Το Skoda Fabia θα μπορούσε να αποσυρθεί από τη γραμμή παραγωγής σε περίπτωση που τεθεί σε ισχύ το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Αυτό είπε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της τσεχικής φίρμας!
Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από τη στιγμή που η Skoda προχώρησε στην δημοσιοποίηση του βραχυπρόθεσμου πλάνου της, γνωστοποιώντας τα μοντέλα που θα παρουσιάσει στο άμεσο μέλλον. Αυτό που προκάλεσε εντύπωση ήταν ότι στο πλάνο δεν υπήρχε κάποια αναφορά στο Fabia και την πορεία που θα έχει, γεννώντας έτσι ερωτήματα για το μέλλον του τσεχικού μικρού.
Σήμερα, ο επικεφαλής της μάρκας, Klaus Zellmer, με δηλώσεις του αναφέρθηκε στο μέλλον του Fabia, το οποίο συνέδεσε με το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Όπως ανέφερε ο CEO της Skoda, σε περίπτωση που ισχύσει το Euro 7, τότε ενδεχομένως το Fabia να μη συνεχίσει την παραγωγή του. Αιτία για αυτό θα είναι πως το τσεχικό μικρό, όπως και άλλα μοντέλα της κατηγορίας, δε θα μπορέσουν να κρατήσουν τις τιμές τους σε λογικά πλαίσια, αφού θα χρειαστεί να γίνει έξτρα επένδυση από τις εταιρείες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς για τους ρύπους, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η τιμή της αγοράς.
«Από 15.000 ευρώ θα κοστίζει 18-20.000 ευρώ»
Μιλώντας στο βρετανικό autocar, ο Klaus Zellmer ανέφερε: «Θέλουμε να σεβαστούμε το κλίμα αλλά εάν το τρέχον προσχέδιο του Euro 7 γίνει πραγματικότητα μέχρι το 2025, θα πρέπει να έχουμε στα αυτοκίνητα τεχνολογία που είτε δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη είτε είναι τόσο ακριβή που το αυτοκίνητο των 15.000 ευρώ θα κοστίζει μεταξύ 18.000 και 20.000 ευρώ. Το πρόβλημα είναι ότι, αν στη συνέχεια βάλεις τόσο μεγάλο κόστος σε ένα αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο που θέλεις να πουλήσεις θα είναι δύσκολο να πουληθεί. Πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί και να βρούμε ένα καλό σχέδιο τόσο για το κλίμα όσο και για τους καταναλωτές».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του CEO της VW
Θυμίζουμε πως ανάλογες δηλώσεις έχει κάνει και ο επικεφαλής της Volkswagen αναφορικά με το Polo. Τέλος να σημειώσουμε πως οι κανονισμοί του Euro 7, που εκπονήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2025 για τα νέα αυτοκίνητα και τα βανάκια στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών NOx κατά 35% σε σύγκριση με τους κανονισμούς Euro 6 και στη μείωση των σωματιδίων εξάτμισης κατά 13%.