Το 2022 η Dacia πούλησε 573.800 αυτοκίνητα, καταγράφοντας 6,8% αύξηση σε μία φθίνουσα, σε σύγκριση με το 2021, αγορά. Η μάρκα πέτυχε επίσης ένα σημαντικό ορόσημο, καθώς έφτασε τον αριθμό των 8 εκατομμυρίων πωλήσεων, από το 2004.
Πέτυχε το μεγαλύτερο μερίδιο της ιστορίας της στις ευρωπαϊκές πωλήσεις
Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η πανδημία του Covid-19, η έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τα προβλήματα logistics, η Dacia σημείωσε μια αξιοσημείωτη επίδοση πουλώντας 573.800 οχήματα το 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,8% σε σύγκριση με το 2021, παρότι οι αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται εμπορικά η Dacia συρρικνώθηκαν κατά 5,5% σε σχέση με το 2021. Η μάρκα έφτασε, επίσης, σε ένα σημαντικό ορόσημο το 2022, καθώς έχει πουλήσει 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, από το 2004.
Η πωλήσεις της μάρκας επιβεβαιώνει τη συνέπεια της στο να προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής / αξίας, καθώς η νέα της γκάμα έχει αποδειχθεί η δημοφιλέστερη επιλογή μεταξύ των πελατών λιανικής. Το 2022, η Dacia πέτυχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη, με 7,6%, στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων σε πελάτες λιανικής, ενισχύοντας τη θέση της για δεύτερη συνεχή χρονιά (έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,2% το 2021). Η μάρκα πέτυχε επίσης το μερίδιο ρεκόρ της τάξεως του 3,7% των πωλήσεων PC+LCV στην Ευρώπη (αύξηση 0,5% σε σχέση με το 2021) και 4,2% των πωλήσεων PC (αύξηση 0,7%σε σχέση με το 2021). Η Dacia κέρδισε έδαφος στην Ευρώπη, με τους όγκους πωλήσεων των επιβατικών να εμφανίζονται κατά 15,4% αυξημένοι, παρά τη συρρίκνωση της αγοράς κατά 4%.
Στην Ελλάδα, η Dacia πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39,7% σε σχέση με το 2021, ενώ το μερίδιό της αυξήθηκε από το 2,3% το 2021, στο 3,0% τη χρονιά που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο λιανικής της Dacia στην ελληνική αγορά αυξήθηκε από το 3,1% (2021) στο 4,4% (2022).
Πρωτιές στην Ευρώπη για Sandero και Duster
Η Dacia σε λιγότερο από 15 μήνες λανσάρισε τέσσερα νέα μοντέλα, τα Sandero, Spring και Duster το 2021 και το Jogger το 2022. Το 2022 πουλήθηκαν 229.500 μονάδες Sandero (μια αύξηση 1,2% σε σχέση με το 2021). Για έκτη συνεχή χρονιά, το Sandero ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ΙΧ σε όλα τα κανάλια πωλήσεων στην Ευρώπη. Το Duster διατήρησε την πρώτη θέση ανάμεσα στα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής– μια θέση που κατέχει από το 2018 – και έγινε το δεύτερο όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικήςστην ευρωπαϊκή αγορά, ακριβώς πίσω από το Sandero, με 197.100 πωλήσεις σε όλες τις χώρες το 2022 (μια αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2021).
Το 2022 πουλήθηκαν 48.900 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού Spring (αύξηση 75% σε σχέση με το 2021). Από την κυκλοφορία του το 2021, το Spring έχει κερδίσει περισσότερους από 100.000 πελάτες, τα τρία τέταρτα των οποίων είναι πελάτες λιανικής. Κατά τον πρώτο χρόνο του στην αγορά, το 2022 το Jogger πούλησε 56.800 μονάδες, καταλαμβάνοντας τη δεύτερηθέση στην κατηγορία C (εκτός των SUV), που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής.
Ένας στους τρεις πελάτες Dacia επιλέγουν το LPG
Πάνω από το 70% των πελατών συνεχίζει να επιλέγει τις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις των μοντέλων Dacia, ενώ ένας στους τρεις πελάτες της Dacia, αλλά και το 58% των πελατών του Jogger, επιλέγουν τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG.