ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σε νοιάζει αν αντέχουν πολλά χιλιόμετρα ή όχι τα λάστιχα στην Ελλάδα;

6.853 Επισκέψεις στο άρθρο (8/4/2025)
Τα ακριβά λάστιχα κρατάνε περισσότερο, είναι όμως η φθορά αυτό που σκοτώνει τα λάστιχα στην Ελλάδα;

Τα ακριβά λάστιχα κρατάνε περισσότερο, είναι όμως η φθορά αυτό που σκοτώνει τα λάστιχα στην Ελλάδα;

Νέες μάρκες ελαστικών κυριαρχούν στις δοκιμές έναντι του ακριβού ανταγωνισμού.
Δεν γίνονται πολλές δοκιμές για τη διάρκεια ζωής των ελαστικών αφήνοντας ερωτηματικά για την τελική επιλογή.
Οι δοκιμές μακράς διαρκείας γίνονται από ελάχιστους στο εξωτερικό και η έμφαση είναι στη φθορά.
Στην Ελλάδα τα λάστιχα δεν φθείρονται όπως στο εξωτερικό, ξεραίνονται όμως γρήγορα, λόγω ήλιου, ζέστης και αλμύρας.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Νέες μάρκες ελαστικών κυριαρχούν στις δοκιμές έναντι του ακριβού ανταγωνισμού

Μπορεί οι πέντε μάρκες ελαστικών που ξέρεις και εμπιστεύεσαι δεκαετίες να φτιάχνουν τα καλύτερα λάστιχα κατά την άποψή σου, στις δοκιμές όμως και οι νέες, φθηνότερες μάρκες τα καταφέρνουν μια χαρά, αφήνοντας «αμφιβολίες» για το πόσο θα κρατήσουν, και έτσι επιστρέφεις πάλι στα ακριβά. Γιατί;
 
Δες τις δοκιμές που γίνονται σε ελληνικό έδαφος, σε στεγνό και βροχή στην ελληνική άσφαλτο, σε στροφές και φρενάρισμα στα ελληνικά «σαπούνια». Οι νέες μάρκες φτάνουν και συχνά ξεπερνούν σε επιδόσεις τα ακριβά και δοκιμασμένα λάστιχα των γνωστών κατασκευαστών. Δεν είναι τυχαίο, αφού ακόμη και οι νέες μάρκες έχουν πλέον τις ίδιες δυνατότητες έρευνας και εξέλιξης, ενώ κάποιες από αυτές που ίσως δεν ξέρεις πουλάνε πολλαπλάσια λάστιχα από τις γνωστές, και είναι πρώτης τοποθέτησης σε πολλές αγορές.

Δεν γίνονται πολλές δοκιμές για τη διάρκεια ζωής των ελαστικών αφήνοντας ερωτηματικά για την τελική επιλογή

Αλήθεια είναι πως οι δοκιμές ελαστικών δεν καλύπτουν τη διάρκεια ζωής. Οι δομές διαρκείας είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες, χρονοβόρες και δύσκολες (ώστε να κρατήσουν όλες τις παραμέτρους ίδιες). Γίνονται όμως στο εξωτερικό και τελικά είναι αυτές που ο περισσότερος κόσμος «κρατάει» όταν αποφασίζει. Γιατί αν βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα, σε μια τόσο ακριβή δαπάνη όσο τα λάστιχα, ο κόσμος το μετράει.

Οι δοκιμές μακράς διαρκείας γίνονται από ελάχιστους στο εξωτερικό και η έμφαση είναι στη φθορά

Όμως οι δοκιμές διαρκείας βλέπουν πως «ωριμάζουν» τα λάστιχα από τη χρήση εκτός Ελλάδας. Σε δρόμους με καλή άσφαλτο, που σημαίνει πως τα λάστιχα αυτά φθείρονται, χάνουν τη γόμμα τους και τελικά αλλάζουν γιατί «φαγώθηκαν». Η φθορά είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και πώς οι επιδόσεις αλλάζουν όσο η γόμμα φεύγει και το βάθος πέλματος μειώνεται. Δεν είναι κακή μέτρηση αυτή φυσικά, απλά δεν αντανακλά την ελληνική πραγματικότητα, τουλάχιστον όχι για το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων.

Στην Ελλάδα τα λάστιχα δεν φθείρονται όπως στο εξωτερικό, ξεραίνονται όμως γρήγορα λόγω ήλιου, ζέστης και αλμύρας

 
Στην Ελλάδα με τις «απαλές» ασφάλτους, τους δρόμος καθρέφτες και τις «σαπουνάδες» η φθορά δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα όσο μαζεύονται τα χιλιόμετρα. Ίσα ίσα η γόμμα παραμένει, το βάθος πέλματος επίσης και με πρώτη ματιά ακόμη και μετά από 20-30.000 χλμ. τα λάστιχα δείχνουν ακόμη «μια χαρά». Όμως το πρόβλημα είναι αλλού. Γιατί μπορεί το βάθος πέλματος να είναι «νόμιμο» όμως η κατάσταση της γόμμας είναι χάλια. Ο ήλιος, η ζέστη, το χώμα ξεραίνουν τα λάστιχα που γίνονται «ξύλινα» και θέλουν πέταμα πολύ πριν μειωθεί το βάθος πέλματος κάτω από το νόμιμο.
 
Πώς μετράς λοιπόν τη σημασία των δοκιμών διαρκείας του εξωτερικού όταν τα λάστιχά σου θα τα αλλάξεις γιατί ξεράθηκαν και όχι γιατί «φαγώθηκαν»; Μήπως λοιπόν πετάς λεφτά σε λάστιχα που αντέχουν περισσότερο, όταν αυτή η αντοχή δεν έχει καμία αξία στην Ελλάδα; Τι λες;

Toyota
Cupra