ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Dacia Sandrider: Στο δρόμο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι στο Dakar
6 Φωτογραφίες »

Dacia Sandrider: Στο δρόμο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι στο Dakar

1.370 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2024)

- Σχεδιασμένο αποκλειστικά για αγώνες ράλι και εμπνευσμένο από το Dacia Manifesto
- Έμφαση στην αεροδυναμική σχεδίαση και στην μείωση της κατανάλωσης
- Ο 3λιτρος κινητήρας twin-turbo θα τροφοδοτείται από συνθετικά καύσιμα
- Η πρώτη του αγωνιστική παρουσία θα είναι τον Οκτώβριο στο W2RC του Μαρόκο

Σχεδιασμένο αποκλειστικά για αγώνες ράλι και εμπνευσμένο από το Dacia Manifesto

Η Dacia αποκάλυψε το Sandrider, ένα πρωτότυπο αγωνιστικό που θα λάβει μέρος στο Ράλι Dakar, με οδηγούς της αγωνιστικής ομάδας «Dacia Sandriders», κατά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid από το 2025 (W2RC). Το νέο μοντέλο είναι εμπνευσμένο από το Dacia Manifesto, που παρουσιάστηκε το 2022, αλλά σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid (σ.σ. χωμάτινοι αγώνες σε απαιτητικές συνθήκες) και βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, μίας αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων. Όντας προσαρμοσμένο για τις δύσκολες αγωνιστικές συνθήκες οδήγησης του Dakar και των άλλων rally-raids, οι ρεζέρβες του είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει άμεσα, ενώ διαθέτει μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα, που θα εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο. Τέλος, για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα,οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος.

Έμφαση στην αεροδυναμική σχεδίαση και στην μείωση της κατανάλωσης

Οι σχεδιαστές της Dacia, αφαίρεσαν τα περιττά διακοσμητικά δίνοντας έμφαση στην αεροδυναμική. Το κοντό, αιωρούμενο καπό είναι σχεδιασμένο με τη λογική της πτέρυγας, όντας ταυτόχρονα αόρατο από το πλήρωμα, ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό τους πεδίο, ενώ η ειδική επιφάνεια του πάνω μέρους του ταμπλό αποτρέπει τις αντανακλάσεις (μία τεχνική δανεισμένη από την αεροναυπηγική). Επιπλέον, η Dacia έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση των επιδόσεων. Έτσι, οι μηχανικοί της μάρκας δούλεψαν πολύ για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο καταφέρνοντας να μειώσουν το συνολικό βάρος του Sandrider κατά 15 περίπου κιλά, σε σχέση με άλλα αντίστοιχα αγωνιστικά, καθώς χρησιμοποιήθηκε ένα ελαφρύτερο σωληνωτό πλαίσιο, αφαιρέθηκαν τα περιττά πάνελ του αμαξώματος και χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα για υπόλοιπα τμήματα. Τέλος, για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος, ενώ οι μηχανικοί της Dacia κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα.

Ο 3λιτρος κινητήρας twin-turbo θα τροφοδοτείται από συνθετικά καύσιμα

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί επέλεξαν επίσης έναν πιο compact σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα. Ο κινητήρας του Sandrider, ένας 3λιτρος V6 twin-turbo, τροφοδοτείται με συνθετικά καύσιμα από την Aramco, που συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του διοξειδίου του άνθρακα, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες. Επιπλέον, προχώρησαν στην ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, ενώ το νέο αγωνιστικό θα έχει αμάξωμα από ανθρακονήματα, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4x4, κατασκευασμένο για τις απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Τέλος, Το Sandrider πατάει σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και είναι εξοπλισμένο με νέας γενιάς ελαστικά BF Goodrich που παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση σε όλους τους τύπους εδάφους, με αντοχή σε χτυπήματα και κλαταρίσματα.

Η πρώτη του αγωνιστική παρουσία θα είναι τον Οκτώβριο στο W2RC του Μαρόκο

Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών σε αρκετές χώρες. Το ντεμπούτο του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην αγωνιστική σκηνή του Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024. Οι Dacia Sandriders, η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Dakar και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025.

Mercedes
fiat