Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Όμορφη ή άσχημη, το σίγουρο είναι πως η σχεδίαση των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων είναι διαφορετική. Εσάς όμως πως σας φαίνεται;

Διαφορετική σχεδίαση στα ηλεκτρικά. Γιατί;

3.680 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2018)

Κάνει καλό ή κακό η αντισυμβατική σχεδίαση στα υβριδικά και ηλεκτρικά; Μήπως τα βρίσκετε άσχημα;

Είσαι έτοιμος να αγοράσεις για πρώτη φορά κάτι τελείως διαφορετικό; Κάτι υβριδικό, ή ηλεκτρικό; Είσαι έτοιμος για την ριζική αλλαγή, την επανάσταση, τον τελικό αποχωρισμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης; Είσαι όμως έτοιμος για πολύ, πάρα πολύ περίεργη σχεδίαση;

Πάνω που το έχεις αποφασίσει πως το επόμενο αυτοκίνητό σου θα είναι κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό, κάτι το πιο τεχνολογικά προηγμένο, πέφτεις πάνω στη σχεδίασή του. Προφανώς οι γνώμες διίστανται, αφού τα περισσότερα αυτοκίνητα που λανσάρονται σήμερα ως «ειδικά» στο θέμα του συστήματος κίνησης, είτε υβριδικά, είτε ηλεκτρικά, όλο και κάτι «διαφορετικό» έχουν στη σχεδίαση. Είναι όμως η σχεδίαση κάτι που τα βοηθάει, ή μήπως όχι;

Βλέπεις το μάρκετινγκ απαιτεί σε ένα βαθμό η διαφορετική τεχνολογία να «φωνάζει» από μακριά. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότερες μάρκες λανσάρισαν τα φουτουριστικά τους τεχνολογικά κατορθώματα με «μανδύες» εξίσου φουτουριστικής σχεδίασης. Πρώτη και καλύτερη η Toyota με το Prius και όλη τη σειρά μοντέλων που απόκτησε.

Από κοντά και οι άλλοι πρωτοπόροι της υβριδικής κίνησης. Η Honda από το πρώτο Insight μέχρι το CR-Z, δεν άφησε «γραμμή» του που να θυμίζει συμβατικό μοντέλο. Και φυσικά η λογική αυτή πέρασε και στα ηλεκτρικά. Η BMW λανσάρισε ολόκληρη σειρά με τα αρχικά «i»  και ας έχει προς το παρόν μόνο δύο μοντέλα, κάνουν «μπαμ» από χιλιόμετρα ότι διαφέρουν, ότι ανήκουν σε άλλη εποχή. Το ίδιο και η Nissan με το Leaf, αν και με λιγότερο στόμφο, το έθεσε εκτός υπόλοιπης γκάμας με έμφαση στην ηλεκτρικότητά του. Διαφέρει.

Και αυτή η διαφορά προφανώς πουλάει. Πουλάει σε αυτούς που είναι ούτως ή άλλως έτοιμοι για το διαφορετικό, σε αυτούς που ούτως ή άλλως θέλουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τη μάζα, σε αυτούς που θα κοιτούσαν τη σχεδίαση ασχέτως τεχνολογίας. Όχι όλοι, αλλά κάποιοι σίγουρα.

Όμως ο μεγάλος αριθμός αγοραστών, αυτός που επιμένει συμβατικά, με τόσο έξαλλη σχεδίαση, βρίσκει ακόμη άλλον ένα λόγο να αποφεύγει τα νέα αυτά μοντέλα. Βλέπεις αν είσαι συμβατικός στις επιλογές σου στην τεχνολογία, είναι ακόμη λιγότερο πιθανό να μην είσαι συμβατικός στη σχεδίαση.

Σαφώς για τους πιο «σεμνούς» αγοραστές, υπάρχουν ένα σωρό υβριδικά χωρίς κανένα άλλο χαρακτηριστικό πέρα από ένα σηματάκι εδώ κι εκεί. Η Toyota για παράδειγμα προσφέρει τόσα από τα μοντέλα της με υβριδικά σύνολα ίδια με αυτά του Prius. Η Mitsubishi από την άλλη, έχει κάνει την υβριδική τεχνολογία απλά μέρος της γκάμας κινητήρων της, ενώ το ίδιο κάνουν και σε μεγάλο βαθμό οι Γερμανοί κατασκευαστές. 

Η εικόνα όμως που εκπέμπουν τα «διαφορετικά» μοντέλα χρωματίζει την τεχνολογία, και την καθιστά για πολλούς απρόσιτη, κυρίως γιατί δεν τους αρέσει. Σα να ακούνε «ηλεκτρικό» και να σκέφτονται περίεργο, ή και «άσχημο», και έτσι να επιμένουν συμβατικά.

Εσείς όμως πως τα βλέπετε; Σας αρέσουν διαφορετικά, φουτουριστικά και περίεργα; Τα προτιμάτε γι αυτό το λόγο; Ή αντιθέτως τα αποφεύγετε; Και τελικά αν αγοράσετε υβριδικό ή ηλεκτρικό, θα το πάρετε με συμβατική σχεδίαση ή όχι;

Hyundai
Citroen