10 βενζινοκινητήρες καλύτεροι από diesel
40.231 Επισκέψεις στο άρθρο (21/9/2016)
Η υποχρέωση των κατασκευαστών από την Ε.Ε. να ρίξουν τα CO2 των στόλων τους είχε ως αποτέλεσμα οι πρώτοι να εξελίξουν νέες τεχνολογίες καθώς και μικρού κυβισμού, turbo βενζινοκινητήρες. Ας δούμε μερικούς από τους σημαντικότερους που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Μπορεί στη χώρα μας οι πετρελαιοκινητήρες να άνθισαν την τελευταία 5ετία επειδή ήταν ο απαγορευμένος καρπός για τον καταναλωτή, από τη μεριά των κατασκευαστών όμως το βάρος είχε πέσει στους βενζινοκινητήρες καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση τους είχε βάλει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι ώστε να «πιάσουν» τα αυστηρά όρια ρύπων.
Το αποτέλεσμα ήταν να εξελίξουν νέες τεχνολογίες, αλλά και να κατασκευάσουν μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρες που… πραγματικά δεν καίνε τίποτα!
Ας δούμε λοιπόν τι υπάρχει στο οπλοστάσιο των κατασκευαστών αυτή τη στιγμή.
Ο 1,0 Ecoboost της Ford ουσιαστικά άνοιξε το δρόμο στους μικρούς κυβισμού, τούρμπο, βενζινοκινητήρες. Δικαίως και έχει βραβευθεί για 4 συνεχόμενες χρονιές ως ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πρώτα από όλα, από τους βενζινοκινητήρες που γοητεύουν με την απόδοση και την κατανάλωσή τους δεν μπορεί να απουσιάζει ο 1,0 Ecoboost της Ford. Ουσιαστικά, είναι αυτός που άνοιξε το δρόμο για τους μικρού κυβισμού, τούρμπο βενζινοκινητήρες, και τον οποίο δρόμο ακολούθησαν οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως έχει βραβευτεί για 4 συνεχόμενες χρονιές ως ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 100, 125 ή 140 άλογα ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση, η ροπή του φτάνει και τα 210 Nm, ενώ συναντάται σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της Ford (Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX, Mondeo). Σε όλα μάλιστα ξεχωρίζει με την χαμηλή κατανάλωση. Μέχρι και στο Mondeo, αυτή είναι μόλις 5,1 λτ./100 χλμ.
Έπειτα, ένας από τους βενζινοκινητήρες που εντυπωσιάζει με την λειτουργία του -τόσο ώστε να χαρακτηρίζεται καλύτερος και από diesel- είναι ο 1,2 PureTech που συναντάται στα μοντέλα των Citroen και Peugeot. Συγκεκριμένα, έχει χωρητικότητα 1.199 κ.εκ., είναι 3κύλινδρος, πολύ πολιτισμένος στη λειτουργία, οικονομικός σε κατανάλωση και η απόδοσή του ανέρχεται στα 110 ή 130 άλογα ανάλογα με την έκδοση. Συναντάται σε πολλά μοντέλα του γαλλικού γκρουπ, μεταξύ αυτών τα Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008 και Citroen C3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS3, C4 Picasso / Grand Picasso, DS4.
Μένοντας στη Γαλλία και περνώντας στη Renault, συναντάμε 2 κινητήρες αυτής της φιλοσοφίας. Ο πρώτος είναι ο 0,9 TCe των 90 ίππων που συναντάται στα Captur και Clio, ενώ ο δεύτερος είναι ο 1,2 TCe των 130 ίππων που συναντάται τόσο στο Kadjar, όσο και στο άρτι αφιχθέν Megane.
Νέος και επίσης πολύ ικανός σε απόδοση και κατανάλωση είναι ο 1,0 Turbo EcoTec που υπάρχει κάτω από το καπό μοντέλων της Opel (π.χ. στο Astra η κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 99 γρ./χλμ.). Η απόδοσή του ανέρχεται στα 105 ή 115 άλογα (στο Astra και στα Corsa αντίστοιχα) ενώ η ροπή του ανέρχεται στα 170 Nm.
Περνώντας στο γκρουπ της Volkswagen (Audi, Volkswagen, SEAT, Skoda) στο επίκεντρο βρίσκεται ο 1.0 TSI που αποδίδει 110 και 115 άλογα (ανάλογα το μοντέλο), έχει 200 Nm ροπή από τις 1.500 μόλις στροφές ανά λεπτό και συναντάται σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του γκρουπ. Σύντομα μάλιστα θα τον δούμε και σε SUV (βλ. SEAT Ateca).
Επίσης, εξαιρετικοί βενζινοκινητήρες μας έρχονται και από την… Ιαπωνία, κάτι στο οποίο υστερούσαν οι Ιάπωνες μέχρι πρόσφατα. Για παράδειγμα, η Nissan διαθέτει τον 1,2 DiG-T που αποδίδει 115 ίππους, 190 Nm ροπής και συναντάται στα Juke, Pulsar και Qashqai δίνοντας στο τελευταίο, μαζί με τον Kadjar, τον τίτλου του μοναδικού μικρομεσαίου SUV σε αυτά τα κυβικά, ενώ η Toyota διαθέτει τον 1,2 D-4T, που αποδίδει 116 άλογα, 185 Nm ροπής, η κατανάλωσή του κάτω από το καπό του Auris ανέρχεται στα 4,8 λτ./100 χλμ. Βέβαια, η Toyota, δεν έχει επικεντρωθεί σε αυτόν τον κινητήρα, αλλά έχει επενδύσει πολλά και στην υβριδική τεχνολογία, συνδέοντας το όνομά της με αυτή.
Οι Ιταλοί, τέλος, έχουν επενδύσει στον 0,9 TwinAir, ο οποίος από μόλις 875 κ.εκ. αποδίδει μέχρι 105 άλογα, συναντάται από το μίνι Fiat 500, έως το μεγαλύτερο 500L και στα highlight του είναι η ροπή που αγγίζει επίπεδα ενός μικρού κυβισμού diesel κινητήρα.
Στη μάχη όμως για την εξέλιξη μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρων μπαίνουν όλοι οι κατασκευαστές. Για παράδειγμα, η Kia φέτος παρουσίασε ένα 1.000άρη κινητήρα 100 και 120 ίππων, αυτός θα τοποθετηθεί σε μοντέλα της Hyundai, ενώ μέχρι και η Honda μας ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες πως θα παρουσιάσει ένα 1,0 λτ. turbo βενζίνης για το νέο Civic.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε εν συντομία τα τεχνικά χαρακτηριστικά των παραπάνω μικρού κυβισμού, turbo βενζινοκινητήρων.
Κινητήρας* | Κυβισμός (κ.εκ.) | Ιπποδύναμη (PS) | Ροπή (Nm) | Κατανάλωση από (λτ./100 χλμ.) | Εκπομπές CO2 από (γρ./χλμ.) |
Citroen-Peugeot 1,2 Puretech | 1.199 | 110 έως 130 | 205 | 4,5 | 103 |
Fiat 0,9 TwinAir | 875 | 85 έως 105 | 145 | 4,2 | 99 |
Ford 1,0 Ecoboost | 999 | 100 έως 140 | 200 | 4,3 | 99 |
Kia 1,0T | 998 | 100 έως 120 | 171 | 4,9 | 113 |
Nissan 1,2 DiG-T | 1.197 | 115 | 190 | 5 | 117 |
Opel 1,0 Ecotech | 999 | 90 έως 115 | 170 | 4,2 | 99 |
Renault 0,9 TCe | 898 | 90 | 135 | 4,5 | 105 |
Renault 1,2 TCe | 1.197 | 120 έως 130 | 205 | 5,6 | 126 |
Toyota 1,2 D4-T | 1.197 | 116 | 185 | 4,8 | 112 |
VW group 1,0 TSI | 999 | 95 έως 110 | 160 έως 200 | 4,2 | 99 |
*εργοστασιακές τιμές |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
αμα καταφερετε να πετυχετε αυτες τις καταναλωσεις σε πραγματικες συνθηκες γραψτε μου
Ειναι καλο να ενημερωνετε σωστα τους αναγνωστες λεγοντας απλα οτι οι παραπανω καταναλωσεις ειναι ΜΟΝΟ ενδεικτικες. Στην πραγματικοτητα ειδικα οι 1.0L βενζινοκινητηρες σε βαρια αμαξωματα (Focus, Astra, κλπ) φτανουν πολυ ευκολα σε υπερδιπλασιες μεικτες καταναλωσεις. Αυτη ειναι η πραγματικοτητα. Δυστυχως, στην μικρομεσαια κατηγορια οι βενζινοκινητηρες εχουν βαρια καταναλωση.
Δώρο ένα αυγό για το πεντάλ γκαζιού. Δεν ξέρω autotriti τι σόι μεταστροφή είναι αυτή. Δεν σας αναγνωρίζουμε.
Suzuki Baleno 1.0 boosterjet....??? Με το οποίο αγαπητό autotriti δεν έχετε ασχοληθεί καθόλου,ουτε καν στους τιμοκαταλόγους σας δεν περιλαμβάνεται..
Απάντηση: Τιμές και τεχνικά για το μοντέλο υπάρχουν τόσο στο site, όσο και στους πίνακες του περιοδικού.
ΣΑΦΩΣ Κ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ Κ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ, ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΕ " ΤΑΚΟΥΣ" ΜΕ 80 Km / h. ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ;;;
Κακά τα ψέματα οι σημερινοι τουρμπο χιλιαρηδες καινε περισσοτερο απο τους 1400+1600.Παιζουν στο ιδιο βαρος και αυτό είναι το βασικο μειονέκτημά τους.Μην κοιτατε τα γιαλαντζι βραβεια (π.χ ford focus 1000cc,astra eco,toyota auris1200cc κλπ)που μαζευουν στα περιοδικα και στα φλας των μμε,η πραγματικοτητα ειναι πικρη οταν βγεις φορτωμενος μ οικογενεια και μπαγκαζια ..στην ανηφορα με το 1000 ή 1200 τουρμπο
Αφου αναφέρεστε σε στοιχεία καλό θα ήταν να υπάρχει και ενας πίνακας με τους ντίζελ κινητήρες για να υπάρχει σύγκριση. Για παράδειγμα η Peugeot αναφέρει οτι όλοι οι diesel BlueHdi εχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω απο 95 γρ. και ειδκά ο 1.6 με 75 & 100 ίππους 79 γρ! Τα προπαγανδιστικά άρθρα έχουν εμφανιστεί στις ιστοσελίδες τον τελευταίο καιρό χωρίς ακράδαντα στοιχεία αφού οι ρύποι για το diesel είναι αυστηρότεροι απο της βενζίνης σε όλα τα επίπεδα για Euro 6 και για αυτό δεν δημοσιεύονται και συγκριτικοί πίνακες.
Ξαφνικά ανύπαρκτο το diesel...Η έχει μείνει πολύ stock βενζίνη στις εταιρίες,ή απλώς τραβάτε την προσοχή.
Δεν ξερω τι εχει γινει και ξαφνικα το autotriti εχει ανοιξει 10 θεματα για τα ντιζελ οτι πανε για φουντο
Εχει κανεις την ελπιδα οτι αυτες οι καταναλωσεις θα ειναι πραγματικοτητα,οταν θα αρχισουν να δουλευουν στο οριο και με το τουρμπο αυτοι οι μικροι σε κυλινδρισμο κινητηρες;
Για να είστε μέσα στις καταναλώσεις ειδικά των μικρών τούρμπο, να υπολογίζετε περίπου την διπλάσια μέση κατανάλωση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Μάλιστα στην Ελλάδα με τις υψηλές θερμοκρασίες οι καταναλώσεις αυτές βαράνε κόκκινο.
Στον γκρεμό ή σε κενό αέρος με ταχύτητα πάντα στο κιβώτιο μπορεί και να επαληθευτούν τα νούμερα που αναφέρετε. Γιατί δεν δοκιμάζετε να κάνετε ένα τεστ σε πραγματικές μικτές συνθήκες να γελάσει και ο κάθε πικραμένος. Ακόμα καλύτερα βάλτε και 2 μέσους οδηγούς να κάνουν τις δοκιμές με ένα diesel και ένα βενζινοκίνητο της ίδιας κατηγορίας εναλλάξ. Αλλά τι λέω τώρα ε?
Ενημερωτικά να σας πληροφορήσω ότι οι ντηζελοκινητήρες όπως και οι βενζινοκινητήρες σε πραγματικούς κύκλους κατανάλωσης καίνε περισσότερο καύσιμο από αυτό που αναφέρεται στις ελάχιστες καταναλώσεις. Μεγάλη σημασία στην κατανάλωση έχουν το βάρος, η κλίση του οδοστρώματος, τα διάγραμμα ροπής και ισχύος, καθώς και τρόπος οδήγησης. Πάντως είναι φανερό ότι τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη των βενζινοκινητήρων είναι αξιοπρόσεχτη. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και με την άνοδο των τιμών στα αυτοκίνητα που έχουν αυτούς τους κινητήρες!
Suzuki 1.0 boosterjet oute dokimh?
Οι επισημες καταναλώσεις δε ειναι "των εταιρειων" αλλά αποτέλεσμα της λάθος μεθοδολογίας μετρήσεων που έχουν επιλέξει οι αρμοδιες αρχές. Ο ομιλος Peugeot-Citroen δημοσίευσε πρόσφατα δικές του μετρήσεις για τους κινητήρες του με πιο ρεαλιστική μεθοδολογία, που ήταν κατά 1,5-2 λιτρά/100 χλμ πάνω από τις "επίσημες" καταναλώσεις. Έχω Citroen Grand C4 Picasso του 2016 με 1.2 Puretech 130 PS και με μέση εργοστασιακή 5.5λ/100 χλμ μου δίνει πραγματική σε μικτές συνθήκες 7.3 λ/100χλμ
Πάντως αν δείτε εδώ (https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&fuelsort=6&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2016&power_s=100&power_e=125&gearing=1&exactmodel=ecoboost&powerunit=2) οι καταναλώσεις οι πραγματικές ενός Ford Focus 1.0 Ecoboost δεν είναι και τόσο εκτός...
Θα ηταν καλο να υπαρχουν ολα τα αμαξια και οχι μερικα απο καθε κατηγορια