Τετρακίνηση: Πόσο αξίζει τελικά; Δύο ίδια μοντέλα, στην ίδια έκδοση και με τα ίδια ελαστικά. Το ένα με τερακίνηση το άλλο χωρίς. Πόσο διαφέρουν στις δύσκολες χιονισμένες αποστολές του μεγάλου «snow test» των οικογενειακών SUV;
Με 4κίνητο ή 2κίνητο Duster θα πήγαινες στα χιόνια;
Το Duster διαθέτει μικρούς προβόλους διαμορφώνοντας έτσι βολικές για την κατάσταση γωνίες σχετικά με τα έδαφος και παράλληλα κορυφαία απόσταση 210 χλστ. από το έδαφος.
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν στην ικανότητα του Dacia Duster να κινείται σε εκτός δρόμου διαδρομές, είτε μιλάμε για κακοτράχαλες διαδρομές, είτε για χωμάτινα και λασπώδη τερέν, ακόμα και στη δικίνητή του έκδοση (βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές και τα συγκριτικά του Dacia Duster)
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο Mega Test στα χιόνια που πραγματοποιήσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτωνπαλιότερα, αξιολογήσαμε τη δυνατότητά του να κινείται και σε ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις, όπως την κίνηση στο χιόνι, πραγματοποιώντας συγκεκριμένες δοκιμασίες: Φρενάρισμα πανικού από 50 χλμ./ώρα, διαδοχικές αλλαγές πορείας σε πατημένο χιόνι, οδήγηση σε χιονισμένες ράγες και ανάβαση/κατάβαση σε mud & snow έδαφος. Το δικίνητο Duster αποδείχθηκε από τα ικανότερα μοντέλα στο «Snow Test» μας, αποδεικνύοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του και την ικανότητά του να σας συντροφεύει σε outdoor activities.
Πως το καταφέρνει;
Οι ικανότητες του Duster φυσικά δεν είναι θέμα τύχης, αλλά στόχευσης μηχανικών και σχεδιαστών να αναδείξουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Έτσι λοιπόν το Duster διαθέτει μικρούς προβόλους διαμορφώνοντας έτσι βολικές για την κατάσταση γωνίες σχετικά με τα έδαφος. Πιο συγκεκριμένα η γωνία προσέγγισης είναι 30o, η ράμπας 21o και αυτή της φυγής 33ο, οι οποίες του επιτρέπουν να κινείται σε σημεία με έντονη κλίση. Παράλληλα η επίσης κορυφαία απόσταση από το έδαφος των 210 χλστ., δίνει περισσότερα περιθώρια με βραχώδη σημεία ή όπως είδαμε και στο τεστ μας, κρατάει πιο ψηλά την κοιλιά του πατώματος. Γιατί αν η κοιλιά κολλήσει και οι τροχοί βρεθούν στον αέρα τότε αποχαιρετίστε και την πρόσφυση! Τέλος και τα προστατευτικά πλαστικά και οι ποδιές ενισχύουν τον off road χαρακτήρα του Duster.
Ωστόσο θέλαμε να διαπιστώσουμε τι διαφορά κάνει η τετρακίνηση σε αυτές τις συνθήκες. Γι αυτό λοιπόν στις ίδιες δοκιμασίες υποβλήθηκε και το αντίστοιχο (ίδιος κινητήρας και ίδια έκδοση) τετρακίνητο Duster. Σημαντικό να σημειώσουμε πως τα δύο μοντέλα φορούσαν τα ίδια all season mud&snow ελαστικά, ίδιων μάλιστα διαστάσεων.