Citroen C3 Aircross, Kia Stonic και Nissan Juke αποτελούν τρία νεανικά SUV πόλης. Στα 18 χιλιάρικα θα προτιμήσεις το άνετο C3, το πιο fun Juke ή το Stonic με την κορυφαία κατανάλωση;
Το Citroen C3 Aircross είναι το πιο άνετο μικρό SUV
To Kia Stonic είναι πιο οικονομικό σε καύσιμο μικρό SUV βενζίνης
To Nissan Juke ξεχωρίζει με την οδική συμπεριφορά και τη σχεδίασή του
Τα Citroen C3 Aircross, Kia Stonic και Nissan Juke είναι τρία μοντέλα της compact SUV κατηγορίας που διαθέτουν ξεχωριστό και έντονα νεανικό χαρακτήρα καλύπτοντας με άνεση τις περισσότερες ανάγκες που μπορεί να έχει ο υποψήφιος αγοραστής. Στις εκδόσεις μάλιστα με τους ικανούς τούρμπο κινητήρες βενζίνης (με 110, 100 και 114 ίππους αντίστοιχα) προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων και οδηγικού ενδιαφέροντος.
Μάλιστα στις συγκεκριμένες εκδόσεις τα τρία μοντέλα έχουν και ίδια τιμή, με το C3 Aircross να ξεκινάει από τις 18.000 ευρώ και τα Juke, Stonic να κοστίζουν 18.100 ευρώ (το Juke προσφέρεται σε αυτή την τιμή κατόπιν έκπτωσης 600 ευρώ).
Value for money: Πιο πλούσιο το C3 Aircross, καλύτερη εγγύηση η Kia
Αρχικά πρέπει να τονίσουμε πως πρόκειται για τρία από τα πιο προσιτά τούρμπο μοντέλα της κατηγορίας, τα οποία όπως είπαμε έχουν και σχεδόν το ίδιο κόστος, στα 18.000 ευρώ. Το C3 Aircross έστω και οριακά είναι αυτό με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό και εγγύηση πέντε ετών. Βέβαια κορυφαίο σε εγγύηση είναι το Stonic που προσφέρεται με εγγύηση 7 ετών και επίσης με καλό εξοπλισμό. Θα θέλαμε, όπως και στο C3 Aircross, να διαθέτει στάνταρ σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, ωστόσο αυτό είναι διαθέσιμο μόνο στις πιο καλές εκδόσεις. Αντιθέτως θα το συναντήσουμε από τη βασική έκδοση του Juke, το οποίο ωστόσο δεν έχει οθόνη αφής, χαρακτηριστικό που αναζητά ο αγοραστής, με την εγγύησή του να φτάνει τα τρία χρόνια.
Σχεδίαση: Το Juke είναι το πιο ξεχωριστό
Και τα τρία μοντέλα ξεχωρίζουν στην κατηγορία για την νεανική και κομψή τους σχεδίαση. Το Nissan Juke «χτυπάει» περισσότερο στο μάτι με την δυναμική του εμφάνιση, απόρροια των έντονων ακμών του, της δυναμικής μάσκας και ιδιαίτερων φωτιστικών σωμάτων που συνδυάζονται αρμονικά με τις καμπύλες επιφάνειες,. Από την άλλη, το πιο compact σε μήκος, αλλά υψηλότερο, C3 Aircross με το χαρακτηριστικό κάθετο πίσω μέρος και το νέο μπροστινό πρόβολο, με τα λεπτά φώτα που έρχονται ως συνέχεια της γρίλιας και το μεγάλο προφυλαχτήρα, διαμορφώνει ένα ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο σχήμα. Τέλος, το Kia Stonic, το οποίο φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην κατηγορία του, ξεχωρίζει για τον trendy χαρακτήρα που προσδίδουν τα LED φώτα, η μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα, αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου.
Το σύνολο στην καμπίνα του C3 Aircross, δείχνει πολύ νεανικό και μαζί με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής αποδεικνύεται και ιδιαιτέρως λειτουργικό.
Το Kia Stonic προβάλλει και εδώ έναν έντονα νεανικό διάκοσμο, ενώ η οθόνη αφής των 7 ιντσών «γεμίζει» όμορφα το πάνω μέρος της κονσόλας. Καλή εργονομία και «σωστή» θέση οδήγησης συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα, η οποία συνεχίζεται και όσον αφορά την ποιότητα, αφού παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών παρουσιάζει κορυφαίο επίπεδο συναρμολόγησης και προσεγμένο φινίρισμα.
Μοντέρνο και καλοραφιναρισμένο το εσωτερικό του Stonic, στο οποίο θα συναντήσουμε μόνο σκληρά υλικά.
Μοντέρνα και πιο ξεχωριστή σχεδιαστικά είναι όμως η καμπίνα του C3 Aircross με τα ιδιαίτερα ελλειπτικά σχήματα στους αεραγωγούς, το «διχοτομημένο» ταμπλό και την πεπλατυσμένη την κάτω πλευρά του τιμονιού. Στον τομέα της ποιότητας όλα τα σκληρά πλαστικά μέρη δείχνουν καλοβαλμένα και καλοφινιρισμένα προσθέτοντας πόντους στο τελικό αποτέλεσμα.
Από την άλλη το Nissan Juke και πάλι προβάλλει έναν πιο ξεχωριστό αισθητικό χαρακτήρα με πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση. Εκτός από τον όμορφο διάκοσμο παρουσιάζει και καλό επίπεδο ποιότητας με μαλακά υλικά να ντύνουν το πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και ικανοποιητικό φινίρισμα.
Ιδιαίτερα νεανικό και σύγχρονο είναι σχεδιαστικά το εσωτερικό του νέου Nissan Juke, παρουσιάζοντας καλή ποιότητα κατασκευής.
Στο πεδίο των χώρων τα τρία μοντέλα συνολικά αναδεικνύονται ισόπαλα, καθώς το καθένα ξεχωρίζει σε κάποιο σημείο. Το C3 Aircross διαθέτει το κορυφαίο αέρα για το κεφάλι, ικανό να φιλοξενήσει και άτομα έως και 1,85 μ. και μπόλικο χώρο για τα πόδια. Ωστόσο σε αυτόν τον τομέα ξεχωρίζει το Juke, αν και από την άλλη έχει το πιο στενό πίσω κάθισμα. Αντιθέτως το πιο φαρδύ πίσω κάθισμα είναι αυτό του Stonic, το οποίο είναι ικανό να φιλοξενήσει ακόμα και τρεις ενήλικους κανονικών διαστάσεων. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός του Juke έχει 422 λτ., 410 λτ. του C3 Aircross και του Stonic. Ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε πως το γαλλικό μοντέλο στην κορυφαία έκδοση Shine Pack εφοδιάζεται με συρόμενο κάθισμα, το οποίο μεγαλώνει τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 520 λτ..
Tο C3 Aircross μοντέλο στην κορυφαία έκδοση εφοδιάζεται με συρόμενο κάθισμα, το οποίο μεγαλώνει τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 520 λτ..
Πολύ καλές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία καυσίμου προσφέρει ο 1,2 PureTech του C3 Aircross.
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών μοντέλων είναι το γεγονός πως εφοδιάζονται με 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες προσφέροντας συνολικά καλές τιμές επιδόσεων και οικονομία καυσίμου. O 1.0 DIG-T της Nissan υπερτερεί σε ισχύ με 114 ίππους έναντι 100 του Stonic και 110 του C3 Aircross, ωστόσο το τελευταίο χάρη στην ελαφρώς καλύτερη ροπή του καταφέρνει καλύτερες ρεπρίζ με 4η και 5η σχέση. Όχι όμως και με 6η καθώς η αραιή κλιμάκωση προς χάριν της κατανάλωσης επιβραδύνει τον ρυθμό της επιτάχυνσης. Το Stonic από την πλευρά του μπορεί να είναι το λιγότερο ισχυρό, ωστόσο εφοδιάζεται με ένα ήπιο υβριδικό 48βολτο σύστημα, με αποτέλεσμα να έχει ανταγωνιστικές επιδόσεις, αλλά και ασυναγώνιστη οικονομία. Μόλις 6,1 λτ./100 χλμ. έναντι 6,6 λτ. του γαλλικού μοντέλου και 6,8 του ιαπωνικού.
Η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος μίζας/γεννήτριας των 48V φρόντισε ώστε το Stonic να είναι από τα κορυφαία SUV στον τομέα της κατανάλωσης.
¶νετο στο δρόμο και πολύ αποτελεσματικό απέναντι στις ανωμαλίες του δρόμου είναι το C3 Aircross.
Το μοντέλο της Citroen είναι αυτό που θα ξεχωρίσει στον τομέα της άνεσης, με τη μαλακή του ανάρτηση (με τις μεγάλες διαδρομές) να «καταπίνει» οποιαδήποτε ανωμαλία του εδάφους. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ειδικά καθίσματα των πιο ακριβών εκδόσεων, ακόμα και 100άδες χιλιόμετρα να γράψεις βγαίνεις ατσαλάκωτος. Βέβαια αυτό περιορίζει τη fun οδηγική πλευρά του, λόγω των πιο αυξημένων κλίσεων συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα.
Το Juke διακρίνεται για την προοδευτικότητα των αντιδράσεών του, με τη σφιχτή ανάρτηση να περιορίζει τις κλίσεις σε μεγάλο βαθμό.
Από την άλλη το Nissan Juke προβάλλει ένα πιο ενδιαφέρον οδηγικά προφίλ και ξεχωρίζει γι αυτό στην κατηγορία. Η ανάρτησή του έχει σφιχτή σχετικά ρύθμιση όμως παρουσιάζει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες αλλά να διακρίνεται για την ρυθμίσιμη συμπεριφορά του και την αίσθηση που προσφέρει.
Ευχάριστο οδηγικά είναι και το Kia Stonic, με σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο, θυμίζοντας θα λέγαμε υπερυψωμένο χάτσμπακ. Συμπεριφορά που καθορίζεται κυρίως από τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης και τα αυξημένα μετατρόχια. Η άνεση, παρά τις όποιες αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες κρίνεται αποτελεσματική, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται και η ποιότητα κύλισης.
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid + Αισθητική αμαξώματος, σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο, φρένα, κατανάλωση, 7ετής εγγύηση, φάρδος πίσω καθίσματος, δεν πληρώνει τέλη - Αντιδράσεις πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS + Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, κινητήρας-κιβώτιο, θέση οδήγησης, αέρας για τα γόνατα, φρένα - Χωρίς οθόνη αφής στη βασική, φάρδος πίσω καθίσματος
Ο fun to drive τύπος θα αμφιταλαντευτεί ανάμεσα στα Stonic και Juke, καθώς και τα δύο προτάσσουν έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα στο δρόμο, ωστόσο εν τέλει θα στραφεί προς το δεύτερο που μέσω της σφιχτής του ανάρτησης δίνει ένα ελαφρώς πιο δυναμικό παλμό.
O value for money τύπος θα γλυκοκοιτάξει το Stonic λόγω της 7ετούς εγγύησης, αλλά η τελική του επιλογή θα είναι το C3 Aircross που στα ίδια χρήματα προσφέρει ένα πιο ισχυρό μοτέρ και πιο πλούσιο εξοπλισμό, με περισσότερους αυτοματισμούς. O high-tech τύπος ασφαλώς και θα ενθουσιαστεί περισσότερο με το Stonic λόγω της παρουσίας του ήπια υβριδικού συστήματος 48V που φέρει το κινητήριο σύνολό.