- Απόφυγε την υπερβολικά γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων.
- Μην βάζεις όπισθεν την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει μπροστά.
- Μην ξεκουράζεις το χέρι στον λεβιέ, φθείρεις πιο γρήγορα τα γρανάζια.
- Ανανέωσε τη βαλβολίνη κάθε 80.000 με 120.000 χλμ.
Απόφυγε την υπερβολικά γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων
Η επισκευή ενός σασμάν μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά, και σε ακραίες περιπτώσεις, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να φτάσει ακόμη και σε 4ψήφιο νούμερο. Φυσικά η φθορά ενός κιβωτίου ταχυτήτων δεν εκδηλώνεται από τη μια στιγμή στην άλλη και είναι βαθμιαία. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει τα πιο συχνά λάθη που πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεις ώστε να επεκτείνεις τη ζωή του σασμάν.
Αρχικά, αν δεν βρίσκεσαι σε αγωνιστική πίστα, δεν υπάρχει λόγος να αλλάζεις τις σχέσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου, αφού το μόνο που καταφέρνεις είναι να προκαλείς φθορά στα γρανάζια που αντιστοιχούν στην εκάστοτε σχέση. Αν έχεις αυτή την κακή συνήθεια, τότε τα γρανάζια του σασμάν δεν προλαβαίνουν να προσαρμοστούν στην ταχύτητα του αυτοκινήτου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε εκτεταμένη φθορά. Τα μεταλλικά ρινίσματα που ενδεχομένως δημιουργούνται από την «πίεση» στα γρανάζια μπορούν μάλιστα να αναμειχθούν με το λάδι αλλοιώνοντας τη σύνθεσή του, με αποτέλεσμα ρουλεμάν και γρανάζι να μην λιπαίνονται σωστά. Ωστόσο αν αλλάζεις σχέση πιο ομαλά, τότε μειώνεις στο ελάχιστο τη φθορά που πάντα υπάρχει.
Μην βάζεις όπισθεν την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει μπροστά
Όταν θέλεις να βάλεις όπισθεν -τόσο σε χειροκίνητο όσο και σε αυτόματο σασμάν-, σιγουρέψου ότι το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. Και αυτό γιατί όταν ένα αυτοκίνητο κινείται προς τα πίσω, εμπλέκεται ένα ξεχωριστό γρανάζι που δεν είναι συγχρονισμένο με τα υπόλοιπα. Επομένως η φθορά που προκαλείται στο κούμπωμα την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει εμπρός είναι πραγματικά σημαντική, ενώ το ίδιο ισχύει και αντίστροφα, όταν από όπισθεν κουμπώνεις πρώτη.