Όταν μιλάμε για Ιαπωνία και ελαστικά, δύο από τις μάρκες που μας έρχονται στο μυαλό είναι η Bridgestone και η Yokohama, κι αυτό γιατί αμφότερες έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Πως όμως κατάφεραν να έχουν μία παγκόσμια παρουσία σήμερα;
Δύο από τις εταιρείες που έχουν δημιουργήσει φανατικό κοινό όχι μόνο στην παγκόσμια αλλά και στην ελληνική αγορά, είναι η Bridgestone και η Yokohama. Βέβαια, οι δύο μάρκες έγιναν αγαπημένες για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία. Η μεν Bridgestone αποτελεί μία από τις σταθερές επιλογές ως ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ελαστικών (2η θέση), ενώ η Yokohama αποτελεί γνωστό brand στην μεσαία κατηγορία. Και οι δύο εταιρείες όμως μοιράζονται κάτι κοινό, την ιαπωνική καταγωγή τους, που είναι συνώνυμη με την ποιότητα και τις επιδόσεις.
Ας αφήσουμε όμως τα εισαγωγικά κι ας κάνουμε μαζί μία σύντομη αναδρομή στο παρελθόν των δύο εταιρειών, ξεχωρίζοντας τα σημαντικά επιτεύγματα της κάθε μίας.
Ξέρεις πως έφτασε στην κορυφή η Bridgestone;
Η
Bridgestone ιδρύθηκε το
1931 στην πόλη Kurume, στη Fukuoka της Ιαπωνίας, καταφέρνοντας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να επεκταθεί στη διεθνή αγορά. To όνομα της εταιρείας προέρχεται από τον ιδρυτή της, Shojiro Ishibashi (Ishi = Πέτρα, Bashi = Γέφυρα), που ουσιαστικά αποτελεί μία κυριολεκτική μετάφραση του ονόματός του. Κατά τη διάρκεια του 2
ου Παγκοσμίου Πολέμου, η
Bridgestone δέχτηκε ένα σοβαρό «πλήγμα» με τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας να καταστρέφονται από τα συμμαχικά βομβαρδιστικά. Ωστόσο τα εργοστάσια της παρέμειναν ανέγγιχτα, επιτρέποντας να επανεκκινήσει αρκετά γρήγορα την παραγωγή της με το τέλος του πολέμου.
Η επιτυχία της
Bridgestone θα μπορούμε να πούμε πως βασίζεται σε τρεις κύριες πτυχές. Αρχικά, εστίασε το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη τεχνολογικών καινοτομιών με απώτερο σκοπό να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της. Συγκεκριμένα, πίσω στο 1967 η εταιρεία λάνσαρε τα δικά της
radial ελαστικά, τα οποία είχε αναπτύξει η ίδια στις εγκαταστάσεις της στο Τόκιο. Ένα άλλο σημείο «προσοχής» της, ήταν η υιοθέτηση μιας διαφορετικής εταιρικής κουλτούρας που βελτίωσε σημαντικά τον ποιοτικό έλεγχο στη διαδικασία παραγωγής. Τέλος, το 1965 η ιαπωνική φίρμα ξεκίνησε την τεράστια εκστρατεία επέκτασης στο εξωτερικό, κάτι που την έφερε στην ισχυρή θέση του σήμερα. Μέρος αυτής της επέκτασης ήταν ένα νέο εργοστάσιο στη Σιγκαπούρη, καθώς και η αγορά ανταγωνιστών όπως η
Firestone.
Σημαντικό στοιχείο του βιογραφικού της, αποτελεί και η θητεία της στη
Formula 1. Αρκετοί είναι αυτοί που την θεωρούν ως τον σφετεριστή του στέμματος της
Goodyear, η οποία κατέχει το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες στο Παγκόσμια Πρωτάθλημα.
Η μεγάλη οικογένεια ελαστικών της Bridgestone
Η
Bridgestone προσφέρει ελαστικά εξαιρετικά υψηλής ποιότητας πέρα από την κορυφαία εφαρμογή. Είναι γνωστά για τις επιδόσεις τους, καλύπτοντας ένα μεγάλο έυρος οχημάτων και αναγκών.
Τον τίτλο της «ναυαρχίδας» της
Bridgestone κατέχει σίγουρα η
σειρά Potenza, η οποία προορίζεται για σπορ αυτοκίνητα και οχήματα υψηλών επιδόσεων. Δεν είναι τυχαίο που αποτελούν την
πρώτη επιλογή τοποθέτησης για τα supercars της Lamborghini. Αμέσως μετά ακολουθεί ένα από τα πιο δημοφιλή ελαστικά της αγοράς, της σειράς
Turanza. Ο νέος εκπρόσωπος
Tuzanza 6, στοχεύει στα επιβατικά οχήματα και στην τουριστική και καθημερινή πλευρά τους, με υψηλά επίπεδα άνεσης και επιδόσεων, πολύ καλή πρόσφυση στα ολισθηρά οδοστρώματα και στη βροχή και κορυφαία χιλιομετρική απόδοση. Στην εκτός δρόμου οδήγηση, τον λόγο έχει το
Bridgestone Dueler με αρκετή ανθεκτικότητα, αντοχή και πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες. Για το τέλος, αφήσαμε τα χειμερινά ελαστικά
Blizzak, αθόρυβα και άνετα καθώς και πλήρως έτοιμα για το χειμώνα, και το οικολογικό ελαστικό
Bridgestone Ecopia, το οποίο είναι σχεδιασμένο για χαμηλή αντίσταση κύλισης και εξοικονόμηση καυσίμου.
Πράγματα που δεν γνώριζες για την …ιστορία της Yokohama
Η
Yokohama Rubber Company -όπως είναι το πλήρες όνομά της- ιδρύθηκε το 1917 στην Ιαπωνία, γεγονός που την κάνει μία από τις αρχαιότερες ιαπωνικές εταιρείες ελαστικών. Στην αρχή, ξεκίνησε ως κοινοπραξία της
Yokohama Cable Manufacturing και της αμερικανικής
B.F. Goodrich, ενώ μόλις το 1969 άρχισε την «επεκτατική» πολιτική στην αγορά των ΗΠΑ. Η είσοδός της και σε άλλες αγορές εκτός της χώρας του «ανατέλλοντος Ηλίου» έγινε με τρομερή επιτυχία, που την οφείλει σε μεγάλο βαθμό στο ελαστικό
Aspec A300.
Στην πορεία της στο χρόνο, η
Yokohama κατάφερε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το brand name της με τη σειρά ελαστικών
ADVAN. Η εν λόγω σειρά κατάφερε να γίνει τόσο δημοφιλής, που η «μαμά» εταιρεία αποφάσισε να τη χρησιμοποιήσει αρκετές φορές ως ξεχωριστεί επωνυμία.
Μπορεί η
Yokohama να μη βρίσκεται μέσα στην πρώτη 5άδα των κορυφαίων κατασκευαστών ελαστικών, αλλά με περισσότερα από 100 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά και μία τεράστια γκάμα προϊόντων, κατέχει επί του παρόντος την
8η θέση.
Η ευρεία γκάμα της Yokohama
Η
Yokohama προσφέρει μια μεγάλη γκάμα ελαστικών που προορίζονται να καλύψουν οποιαδήποτε από τις ανάγκες σας, ανεξαρτήτως οδοστρώματος, συνθηκών ή τύπο αυτοκινήτου.
Ίσως η χαρακτηριστικότερη σειρά της Yokohama είναι η
ADVAN, η οποία περιλαμβάνει ελαστικά υψηλών επιδόσεων, ειδικά σχεδιασμένα για οδήγηση ακριβείας και απόδοση σε όλες τις εποχές. Η οικογένεια
AVID αποτελείται από 4 ελαστικά κατασκευασμένα για υψηλή χιλιομετρική αντοχή, άνετη οδήγηση και αποτελεσματικότητα όλες τις εποχές. Περνώντας στα
GEOLANDAR, είναι η μεγαλύτερη οικογένεια της φίρμας και περιλαμβάνει ελαστικά για χρήση εντός-εκτός δρόμου με ιδιαίτερο βάρος στην offroad οδήγηση. Τέλος, τα
Yokohama iceGUARD είναι σχεδιασμένα ως χειμερινά ελαστικά με ανώτερη πρόσφυση σε χειμερινές συνθήκες, ενώ τα
BlueEarth εστιάζουν περισσότερο στην εξοικονόμηση καυσίμου, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.
Διαφορές μεταξύ Yokohama και Bridgestone
Εκτός από το μέγεθος των δύο εταιρειών,
η ποιότητα είναι μια σημαντική διαφορά. Η
Bridgestone έχει μερικούς από τους πιο ακραίους ελέγχους διασφάλισης ποιότητας στον κλάδο για να διασφαλίσει την κορυφαία ποιότητα των ελαστικών της.
Σε ότι αφορά την απόδοση, η Bridgestone είναι η νικήτρια καθώς εκτός του ότι διατηρεί τα ελαστικά της σε υψηλότερα πρότυπα, «πιέζει» και ξεπερνάει συνεχώς τα όρια βελτιώνοντας τις επιδόσεις τους.
Από άποψη τιμής, η
Yokohama κερδίζει τεχνικά. Είναι φθηνότερα από της
Bridgestone, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πιο «πολύτιμα», αφού
τα ελαστικά της Bridgestone διαθέτουν καλύτερη χιλιομετρική απόδοση (θα διαρκέσουν περισσότερο σε βάθος χρόνου).
Καλύτερη εγγύηση ελαστικών η Bridgestone
Οι
εγγυήσεις ελαστικών είναι ένας καλός τρόπος για να προσδιορίσετε πόσο καιρό μια εταιρεία πιστεύει ότι το ελαστικό της θα διαρκέσει με ασφάλεια. Όσο μεγαλύτερη είναι η περίοδος εγγύησης τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη έχει στο προϊόν της.
Αμφότερες δίνουν
εγγύηση 1 χρόνου, αν και στην περίπτωση της
Bridgestone δεν υπάρχει χιλιομετρικό όριο σε αντίθεση με τη
Yokohama, όπου το
όριο ορίζεται στις 15.000 χλμ. Εκτός αυτού, αξίζει να προσθέσουμε πως με την αγορά ενός ελαστικού της
Bridgestone σε κάποιο συνεργαζόμενο κατάστημα του επίσημου δικτύου της
ΕΛΑΣΤΡΑΚ (ο επίσημος εισαγωγέας και αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα), αυτόματα γίνεστε μέλος του
Elastrak Club απολαμβάνοντας πλούσια δώρα και μοναδικά προνόμια.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »