ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αυτοκίνητο Εισαγωγής: Πώς θα το καταλάβεις και τι να προσέξεις!

3.949 Επισκέψεις στο άρθρο
Αυτοκίνητο Εισαγωγής Πώς θα το καταλάβεις και τι να προσέξεις!

Αυτοκίνητο Εισαγωγής Πώς θα το καταλάβεις και τι να προσέξεις!

Η ΄Αδεια Κυκλοφορίας και το ιστορικό συντήρησης και ΚΤΕΟ μπορεί να φανερώσουν πολλά.
Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής δεν είναι απαραίτητα κακό, όμως απαιτεί επιφύλαξη και εξονυχιστικό έλεγχο.
Επίφοβο καθώς αποτέλεσε μέσο κερδοσκοπίας, πλέον υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια.
Η εισαγωγή αυτοκινήτων από τους ίδιους τους κατόχους γίνεται δημοφιλής, αν και περίπλοκη σαν διαδικασία.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η ΄Αδεια Κυκλοφορίας και το ιστορικό συντήρησης και ΚΤΕΟ μπορεί να φανερώσουν πολλά.

Τα αυτοκίνητα εισαγωγής αποτελούν ένα τεράστιο θέμα συζήτησης στην χώρα μας. Οι υψηλές τιμές απόκτησης μεταχερισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν δημιουργήσει την ευκαιρία σε επαγγελματίες εμπόρους να εισάγουν αυτοκίνητα, τα οποία έχουν χαμηλότερη τιμή, από το εξωτερικό και να τα επαναπροωθούν στην ελληνική αγορά με κέρδος. Ακόμη, δεν είναι σπάνιες και οι περιπτώσεις ιδιωτών που εισάγουν αυτοκίνητα προκειμένου να γλιτώσουν την υπεραξία στην χώρα μας. Το μεγαλύτερο θέμα, όμως, έχει δημιουργηθεί σε περιπτώσεις που επαγγελματίες έμποροι αυτοκινήτων «κουκουλώνουν» το ιστορικό του αυτοκινήτου αποκρύπτοντας την προέλευση του. Σε αυτό το άρθρο αναλύεται το πώς θα καταλάβεις ότι ένα αυτοκίνητο είναι εισαγωγής, ενώ παράλληλα αναφέρονται αυτά που θα πρέπει να προσέξεις αν σκέφτεσαι την αγορά του.

Αρχικά, στις μέρες μας, είναι σχετικά εύκολο να διαπιστώσει κανείς εάν ένα αυτοκίνητο είναι εισαγωγής, ακόμα κι αν ο έμπορος ή τρέχον κάτοχός του το αποκρύπτουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι πληροφόρηση, ενδιαφέρον να αναζητηθούν και να συγκεντρωθούν τα κατάλληλα έγγραφα, αλλά και λίγη κριτική σκέψη. Αρχικά, κοιτώντας την ¶δεια Κυκλοφορίας, μπορείς να ελέγξεις αν η ημερομηνία ταξινόμησης στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι οι ίδιες. Εάν διαφέρουν, τότε χωρίς αμφιβολίες πρόκειται για ένα όχημα εισαγωγής. Συνεχίζοντας, πριν προβείς στην αγορά οποιουδήποτε μεταχειρισμένου, οφείλεις να ελέγξεις το  βιβλίο σέρβις του, αλλά και το ιστορικό ΚΤΕΟ. Αν οι εργασίες του αυτοκινήτου έχουν ξεκινήσει αρκετά χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του ή το πρώτο ΚΤΕΟ έχει αργήσει σημαντικά, τότε θα πρέπει να υποψιάζεσαι πως πρόκειται για όχημα εισαγωγής. Παρόλα αυτά, επειδή τα έγγραφα πολλές φορές πλαστοποιούνται ή «εξαφανίζονται» με στόχο την εξαπάτηση του αγοραστή, ο πιο έγκυρος τρόπος να ελέγξεις το ιστορικό του αυτοκινήτου σου είναι να απευθυνθείς στην επίσημη αντιπροσωπεία. Μάθε τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου και επικοινώνησε με αυτήν, η οποία θα σε ενημερώσει για το που πρωτοκυκλοφόρησε, αλλά και μπορεί να δει το ηλεκτρονικό ιστορικό συντήρησής του.

Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής δεν είναι απαραίτητα κακό, όμως απαιτεί επιφύλαξη και εξονυχιστικό έλεγχο.

Αντίθετα με όσα πολλοί πιστεύουν, λόγω της κακής φήμης των εμπόρων αυτοκινήτων, ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο δεν είναι απαραίτητα ένα κακό αυτοκίνητο. Αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι για ένα αυτοκίνητο που μοιάζει να είναι σε καλή κατάσταση, έχει καλή τιμή, αλλά είναι εισαγωγής, μην βιαστείς να το απορρίψεις. Αυτό που πρέπει να κάνεις, απλά, είναι να είσαι επιπλέον επιφυλακτικός κατά τον έλεγχό του, ιδίως όσον αφορά τα χιλιόμετρά του. Κατά τον μηχανικό και οπτικό έλεγχο, πρόσεξε συγκεκριμένα για την εμφάνιση σκουριάς, ένα σύνηθες φαινόμενο ιδίως σε παλαιότερης χρονολογίας αυτοκίνητα που προέρχονται από βόρειες χώρες. Αν στο βιβλίο σέρβις διαπιστώσεις βλάβες οι οποίες αναμένονται να συμβούν σε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφονται, τότε πιθανώς το αυτοκίνητο να έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Ο έμπορος θα πρέπει να μπορεί να σας παρουσιάσει το τιμολόγιο αγοράς του και το χαρτί εκτελωνισμού, το οποίο αναγράφει τον εξοπλισμό του, αλλά και τα χιλιόμετρά του όταν εισήχθη. Ποτέ μην δεχθείτε άρνηση στην παρουσίαση όλων των εγγράφων του αυτοκινήτου σε αυθεντική μορφή. Δικαιολογίες όπως «χάθηκαν» ή «αναγράφουν άλλα στοιχεία για λιγότερους δασμούς» φανερώνουν πως κάτι παραμένει κρυφό σχετικά με το ιστορικό του.

Επίφοβο καθώς αποτέλεσε μέσο κερδοσκοπίας, πλέον υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια.

Ο λόγος που τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής θεωρούνται επίφοβα εστιάζεται στο γεγονός ότι αποτέλεσαν ή συνεχίζουν να αποτελούν, σε λιγότερες περιπτώσεις, ένα μέσο κερδοσκοπίας και «απάτης» στην ελληνική αγορά. Ειδικά παλαιότερα, οι τρόποι για να «θολώσει» κανείς τις διαδικασίες εισαγωγής ενός οχήματος ήταν πολλοί και εύκολοι. Πλέον, όμως, η εισαγωγή ενός αυτοκινήτου είναι μία περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί πολλά έγγραφα και αποδείξεις. Μάλιστα, γίνονται προσπάθειες ώστε η διαδικάσια εισαγωγής ενός οχήματος να γίνει ακόμα πιο διάφανη ως διαδικασία. Για παράδειγμα, με βάση πρόσφατο δελτίο τύπου από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ, ο σύνδεσμος καλεί ώστε να αναθεωρηθεί η διαδικασία αναγνώρισης των δελτίων ΚΤΕΟ από το εξωτερικό με στόιχο να αποδευφυχθεί πλήρως η αλλοίωση χιλιομετρικών ενδείξεων και αναφορών τεχνικών βλαβών. Έτσι, με κινλησεις σαν κι αυτή, οι περιπτώσεις που κάποιος έμπορος ή κάτοχος θα πει ψέματα για την προέλευση ενός αυτοκινήτου εισαγωγής είναι πια σπάνιες, καθώς εύκολα μπορεί κάποιος να αναζητήσει το ιστορικό του. Το πιο σύνηθες είναι να μην αναφερθεί καθόλου στο γεγονός ότι είναι εισαγωγής, ελπίζοντας να προσεγγίσει έτσι έναν «μη ενημερωμένο» αγοραστή, που δεν θα ενδιαφερθεί για το ιστορικό του. Αυτό συμβαίνει διότι η μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου εισαγωγής είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο τιμών ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου ελληνικής αντιπροσωπείας, κάτι που θα πρέπει να γνωρίζει οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο εισαγωγής.

Η εισαγωγή αυτοκινήτων από τους ίδιους τους κατόχους γίνεται δημοφιλής, αν και περίπλοκη σαν διαδικασία.

Τέλος, ολοένα και περισσότεροι σκέφτονται την αγορά ενός αυτοκινήτου κατευθείαν από το εξωτερικό, κυρίως λόγω της μεγάλης διαφοράς τιμών στην αγορά των μεταχειρισμένων. Πολλοί μάλιστα είναι και αυτοί που υποστηρίζουν πως θα προτιμούσαν ένα αυτοκίνητο Γερμανίας με 200.000 χιλιόμετρα χρήσης σε αυτοκινητόδρομο, από ένα αυτοκίνητο που έχει κάνει 100.000 χιλιάδες χιλιόμετρα στην Αθήνα. Όσο απλή κι αν ακούγεται η διαδικασία εισαγωγής ενός αυτοκινήτου, είναι αρκετά σύνθετη και χρονοβόρα. Πέρα από την εύρεση και τον έλεγχό του, ο μεγαλύτερος «βραχνάς» είναι ο εκτελωνισμός, η έκδοση πινακίδων, η μεταβίβαση και η μεταφορά του. Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, για να αποκτήσεις με τον σωστό τρόπο ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό, θα χρειαστείς την βοήθεια ειδικών που θα πρέπει να αμειφθούν, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο έξοδο στην διαδικασία. Με λίγα λόγια, αν θες να ασχοληθείς μόνος σου με την εισαγωγή του. θα πρέπει να «βγάλεις κομπιουτεράκι» και να οπλιστείς με υπομονή.

Συμπερασματικά, ένα αυτοκίνητο εισαγωγής δεν συνεπάγεται πως είναι κακό αυτοκίνητο. Αν και τα παλαιότερα χρόνια υπήρξε «συνώνυμο» της κερδοσκοπίας των εμπόρων και παραπλάνησε πολλούς ανυποψίαστους αγοραστές, πλέον υπάρχουν τρόποι να διαπιστώσεις την προέλευση ενός αυτοκινήτου και να πειστείς με αποδεικτικά στοιχεία πριν την αγορά του. Αν και ο κίνδυνος παραμένει, έχοντας κριτική σκέψη και υπομονή, ένας καλός έλεγχος και η παροχή όλων των αυθεντικών εγγράφων μπορεί να αποδείξουν πως ένα αυτοκίνητο εισαγωγής μπορεί όντως να είναι μία καλή ευκαιρία.

Mercedes
LEASING PRICES