ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Διακριτικότητα; Ευχαριστώ, δε θα πάρω! Η Supersport είναι πραγματικά εξωστρεφής και πληθωρική. Στον αντίποδα: το μίνι της VW εστιάζει στη χρηστικότητα αλλά καταφέρνει να ενθουσιάσει κι αυτό με το δικό του τρόπο.

Mε τα χρήματα που κοστίζει μόνο η αεροτομή της Bentley από κάρμπον μπορείς να αγοράσεις ένα ολόκληρο VW up!. Καινούριο και με καλό εξοπλισμό μάλιστα.

H Supersports είναι ο τελευταίος εκπρόσωπος ενός παλιού κόσμου. Χλιδάτη και φτιαγμένη χωρίς φειδώ σε κόστος. Αυθεντική «old school» φιλοσοφία και σίγουρα συναρπαστική.

2.280 κιλά ζυγίζει η Bentley. Yπερβολικά πολλά για ένα σπορ αυτοκίνητο και υπερδιπλάσια από τα κιλά του Up.

Στην πράξη κανείς άνθρωπος δε χρειάζεται περισσότερο αυτοκίνητο από όσο παρέχει το up!. Μικρό απΆέξω, ευρύχωρο μέσα. Κι επιπλέον, ευέλικτο οικονομικό και εντυπωσιακά ώριμο.

9.620 ευρώ κοστίζει το βασικό Up. H Βentley βρίσκεται περίπου 25 φορές πιο ψηλά.

Bentley Continental Vs VW up!

5.930 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2018)

Μια Bentley κόντρα σε ένα up!; Κι όμως! Μεταξύ τους έχουν πιο πολλά κοινά από ό,τι φαντάζεται κανείς.

Mα είναι δυνατόν; Mας δίνει η Bentley την τελευταία Continental στην πληθωρική έκδοση Supersports – και ποια είναι η αντίδραση της φίλης και συναδέλφου μας; Γελάει μέσα στα μούτρα μας! Η Ανέτ είναι σταθερή φίλος της VW και οδηγεί με ενθουσιασμό το λιλιπούτειο up!. Kαι πραγματικά βλέποντας την εντυπωσιακή σπορ πρόταση της Bentley, δεν ξέρει από πού να αρχίσει. 

Κατ`αρχάς, ως οπαδός της VW θα έπρεπε να βλέπει με πολύ καλό μάτι το μεγάλο κουπέ. Aυτή η Continental εξάλλου είναι το τελευταίο μοντέλο του ομίλου το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του παλιού Phaeton. Και όχι δεν το αναφέρουμε αυτό με ειρωνική διάθεση ή έλλειψη σεβασμού αλλά περισσότερο με θαυμασμό. Το Phaeton εξάλλου έδωσε κάτι που η VW δεν είχε ποτέ πριν. Υπό την καθοδήγηση των κ.κ. Πιχ και Βίντερκορν, το προεδρικό αυτό VW άντλησε πόρους από οποιοδήποτε τμήμα του ομίλου χωρίς καμία επιφύλαξη για ισορροπία ανάμεσα στα κόστη και τα οφέλη. Εξάλλου, η αρχική οδηγία ήταν απλώς να βγει ένα αυτοκίνητο καλύτερο από τον ανταγωνισμό των BMW και Mercedes. 

Kαι αξίζει να σημειωθεί ότι εμείς συναντούμε εδώ την Bentley 16 (!) χρόνια μετά το Phaeton. Το αυτοκίνητο πάντως εντυπωσιάζει: ακόμα και η παραμικρή ραφή είναι προσεγμένη, τα τμήματα από ανθρακόνημα είναι τόσο τέλεια βαμμένα ώστε μοιάζουν με πλαστικό. 

Από το πάλαι ποτέ «περίπτερο» της δεκαετίας του `90 με το διάσημο όνομα, δεν έχει απομείνει τίποτα απείραχτο – η Bentley δείχνει ότι πλέον στοχεύει μόνο στην τελειότητα. Κι αυτό πραγματικά το φέρνει σε πολύ στενή επαφή με ένα up! – αν και σε εντελώς διαφορετικό ύψος πτήσης.

Αναλόγως, από τη δική του πλευρά βέβαια και το up! θέλει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Μεγάλη σημασία δίνεται κι εδώ στο ντιζάιν. Τόσο απλό όσο ένας αναπτήρας BIC – αυτή ήταν η οδηγία που είχε δώσει πριν πολλά χρόνια ο αρχισχεδιαστής Βάλτερ ντα Σίλβα. Χωρίς ωστόσο να δείχνει απρόσωπο. Από την πλευρά του το Βόλφσμπουργκ έδωσε στο μικρό του ό,τι μπορούσε ώστε να δείχνει όσο το δυνατόν πιο ενήλικο. Αν το ψηλαφήσεις με κλειστά μάτια δύσκολα θα καταλάβεις εξωτερικά τη διαφορά από ένα Golf. 

Εύλογα η συνάδελφός μας είναι εντυπωσιασμένη από το up! της. Ήρθε όμως η ώρα να κλέψει την παράσταση και η Bentley: ας βάλουμε μπρος το μοτέρ. Ο W12 με τη διπλή υπερτροφοδότηση ξυπνάει με βρυχηθμούς και γρυλίσματα σα να είναι αρκούδα που βγήκε από χειμερία νάρκη. Κι αυτό έχει σίγουρα αξία. Ή μήπως όχι; Η φίλη μας η Ανέτ, ανασηκώνει το φρύδι μάλλον με απάθεια. Μάλλον δεν την άγγιξε. Η κοπέλα μας διηγείται ότι πρόσφατα συνοδήγησε σε ένα Tesla, κι εκείνο ήταν που θεώρησε πραγματικά cool αυτοκίνητο. Το «ήσυχο» είναι το νέο «έντονο». Ή κάπως έτσι. 

Επόμενη προσπάθεια. Ίσως η επιτάχυνση της Supersports να είναι πιο ελκυστική. Η Benltey έχει «πειράξει» τον 12κύλινδρο ώστε να αποδίδει 1.017 Νm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.. Μαζί με την τετρακίνηση η εκτόξευση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,5 δλ. Όλα αυτά βέβαια είναι λόγια στο χαρτί – τη διαδικασία αυτή είναι κάτι που πρέπει να τη ζήσει κανείς. Και για να καταλάβει και η Ανέτ ακριβώς τι σημαίνουν όλα αυτά, στήσαμε μια κόντρα. 

Στο χρόνο που χρειάζεται εκείνη να πατήσει συμπλέκτη, να βάλει πρώτη και να δώσει γκάζι η Supersports έχει ήδη φτάσει τα 100 χλμ./ώρα. Έτσι απλώς για σύγκριση. Πρόκειται για κάτι θεαματικό εξωτερικά και εντυπωσιάζει και από τη θέση του οδηγού ακόμα πιο πολύ. Το μπροστινό μέρος ανασηκώνεται σα να πρόκειται για κάποιο power yacht. Για ένα μικρό διάστημα βλέπεις περισσότερο ουρανό παρά δρόμο. Τότε οι δύο υπερσυμπιεστές σπρώχνουν όλο το βάρος μπροστά. Και ο κόσμος εκρήγνυται και ο αέρας για να αναπνεύσεις είναι πράγματι σα να περιορίζεται. Η Bentley μοιάζει να μπαίνει γρήγορα σε τροχιά, κοντοστέκεται ένα λεπτό για να πάρει μια ανάσα, το αυτόματο περνάει μέσα τη δεύτερη ταχύτητα και μετά απλώς τραβάει ατελείωτα μπροστά. Την ώρα που είσαι στα 100 χλμ./ώρα καταλαβαίνεις ότι έτσι αβίαστα θα πάει όλο το ζήτημα μέχρι την τελική των 336 χλμ./ώρα. Εντάξει, εδώ η Ανέτ, εντυπωσιάστηκε λίγο, αν και μάλλον δεν θα το παραδεχτεί. 

Αντιθέτως μοιάζει να είναι λίγο εκνευρισμένη. Με το καύσιμο που ξοδέψαμε για να γίνει αυτό το σπριντ εκείνη μπορεί να ρολάρει στην πόλη με το up! της για μέρες ολόκληρες. Και χωρίς να πρέπει να κάνει και μεγάλες θυσίες. Παρόλο που το μικρό της έχει μόλις 60 ίππους, σε κανένα σημείο δεν δίνει την αίσθηση ότι του λείπει δύναμη. Αυτό ισχύει όταν έχεις έναν τρικύλινδρο κινητήρα -χωρίς καν υπερτροφοδότηση- αλλά και βάρος κάτω από έναν τόνο. Η Bentley από την άλλη, ζυγίζει 2.300 κιλά. 

Κάτι όμως πρέπει να έχει και η Supersports. Eξάλλου η Continental είναι η πιο επιτυχημένη Bentley όλων των εποχών. Μέχρι που έπρεπε να κατασκευαστεί και στη Δρέσδη, στο περίφημο Γυάλινο Εργοστάσιο της VW, όταν κάποια στιγμή οι μονάδες στη Μεγάλη Βρετανία δούλευαν στο ανώτατο όριό τους. 

Μπαίνουμε στο κέντρο της πόλης σε κονβόι, παρκάρουμε ο ένας κολλητά στον άλλο. Παίρνουμε καφέ από κάπου στο δρόμο και παρατηρούμε τους περαστικούς. Κι εδώ η Bentley λάμπει ασύγκριτα. Νέοι άνθρωποι, οι οποίοι είναι γνωστό ότι δεν έχουν πια καμία ιδιαίτερη «κάψα» για τα αυτοκίνητα, στέκονται να τη χαζέψουν. Βγάζουν σέλφι! Κολλάνε το πρόσωπο στο τζάμι να δουν πώς είναι μέσα αυτή η κατασκευή. Θαυμάζουν τις λεπτομέρειες από κάρμπον, παρατηρούν την παχιά πίσω αεροτομή. Είναι πράγματι η τελευταία φορά όπου ο παλιός κόσμος του αυτοκινήτου επαναστατεί με όλη του την χλιδή και την έπαρση. Και το up!; Το up! απλώς βρίσκεται δίπλα. 

Στο τέλος το ερώτημα παραμένει: Μπορεί κανείς να συγκρίνει αυτά τα δύο οχήματα μεταξύ τους; 
Η απάντηση είναι «Ναι», επειδή και τα δύο φέρουν πάνω τους την έννοια του τέλειου VW όπως αυτή είχε καθοριστεί για τα δύο άκρα της αυτοκινητοβιομηχανίας – πριν από μερικά χρόνια τουλάχιστον. 
Η απάντηση είναι όμως και «Όχι», επειδή ο καιρός για αυτοκίνητα όπως αυτή η Bentley έχει περάσει πια. Την ώρα που το up! έχει όλο το μέλλον εμπρός του, η Supersports οδεύει προς τη συνταξιοδότηση. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Bentley Continental
Κινητήρας 
W12, Biturbo, εμπρός κατά μήκος
Κυβισμός 5.998 κ.εκ.
Ισχύς 710 ίπποι/ 5.900 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 1.017 Nm/ 2.050 σ.α.λ.
Μετάδοση/Κιβώτιο Στους τέσσερις τροχούς/Αυτόματο οκτώ σχέσεων 
Μ/Π/Υ 4.818/ 1.944/1.291 χλστ.
Βάρος 2.280 κιλά
Χώρος αποσκευών 358 λτ. 
Τελική ταχύτητα 336 χλμ./ώρα 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
VW up!

Κινητήρας Τρικύλινδρος, εμπρός εγκάρσια
Κυβισμός 999 κ.εκ.
Ισχύς 60 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 95 Nm/3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση/Κιβώτιο Στους εμπρός τροχούς/Χειροκίνητο πέντε σχέσεων 
Μ/Π/Υ 3.600/1.641/ 1.504 χλστ.
Βάρος 934 κιλά
Χώρος αποσκευών 251 λτ. 
Τελική ταχύτητα 162 χλμ./ώρα

Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL