Oι δύο από τους τρεις πρωταγωνιστές της μικρομεσαίας premium κατηγορίας είναι σχεδόν έτοιμοι να κάνουν το ντεμπούτο τους και να «κυνηγήσουν» την A-Class. Ποια είναι όμως τα μεγάλα όπλα τους;
Στον τομέα της εμφάνισης, σύμφωνα με τις ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες που εξασφαλίσαμε κατ΄ αποκλειστικότητα, η ομοιότητα της νέας γενιάς του «Ασσου» με την X2, την coupe εκδοχή της X1, θα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής με την γνωστή μας «kindey» γρίλια της μάρκας να δίνει δυναμικό παρών σε συνδυασμό με έντονες σχεδιαστικές γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος. Από την άλλη, η Audi με το Α3 λέγεται πως πήρε άριστα σε πρόσφατη έρευνα πελατών, στην οποία παρουσιάστηκαν οι επόμενες γενιές όλων των μικρομεσαίων του ομίλου VW, χάρη στη φρέσκια πλαϊνή γραμμή με τα τονισμένα φτερά και το πολύ ξεχωριστό πλέον πρόσωπο.
Έπειτα, αξίζει να σημειωθεί πως η νέα BMW Σειρά 1 (Δείτε με ένα κλικ εδώ)βασίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της πάνω σε αρχιτεκτονική για προσθιοκίνητα μοντέλα, δίνοντας την δυνατότητα στους μηχανικούς της BMW να δημιουργήσουν ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό, όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας. Για παράδειγμα, οι επιβάτες που κάθονται στο πίσω μέρος έχουν επιπλέον χώρο 33 χλστ. για τα πόδια και 19 χλστ. περισσότερα για το κεφάλι σε σύγκριση με το απερχόμενο μικρομεσαίο. Μένοντας στους χώρους, σύμφωνα με την BMW, αύξηση παρατηρείται και στο διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, ο οποίος θα φιλοξενεί στο σύνολό του 380 λίτρα, 20 επιπλέον από την τρέχουσα Σειρά 1.
Και η Audi όμως ετοιμάζεται να πρωτοπορήσει με τη νέα γενιά του A3 σε διαφορετικό τομέα. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, στάνταρ με όλες τις εκδόσεις βενζίνης θα είναι το ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt. Αυτό θα φροντίσει για την επέκταση του μετώπου των εκδόσεων με ηλεκτρική υποβοήθηση. Για παράδειγμα: οι κινητήρες, σε κάθε ευκαιρία θα σβήνουν, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο. Ταυτόχρονα, ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας θα δίνει έξτρα δύναμη στις επιταχύνσεις.
Kαι οι πετρελαιοκινητήρες όμως θα δεχτούν έξτρα… ηλεκτροδότηση, με τη διαφορά ότι εδώ θα έχουμε έναν κλασικό συνδυασμό μίζας-γεννήτριας και έξτρα σύστημα 12 Volt. Να σημειωθεί ότι στο άμεσο κιόλας μέλλον, οι ντίζελ κινητήρες του A3 θα είναι όλοι δίλιτροι με απόδοση από 136 έως 204 ίππους. Κι ενώ η απόδοση θα είναι αυξημένη συνολικά, η κατανάλωση θα είναι μειωμένη κατά 10% περίπου, γεγονός που για τη βασική έκδοση θα συνεπάγεται μέση τιμή ελάχιστα μόνο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ.. Kι αυτή είναι μια τιμή υπολογισμένη με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP. Τέλος, πολύ πιθανή είναι η προσθήκη μιας έκδοσης με φυσικό αέριο αποτελούμενη από έναν 1.500άρη κινητήρων 130 ίππων.
Παραμένοντας στο κομμάτι των κινητήρων, πολύ πρόσφατα ήρθαν στο φως και οι πρώτες πληροφορίες για τα μηχανικά σύνολα με τα οποία θα εξοπλίζεται η νέα Σειρά 1. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος πως στην βενζίνη, η πρώτη επιλογή με κωδικό 118i θα αποτελείται από έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.500άρη 140 ίππων (4 άλογα περισσότερα σε σχέση με την τρέχουσα γενιά) σε συνδυασμό με το γνώριμο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Για όσους θέλουν να κινηθούν με πετρέλαιο, η έκδοση 120d θα αποτελείται από έναν 2λιτρο κινητήρα 190 ίππων σε συνεργασία με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με το σύστημα τετρακίνησης xDrive να προσφέρεται προαιρετικά. Τέλος, πηγές από το στρατόπεδο της μάρκας κάνουν λόγο πως κάποια στιγμή μετά την παρουσίαση του μοντέλου θα προστεθεί στην γκάμα και μια ηλεκτρική έκδοση για το premium μικρομεσαίο, με κινητήριο σύνολο δάνειο από το MINI Cooper S E Countryman.
Συμπερασματικά, τόσο η BMW Σειρά 1 όσο και το Audi Α3 θα ρίξουν στο τραπέζι της κατηγορίας νέα δεδομένα, μπαίνοντας δυναμικά στη μάχη των premium μικρομεσαίων, που αυτή τη στιγμή κυριαρχεί η Mercedes στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως. Θα τα καταφέρουν όμως; Εσείς τι λέτε;