάνων και ταμπλό.
Από την άλλη, η καμπίνα του Arkana δεν λες ότι έχει premium βλέψεις ή προσανατολισμό, ωστόσο ικανοποιεί ποιοτικά για mainstream μοντέλο. Στο πάνω μέρος του ταμπλό και των πορτών θα συναντήσουμε μαλακά υλικά, ενώ σε κάθε περίπτωση το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στην καμπίνα είναι η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών. Κλείνοντας να αναφέρουμε πως και στα τρία μοντέλα είναι δεδομένες οι σουίτες ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και άνεσης.
Χώροι: Υστερεί η BMW X2
Χωροταξικά, τα Audi Q3 Sportback και Renault Arkana εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις πιο πληθωρικές τους βασικές διαστάσεις για να προσφέρουν μιας σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Έτσι διαθέτουν σχεδόν διπλάσιο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, καθώς και φαρδύτερο πίσω κάθισμα, με το Q3 να πρωτεύει οριακά και στους δύο τομείς.
Παράλληλα, το Q3 Sportback έχει οριακά και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (530 λτ. έναντι 513 του Arkana και 470 της Χ2), ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμά του, το καθιστά και εξαιρετικά πρακτικό, κάτι που δεν είναι και το πιο συνηθισμένο για ένα μοντέλο με κουπέ στυλ.
Ο ήπια υβριδικός κινητήρας του Arkana των 140 ίππων είναι ισχυρός και γεμάτος σε όλη την κλίμακα των στροφών.
Σε επίπεδο κινητήρων, κοινό χαρακτηριστικό είναι το σύγχρονο υπόβαθρό τους και η εφαρμογή υπερτροφοδότησης με άμεσο ψεκασμό. Ο 1,5 TFSI του Q3 Sportback είναι 4κύλινδρος και ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων (CoD), αλλά και ήπια υβριδικό σύστημα όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-tronic. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι με 250 Nm ροπής. Ήπια υβριδικός και επίσης σε συνεργασία με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι και ο 1,3 λτ. 4κύλινδρος κινητήρας του Arkana των 140 ίππων και των 260 Nm ροπής. Από την άλλη η BMW εφοδιάζει την X2 με τον τρικύλινδρο 1,5 λτ. TwinPower Turbo κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής.
Εύρωστος σε όλο το φάσμα περιστροφής του είναι 1,5 λτ. TFSI του Q3, που έχει καλές επιδόσεις και ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων (CoD).
Στην πράξη το ελαφρύτερο Arkana, είναι το πιο οικονομικό σε κατανάλωση με 8,3 λτ./100 χλμ., ενώ χάρη και στην μεγαλύτερη ροπή του πετυχαίνει καλύτερο 60-100 χλμ./ώρα, όντας ισχυρό και γεμάτο σε όλη την κλίμακα των στροφών. Αντίστοιχα χαρακτηριστικά ευρωστίας έχει και ο TFSI του Q3, που έχει σχεδόν ίδιες επιδόσεις με το γαλλικό SAC και σχετικά παρόμοια κατανάλωση με 8,7 λτ./100 χλμ.. Από την άλλη, το σύνολο της X2 sDrive 18i δεν κρύβει τη χροιά του 3κύλινδρου και δεν διακρίνεται σε κανέναν τομέα. Ούτε της κατανάλωσης, αφού ξεπερνάει τα 9,4 λτ./100 χλμ.. Πάντως οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές χάρη και στο εξαιρετικό DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το Q3 Sportback ξεχωρίζει από την υψηλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να «απομονώνει» τις περισσότερες ανωμαλίες από το εσωτερικό του και να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης.
Στο δρόμο τα τρία μοντέλα προβάλλουν διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στον τομέα της αίσθησης η BMW X2 δεν προσφέρει πιο fun χαρακτήρα στον οδηγό της και προβάλλοντας την πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Η ανάρτησή της έχει πιο σφιχτή αίσθηση, ωστόσο αποσβένει αποτελεσματικά ακόμα και τις έντονες ανωμαλίες και ελίσσεται σε γρήγορους ρυθμούς με μεγάλη αποτελεσματικότητα χάρη στο εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης.
Οδηγικά η X2 σε κερδίζει με την οδηγοκεντρική προσέγγισή της στο δρόμο, όντας σφιχτή και με καλό σύστημα διεύθυνσης.
Το Audi Q3 Sportback είναι εξίσου αποτελεσματικό και «ζωντανό» στις περισσότερες των περιπτώσεων, ενώ όπως και στην Χ2, το στιβαρό πλαίσιο εμπνέει σιγουριά, με τον οδηγό να στρίψει με ακόμα και σε πιο πιεσμένες συνθήκες, χάρη και στο γρήγορο τιμόνι με 2,1 στροφές. Αυτό όμως που κάνει το Q3 Sportback να ξεχωρίζει είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να «απομονώνει» τις περισσότερες ανωμαλίες από το εσωτερικό του και παράλληλα να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης.
Ισορροπημένο είναι και το προφίλ του Arkana, που συνδυάζει την αξιόλογη ποιότητα κύλισης (όχι στα επίπεδα του Q3 βέβαια) και τη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, με τα ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά και το αποτελεσματικό κράτημα. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, λόγω 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος, αλλά δεν είναι έντονες, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να έχουν ως προτεραιότητα την άνεση και όχι τόσο τη σπορ αίσθηση. Πάντως τα 200 χλστ. από το έδαφος του εξασφαλίζουν άνετη κίνηση σε ένα χωματόδρομο.
O Fun to Drive οδηγός θα προτιμήσει την BMW X2 που έχει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Διαθέτει πιο σφιχτό set-up, άμεσο και ακριβές τιμόνι και στιβαρό μπροστινό σύστημα.
O Value For Money οδηγός σίγουρα θα επιλέξει το Renault Arkana, καθώς κοστίζει 10 χιλιάρικα λιγότερο συγκριτικά με τα άλλα μοντέλα, ενώ έχει και 5ετή εγγύηση, έναντι 2 που προσφέρουν Audi και BMW.
O Hi-Tech οδηγός θα ενθουσιαστεί περισσότερο από την καμπίνα του Audi Q3 Sportback, καθώς προσφέρει ένα digital διάκοσμο, με μεγάλη και ποιοτική οθόνη αφής, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων.