- Τσέκαρε στάθμη λαδιού & το μοτέρ από κάτω αν «χάνει»
- Περίεργο χρώμα ή μυρωδιά στα καυσαέρια; Στο μηχανικό
- Ενοχλητικό σφύριγμα; Ο ιμάντας είναι στα τελευταία του ή θέλει μάζεμα
- Αν ρετάρει, βρες μόνος σου ποιος κύλινδρος δε δουλεύει και... φτιάξ`το
Διαρροές, καυσαέρια, περίεργοι ήχοι και πολλά ακόμα!
Μην ακούς όποιον να`ναι, μάθε να βρίσκεις τις βλάβες μόνος σου και βάλτου «χέρι» όπου σε παίρνει. Δες 6 κλασικές περιπτώσεις που μπορείς να βρεις μόνος σου τι έχει και να μην τρέχεις χωρίς λόγο στα συνεργεία.
Ο κινητήρας αποτελεί την καρδιά του αυτοκινήτου σου για αυτό και η έγκαιρη αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιαστεί είναι πολύ σημαντική. Για αυτό μάθε να αντιλαμβάνεσαι τα σημάδια και να τα αντιμετωπίζεις, ακολουθώντας τις συμβουλές του AutoΤρίτη, που όχι μόνο θα γλιτώσουν τον κινητήρα από την καταστροφή, αλλά πιθανώς και από έξοδα εκατοντάδων ευρώ.
Δεν είναι λίγες φορές που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου βρίσκουμε κηλίδες από λάδια, ειδικά εκεί που το παρκάρουμε. Παρόλο που αυτό το φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυτοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των περισσοτέρων μας, καλό είναι να γίνει άμεσος έλεγχος και να επισκευαστεί -αν χρειάζεται. Η πρώτη κίνηση για να διαπιστώσεις το μέγεθος του προβλήματος, είναι να ελέγχεις συστηματικά τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα και αν δεις να πέφτει, έστω και λίγο, τότε το πρόβλημα πρέπει να λυθεί σύντομα.
Από εκεί και πέρα, κάτι που μπορείς να κάνεις μόνος σου είναι να καθαρίσεις καλά το κάτω μέρος του κινητήρα (κάρτερ) και να βρεις το σημείο που χάνει. Πολύ πιθανό αυτό να βρίσκεται στην τάπα αλλαγής λαδιών ή στο φίλτρο λαδιού. Συνήθως χάνει όταν δεν είναι καλά σφιγμένα ή όταν η ροδέλα ή το λάστιχο στεγανοποίησης που μπαίνει ανάμεσα λείπει ή έχει φθαρεί από τα χρόνια. Επίσης μπορεί να μην έχει σφίξει σωστά και να θέλει λύσιμο και ξανά βίδωμα-σφίξιμο, σωστά. Αυτό τον έλεγχο μπορείς να τον κάνεις πριν από μια αλλαγή λαδιών ώστε να την αντικαταστήσεις τότε. Αν η διαρροή είναι από άλλο σημείο, τότε καλό είναι να μιλήσεις με τον μηχανικό σου.
«Ύποπτα» καυσαέρια
Παρατηρείς από την εξάτμιση του αυτοκινήτου σου «περίεργα» καυσαέρια; Χρώμα και μυρωδιά θα σε βοηθήσουν να βρεις το πρόβλημα. Αν, λοιπόν, έχουν μαύρο χρώμα και μυρίζει «βενζινίλα», σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την καύση του μείγματος στον κινητήρα, ενώ αν έχουν άσπρο χρώμα και μυρίζουν πολύ άσχημα, τότε το μοτέρ καίει λάδια. Στη δεύτερη περίπτωση είναι πιθανό να υπάρχει σημαντική βλάβη στα μέταλλα του χώρου καύσης ή να έχει βλάβη η φλάτζα κεφαλής. Και στις δύο περιπτώσεις, εσύ δεν μπορείς να κάνεις πολλά πέραν της πρώτης διάγνωσης και μια βόλτα στο μηχανικό σου επιβάλλεται για να ακούσεις την... λυπητερή!
Πότε «κλατάρει» κάποιος ιμάντας;
Όπως έχουμε αναφέρει, εκτός του «βασικού» ιμάντα χρονισμού, υπάρχουν και άλλοι ιμάντες που θέτουν σε λειτουργία τα περιφερειακά συστήματα του κινητήρα (αντλία νερού, τιμονιού, κλιματισμού, δυναμό κλπ.). Για αυτά τα συστήματα υπάρχουν δύο τύποι ιμάντα, ο τύπου V (που συνήθως είναι ένας για κάθε σύστημα) ή ο πιο σύγχρονος, τύπου σερπαντίνας, όπου με έναν ιμάντα παίρνουν κίνηση όλα τα περιφερειακά. Πότε καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά με τους ιμάντες;
Εάν παρατηρείς να ανάβει (ή τρεμοπαίζει) το λαμπάκι του δυναμό και, συγχρόνως, ακούγεται κάποιο σφύριγμα από το χώρο του κινητήρα, το πιο πιθανό είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή να έχει «χαλαρώσει». Αντικατάσταση ή τέντωμα είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβείς.
Ένας φθαρμένος ιμάντας μπορεί να προκαλέσει και άλλα προβλήματα όπως πχ. κακή ψύξη του κινητήρα (αν μιλάμε για τον ιμάντα του ψυγείου), ή να γίνεται ανα στιγμές «βαρύ» το τιμόνι, που τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα με τον ιμάντα που δίνει κίνηση στην αντλία του τιμονιού, ενώ αν δεν δουλεύει σταθερά ο κλιματισμός ίσως υπάρχει πρόβλημα με τον αντίστοιχο ιμάντα. Όπως και να έχει, το σφίριγμα είναι ένα μήνυμα ότι κάποιος από τους ιμάντες είναι φθαρμένος ή σφιχτός/χαλαρός, οπότε χρειάζεται χαλάρωμα ή σφίξιμο αντίστοιχα.
Πέφτει η ένταση στα φώτα;
Σε περίπτωση που έχεις αναμμένα τα φώτα του αυτοκινήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή τους, πιθανότατα να αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτοκινήτου. Αν είναι το δυναμό τότε είτε το λουρί (ιμάντας) έχει αρχίσει να χαλάει, είτε το δυναμό παράγει λιγότερο ρεύμα και θέλει επισκευή. Αν είναι η μπαταρία, τότε πρέπει να την αλλάξεις με μια νέα που να καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.