Citroen e-C4 C-Cross: το γαλλικό κλειδί της ηλεκτροκίνησης
31.939 Επισκέψεις στο άρθρο (19/10/2021)
Ποιο αυτοκίνητο είναι μικρομεσαίας κατηγορίας, έχει coupe και crossover προσέγγιση και ανταποκρίνεται 100% στις σύγχρονες απαιτήσεις βιώσιμης κινητικότητας; Το αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C4 C-Cross είναι η φρέσκια γαλλική πρόταση στα μοντέλα με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα η οποία συνδυάζει όλα τα παραπάνω «όπλα». Και όχι μόνο.
Έχοντας πειραματιστεί με την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κατηγορία των επαγγελματικών η Citroen απέκτησε την κατάλληλη τεχνογνωσία και την εφήρμοσε και στον κόσμο των επιβατικών. Το e-C4 C-Cross είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ευρείας παραγωγής από την γαλλική φίρμα, ένα μοντέλο με επαναστατική σχεδίαση, το οποίο «κουβαλά» όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα e-car του μέλλοντος.
Ανατρεπτικό design τριών σχεδιαστικών κόσμων
Επειδή η πρώτη εντύπωση έχει τεράστια σημασία σε οτιδήποτε μας απασχολεί, το e-C4 C-Cross δεδομένα κεντρίζει το ενδιαφέρον χάρη στην μοντέρνα πολυπλοκότητά του. Θα μπορούσε να πει κανείς πως με την δημιουργία του ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη Citroen αλλά και για τη μικρομεσαία κατηγορία. Έχουμε, δηλαδή, το λανσάρισμα ενός μοντέλου που βρίσκεται στις παρυφές της SUV κατηγορίας, προβάλλοντας ταυτόχρονα λεπτομέρειες ενός εντυπωσιακού κουπέ αυτοκινήτου. Συγκριτικά με τις συμβατικές επιλογές, η «πράσινη» εκδοχή έχει ως διακριτικά γνωρίσματα το μονόγραμμα ë στα φτερά και στο πίσω μέρος, το αποκλειστικό πακέτο εξωτερικής διαμόρφωσης σε χρώμα μπλε ανοδιωμένης απόχρωσης και τις αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένες για εξοικονόμηση ενέργειας.
Μία αισθητική πανδαισία συναντά κανείς στην καμπίνα του ηλεκτρικού crossover της Citroen. Οι λέξεις «μοντέρνο» και «ποιοτικό» αποκτούν άλλη διάσταση, την ώρα που ο hi-tech προσανατολισμός είναι πιο σαφής από ποτέ. Η εντυπωσιακή οθόνη αφής 10 ιντσών διατίθεται από τον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει υπηρεσίες συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay. Μεταξύ άλλων, υπάρχει head-up display που προβάλλει μια σειρά ενδείξεων στο παρμπρίζ, αλλά και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone.
Όπως είναι λογικό, όλες οι απαραίτητες, αλλά και χρηστικές λεπτομέρειες παρέχονται με πρακτικό και εύκολο τρόπο χάρη στις καινοτόμες e-τεχνολογίες της Citroen. Λόγου χάρη, ο πίνακας οργάνων προβάλλει πληροφορίες αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση, καθώς και στατιστικά δεδομένα για την κατανάλωση ενέργειας, ώστε να διαμορφώνεται διαφορετικά ο τρόπος οδήγησης ανάλογα με την διαθέσιμη μπαταρία. Εξίσου σημαντικές οι αποκλειστικές υπηρεσίες ηλεκτρικών οχημάτων «My Citroen» μέσω των οποίων το κινητό τηλέφωνο είναι... μεσολαβητής σε ό,τι του ζητήσουμε. Ενδεικτικά, μπορεί να προγραμματιστεί εξ αποστάσεως η θερμοκρασίας της καμπίνας, να προγραμματιστεί μία συγκεκριμένη ώρα φόρτισης, ενώ επίσης πληροφορεί για τον υπολειπόμενο χρόνο πλήρους φόρτισης.
Συνολικά για την καμπίνα, δε, η πρακτικότητα και η εργονομία είναι έννοιες που ικανοποιούνται στο απόλυτο. Έξυπνες λύσεις, όπως οι 16 θήκες αποθήκευσης αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων, η συρόμενη βάση για τη στήριξη tablet εμπρός από το συνοδηγό (Smart Pad Support) και το συρόμενο συρταράκι που βγαίνει μέσα από ταμπλό διασφαλίζουν πως κάθε μικροαντικείμενο έχει τον... προορισμό του.
Αυτονομία έως 350 χιλιόμετρα, φόρτιση μέσα σε ένα βράδυ
Σε τεχνικό επίπεδο, το νέο e-C4 C-Cross εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 100kW / 136 ίππων με άμεσα διαθέσιμη ροπή 260 Nm για δυναμική και ταυτόχρονα ήρεμη και απολαυστική οδήγηση. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα, ενώ ο νέος μοχλός του αυτόματου κιβωτίου έχει μία πρόσθετη επιλογή συγκριτικά με το συμβατικό Citroen C4, την ρύθμιση «Β», που ενεργοποιεί την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Το παραπάνω σύστημα ενισχύεται με μία μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 350 χιλιομέτρων κατά WLTP και καλύπτεται από 8ετή εγγύηση ή για 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητας της φόρτισής της. Ειδικά όσον αφορά την φόρτισή της, το e-C4 C-Cross έχει από την βασική έκδοση εξοπλισμού ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, ο οποίος σε Wall box ίδιας ισχύος φορτίζει το αυτοκίνητο μέσα σε μόλις 5 ώρες! Σε επιτοίχιο φορτιστή 7,4 kW ο χρόνος ανεβαίνει στις 7,5 ώρες και σε δημόσιο σταθμό η ταχεία φόρτιση έως το 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 30 λεπτά.
Το ηλεκτρικό προφίλ του Citroen e-C4 C-Cross δίνει στο γαλλικό crossover μία σειρά από πλεονεκτήματα, που εκτείνονται από την εξοικονόμηση χρημάτων και φτάνουν μέχρι την μοναδική οδηγική απόλαυση. Ένα από τα βασικότερα οφέλη του, λοιπόν, είναι το χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στις μειωμένες ανάγκες συντήρησης, την ώρα που και το κόστος αγοράς είναι μειωμένο με τις αντίστοιχες κρατικές επιδοτήσεις. Ακόμη, με μηδενικούς ρύπους C02 έχει ελεύθερη πρόσβαση σε αστικές περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας και είναι ταυτόχρονα απαλλαγμένο από τέλη.
Φυσικά, πολλά είναι τα κέρδη και σε εμπειρικό επίπεδο. Η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού είναι δυναμική, γαλήνια και ομαλή. Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας, η πλήρης απουσία κραδασμών στο εσωτερικό, η ομαλότητα της κίνησης και η άνεση ανάρτησης και... πολυθρόνων Advanced Comfort λανσάρουν μία νέα ορολογία, την «άνεση e-Comfort Class» made by Citroen.
Από 28.768 ευρώ και σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις
Το νέο Citroen e-C4 C-Cross προσφέρεται σε πέντε υπερπλούσια εξοπλιστικά πακέτα (Feel, Feel Pack, Shine, Shine Pack, Exclusive). Έχει εισαγωγική τιμή τα 34.300 ευρώ στην έκδοση Feel, κόστος το οποίο με την κρατική επιδότηση των 5.532€ «πέφτει» στα 28.768€. Πλήρης είναι η βασική έκδοση εξοπλισμού με παροχές άνεσης όπως αυτόματο διζωνικό εξοπλισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλές υπηρεσίες ευκολίας «My Citroen». Σε επίπεδο ασφάλειας βλέπουμε Active Safety Brake (Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με λειτουργία αναγνώρισης πεζών/δίκυκλων, Collision Warning Alert (Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, Post Active Safety Brake (Σύστημα αποτροπής πολλαπλών συγκρούσεων) κ.ά.. Στην κορυφαία έκδοση Exclusive παρέχονται ακόμη πιο deluxe παροχές όπως μεταξύ άλλων Highway Driver Assist (Ημιαυτόνομο σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας σε αυτοκινητόδρομο έως 180 χλμ./ώρα) και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.