Δέκα χρόνια Tesla Model S: Ένα μοντέλο που ξέχασε να αλλάξει γενιά
Λένε πως «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει» και κάπως έτσι η Tesla διατηρεί εδώ και 10 χρόνια ίδιο και απαράλλακτο το Model S δίνοντάς του μόνο τονωτικές ενέσεις σε στιλ και τεχνολογία. Όμως, μαζί με την επιτυχία, είχε και... παιδικές ασθένειες, οπότε δεν θα έπρεπε να έχει λανσάρει νέα γενιά μέχρι τώρα;
Η αρχή με το Roadster και μετά all-in στο Model S
Το μοντέλο που έβαλε την Tesla για τα καλά στα πράγματα, στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν το Model S, το πρώτο sedan αυτοκίνητο της αμερικανικής φίρμας και δεύτερο κατά σειρά μοντέλο συνολικά μετά το Roadster των σχεδόν 2.500 μονάδων. Το Model S ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2012, αμέσως μετά την παύση του Roadster (2008-2012) και απέκτησε από την αρχή φανατικό κοινό, αλλά και παθιασμένους εχθρούς. Οι μεν ενθουσιάστηκαν από τον εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης του Elon Musk για τα αυτοκίνητα, που περισσότερο εστιάζουν στην εμπειρία του οδηγού ως gadget με πληθώρα τεχνολογιών στην καμπίνα και γιγάντιες οθόνες, ενώ οι πιο «παραδοσιακοί» έσπευσαν να αντιταχθούν στο νέο ρεύμα βασιζόμενοι και στο ότι επρόκειτο για μια ολοκαίνουργια μάρκα που θα έπρεπε να δώσει τα διαπιστευτήρια της σε νευραλγικούς τομείς: ασφάλεια, αξιοπιστία, ποιότητα, επιδόσεις, after sales κ.ο.κ.
Το Tesla Model S παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2012 και αυτό το μήνα κλείνει 10 χρόνια ζωής στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Model S από το 2021 έως και σήμερα με ανανεώσεις
Τα δεδομένα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας θέλουν τα αυτοκίνητα να αλλάζουν γενιά περίπου στα 7 με 8 χρόνια, έχοντας δεχθεί κάπου στο μέσον του κύκλου ζωής τους ένα facelift ή έστως κάποιες αναβαθμίσεις. Το Model S, το οποίο βάσει αυτών των δεδομένων μπορεί να χαρακτηριστεί υπέργηρο, παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2012 και πλέον μετρά 10 χρόνια ζωής χωρίς να υπάρχει ούτε η παραμικρή φήμη για το λανσάρισμα μιας νέας γενιάς. Σημειώστε πως μιλάμε για ένα μοντέλο το οποίο έχει καταγράψει περισσότερες από 350.000 πωλήσεις παγκοσμίως, σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά δεν τύγχαναν της καλύτερης αντιμετώπισης από τους καταναλωτές, κάτι το οποίο βλέπουμε όμως πως μέρα με τη μέρα αλλάζει. Σίγουρα το σημερινό Model S είναι βελτιωμένο σε σχέση με αυτό που παρουσιάστηκε πριν από 10 χρόνια, ωστόσο παραμένει «παλιό σκαρί».
Εν τω μεταξύ, μέσα στο ίδιο διάστημα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν λανσάρει μία ή και δύο γενιές ανταγωνιστικών μοντέλων: Mercedes CLS και E-Class όπως επίσης και την ολοκαίνουργια EQS, Audi A6 και το αμιγώς ηλεκτρικό e-tron GT, BMW Σειρά 5 αλλά και τις ηλεκτρικές i4 και i7, Lexus ES κ.ά. ενώ στο παιχνίδι μπήκαν και άλλες προτάσεις Ευρωπαίων premium κατασκευαστών όπως το DS 9. Από άποψης επιδόσεων, το Tesla Model S μπορεί να κοντραριστεί εύκολα με την Porsche Taycan, ωστόσο σε επίπεδο ποιότητας δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης με το μοντέλο της γερμανικής φίρμας, που όπως όλα τα μοντέλα της Porsche κινείται στην κορυφή.
Ατυχήματα, φωτιές και αυτοκίνητα χωρίς... τακάκια
Κλείνοντας, κάποιοι θα πουν πως δικαίως διατηρήθηκαν επιφυλάξεις για την Tesla και το μοντέλο που την έφερε στο προσκήνιο, καθώς μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια συνέβησαν ουκ ολίγα ατυχήματα με φωτιές ή και προβλήματα στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αλλά και δυστυχήματα με το auto-pilot της Tesla που κόστισαν ανθρώπινες ζωές. Επιπλέον, εκατοντάδες ιδιοκτήτες έχουν σχολιάσει αρνητικά την ποιότητα της καμπίνας (πλαστικά, συναρμογή, αίσθηση στην αφή) και του αμαξώματος (ξεθωριάσματα, συναρμολόγηση κ.ά.) ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήρθε πριν μερικούς μήνες όταν άλλο αυτοκίνητο της Tesla παραδόθηκε χωρίς τακάκια, ενώ SUV μοντέλο είχε άλλα ελαστικά στον εμπρός άξονα και άλλα στον πίσω.
Αλήθεια, εσύ τι γνώμη έχεις για την Tesla που κρατά ίδιο σκαρί για 10 χρόνια και του κάνει μόνο τονωτικές «ενέσεις» με facelift; Θα αγόραζες Model S κι ας ξέρεις ότι είναι λίγο-πολύ αμάξι του 2012;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »