CUPRA Born: Σπορτίφ ηλεκτρικό από 204 έως 326 άλογα
Η έκδοση του Cupra Born με τα 204 άλογα έχει 3.000 έκπτωση και είναι ετοιμοπαράδοτη με 29.900 ευρώ,
η eBoost με τα 231 άλογα βγαίνει με 2 μπαταρίες (62 και 82 kWh) και
στην κορυφή βρίσκεται η VZ έκδοση με τα 326 άλογα (41.900 ευρώ)
Η έκδοση με τα 204 άλογα έχει 3.000 έκπτωση (αρχική τιμή 29.900 ευρώ)
To Born έγινε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της CUPRA όταν λανσαρίστηκε πριν 3 χρόνια, υιοθετώντας αιχμηρή σχεδίαση και σπορτίφ οδική συμπεριφορά που ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ της ισπανικής φίρμας. Βέβαια, το Born εκτός από ένα σπορ αυτοκίνητο είναι παράλληλα ένα «καθημερινό» οικογενειακό με μεγάλη ευελιξία (10,15 μ. κύκλος στροφής, όσο ενός μικρού μοντέλου) και καλή περιφερειακή ορατότητα. Ας δούμε σε τι τιμές και με ποια ηλεκτρικά σύνολα προσφέρεται στην Ελλάδα.
Το «βασικό» CUPRA Born εξοπλίζεται με μπαταρία 58 kWh και κινητήρα (τοποθετημένο στον πίσω άξονα) 204 ίππων και χάρη στην έκπτωση των 9.000 ευρώ του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και την έκπτωση των 3.000 ευρώ που δίνει η ελληνική αντιπροσωπεία για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, η τιμή του ξεκινάει από 29.900 ευρώ. Σαν ηλεκτρικό με 200+ άλογα, οι επιταχύνσεις είναι εκρηκτικές, ενώ η μέση αυτονομία του κυμαίνεται στα 350 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε στην δοκιμή μας (η CURPA ανακοινώνει 425 χλμ. WLTP).
H eBoost με τα 231 άλογα και τη μικρή μπαταρία έχει αυτονομία 340 χλμ.
Το Born προσφέρεται με την ίδια μπαταρία (58 kWh) και με το πακέτο eBoost (από 34.900 ευρώ), το οποίο ανεβάζει την ισχύ του στα 231 άλογα μέσω ενός κουμπιού που ενεργοποιεί το mode CUPRA πάνω στο τιμόνι. Πατώντας το, ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 231 άλογα και 310 Nm ροπής που προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την κανονική έκδοση, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στα νούμερα των μετρήσεών μας: 0-100 σε 6,6 δλ. (ό,τι υπόσχεται η CUPRA), 30-80 σε 3,0 δλ., 60-100 σε 3,4 δλ. και 80-120 σε 4,5 δλ., όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Born με τα 204 άλογα είναι 7,2, 3,4, 3,8 και 5,0 δλ.. Αναφορικά τέλος με την πραγματική αυτονομία, στην πράξη βγάζει 330-340 χλμ..
3.500 ευρώ παραπάνω κοστίζει το Born eBoost με τη μεγάλη μπαταρία (82 kWh)
Το πακέτο eBoost μπορεί να συνδυαστεί και με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh (τιμή από 38.500 ευρώ), με την ισχύ να παραμένει στα 231 άλογα, όπως το ίδιο κάνει και η ροπή (310 Nm). H CUPRA ανακοινώνει χειρότερο 0-100 χλμ./ώρα από το Born με τη μπαταρία των 58 kWh (7 δλ. αντί 6,6 δλ.) λόγω του μεγαλύτερου βάρους, ωστόσο μεγάλο είναι το όφελος στο κομμάτι της αυτονομίας, η οποία στην έκδοση αυτή φτάνει σύμφωνα με την CUPRA έως και τα 548 χλμ., 128 χλμ. περισσότερα από την θεωρητική αυτονομία του Born eBoost με την 58άρα μπαταρία.
Συνέχεια του άρθρου >>>