Πάνω που ετοιμάζεσαι να διαλέξεις το επόμενο αυτοκίνητό σου, καταλαβαίνεις ότι θα είναι και το τελευταίο με κινητήρα και όχι μπαταρίες. Τι θα αγοράσεις;
Η Μ. Βρετανία ήταν η πρώτη χώρα που όχι μόνο δεσμεύθηκε, αλλά έφερε και την ημερομηνία πιο κοντά, για το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε μόλις 15 χρόνια, κανένα μοντέλο με κινητήρα που καίει καύσιμο, βενζίνη, ντίζελ ή ακόμη και υβριδικό δεν θα μπορεί να ταξινομηθεί στη χώρα. Σε μόλις 15 χρόνια. Και θα ακολουθήσουν και οι άλλες χώρες, μαζί τους και εμείς.
Αν αυτό ακούγεται πολύ μακρινό, ρίξτε μια ματιά στο δρόμο να δείτε πόσα μοντέλα του 2005 όχι μόνο κυκλοφορούν σήμερα, αλλά και τα θεωρείτε σχετικά καινούργια, παρά τα 15 χρόνια στην πλάτη τους. Το 2035 είναι άλλο τόσο μακριά, και δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα τα κρατάμε πολύ στην Ελλάδα, είναι πολύ πιθανό ότι αγοράσετε σήμερα καινούργιο, να είναι και το τελευταίο με κινητήρα καυσίμου.
Οπότε πως διαλέγεις; Το να αγοράσεις ηλεκτρικό σήμερα είναι ακόμη ακριβό και καθόλου πρακτικό, αφού δεν θα βρίσκεις να το φορτίσεις εύκολα, εκτός αν έχεις δικό σου γκαράζ (όπου πρέπει να εγκαταστήσεις ταχυφορτιστή) ή μπορείς να το φορτίζεις στην δουλειά σου. Οπότε το ξεχνάμε για την πλειοψηφία των οδηγών. Μπορείς όμως να πάρεις υβριδικό. Μπορεί και αυτά να έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά είναι φουλ στο πνεύμα της εποχής.
Με το υβριδικό, είσαι κοντά στους στόχους που θέτουμε σήμερα ως κάτοικοι αυτού του πλανήτη, να μειώσουμε τους ρύπους και, σε πιο προσωπικό επίπεδο, να κρατήσουμε την κατανάλωση χαμηλά. Με όλες τις μάρκες πλέον να προσφέρουν υβριδικά, δεν χρειάζεται να πας σε κάποιο ειδικό μοντέλο, αν και το κόστος είναι ακόμη τσιμπημένο. Παρόλα αυτά, υπάρχει η ελπίδα στο μέλλον όπου η ηλεκτροκίνηση θα καλπάζει, ένα υβριδικό να μπορεί να πουληθεί δεύτερο χέρι πιο εύκολα και πιο ακριβά από ένα συμβατικό, που θα δείχνει σαν δεινόσαυρος για τα τότε δεδομένα.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά. Αν αυτή είναι όντως η τελευταία ευκαιρία να αγοράσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης, τους «γράφεις» όλους, και αγοράζεις το καλύτερο «γκάζι» που μπορείς, και το ευχαριστιέσαι μέχρι να το απαγορεύσουν. Τουλάχιστον όταν υποχρεωθείς να αγοράσεις το ηλεκτρικό, θα έχεις να θυμάσαι τις «άγριες» μέρες με βενζίνη.
Εσείς λοιπόν τι θα κάνετε; θα πάτε στην ενδιάμεση λύση του υβριδικού ή θα κάνετε το τελευταίο «δείπνο» με βενζίνη, για να έχετε να θυμάστε;
Όταν θα υπάρξει ηλεκτρικό που θα μπορεί να καλύψει την απόσταση κατακαλόκαιρο με full το clima, με 4 άτομα, τιγκα το πορτμπαγκάζ + συμπραγκαλα παντού! και με ταχύτητα στις εθνικές 130 - 140 χλμ, Αθήνα - Θασο χωρις να τρέμει η ψυχή μας μη ψάχνουμε για πρίζα στην όμορφη Καβάλα, και με ανάλογο κόστος όσο ένα ντίζελ 1,6lt ή λιγότερο! Τότε ΝΑΙ. Βουρ για ηλεκτρικό ή και ηλιακό, αιολικό κ ότι άλλο προστάζει η .... Γκρέτα Τούνμπεργκ !!!
Δεν είναι θέμα γούστων αλλά θέμα κόστους, η πλειοψηφία των οδηγών ανοίκει στην μεσαία-μικρομεσαία τάξη κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα αυτή την στιγμή δεν αντέχει οικονομικά την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου ειδικά υβριδικού που κοστίζει αρκετά περισσότερο από ένα βενζίνης.
Όταν θα υπάρξει ηλεκτρικό που θα μπορεί να καλύψει την απόσταση κατακαλόκαιρο με full το clima, με 4 άτομα, τιγκα το πορτμπαγκάζ + συμπραγκαλα παντού! και με ταχύτητα στις εθνικές 130 - 140 χλμ, Αθήνα - Θασο χωρις να τρέμει η ψυχή μας μη ψάχνουμε για πρίζα στην όμορφη Καβάλα, και με ανάλογο κόστος όσο ένα ντίζελ 1,6lt ή λιγότερο! Τότε ΝΑΙ. Βουρ για ηλεκτρικό ή και ηλιακό, αιολικό κ ότι άλλο προστάζει η .... Γκρέτα Τούνμπεργκ !!!
Δεν είναι θέμα γούστων αλλά θέμα κόστους, η πλειοψηφία των οδηγών ανοίκει στην μεσαία-μικρομεσαία τάξη κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα αυτή την στιγμή δεν αντέχει οικονομικά την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου ειδικά υβριδικού που κοστίζει αρκετά περισσότερο από ένα βενζίνης.