Tι συμφέρει περισσότερο στη συντήρηση, βενζίνη ή diesel;
Diesel VS βενζίνης, ποιο έχει το πιο ακριβό service;
- Στην 5ετία είναι 23% ακριβότερη η συντήρηση του βενζινοκίνητου σε σχέση με diesel
- Κατά μέσο όρο είναι 165 ευρώ φθηνότερα τα ανταλλακτικά των βενζινοκίνητων
- Στα 5 χρόνια το συνολικό κόστος service και ανταλλακτικών είναι το ίδιο για βενζίνη και diesel
Ποιο οικονομικό το service σε diesel ή βενζίνη;
Βενζίνη VS Diesel; Αιώνια κόντρα, με φανατικούς εκατέρωθεν. Για να δούμε αν παρακολουθήσουμε στο μέλλον κάτι αντίστοιχο και με fans της ηλεκτροκίνησης. Αναμφίβολα κάθε επιλογή έχει τα πλεονεκτήματά της και παρόλο που το diesel έχει εγκαταλειφθεί από πολλές εταιρείες, υπάρχουν ακόμα αρκετά μοντέλα στην ελληνική αγορά. Ειδικά στις πιο μεγάλες κατηγορίες.
Εδώ όμως δεν μας ενδιαφέρει το πόσο καλό είναι κάθε καύσιμο, αλλά τι ισχύει με τη συντήρησή του. Στη μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήσαμε, καταγράψαμε το κόστος service 5ετίας για όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς (από τους υπευθύνους των τμημάτων After Sales των μαρκών) και μέσα από μια σειρά θεμάτων έχουμε δει ποια εταιρεία έχει το ακριβότερο service, αλλά και πολλά συγκριτικά θέματα σχετικά με τις after sales χρεώσεις. Ας δούμε λοιπόν τι συμφέρει περισσότερο στη συντήρηση, βενζίνη ή diesel;
23% ακριβότερη η συντήρηση του βενζινάτου στην 5ετία
Πήραμε λοιπόν την κλάση των οικογενειακών SUV, καθώς είναι η μοναδική κατηγορία που έχει εμπορικό ενδιαφέρον και υπάρχουν επιλογές σε diesel μοντέλα. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα Audi Q3, Citroen C5 Aircross, Dacia Duster, DS 7, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Opel Grandland, Peugeot 3008 και VW Tiguan. Σε όλα τα μοντέλα πήραμε την βασική έκδοση κινητήρα βενζίνης και diesel αντίστοιχα.
Σε αυτά τα 9 μοντέλα λοιπόν ο μέσος όρος του κόστους service για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του είναι 1.164 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για τα diesel μοντέλα 945 ευρώ. Δηλαδή 220 ευρώ στην 5ετία, το οποίο μεταφράζεται σε 23% ποσοστιαία διαφορά.
165 ευρώ φθηνότερα τα ανταλλακτικά στα βενζινοκίνητα
Αντίστοιχα μαζί με τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής, ζητήσαμε και το κόστος για την αντικατάσταση κάποιων βασικών ανταλλακτικών που σίγουρα κάποια στιγμή θα ζητήσει το αυτοκίνητο και συγκεκριμένα το κόστος για τακάκια, μπαταρία και δισκόπλακες.Σε αυτόν το κομμάτι τα βενζινοκίνητα αποδεικνύονται πιο οικονομικά κατά 16%, με το μέσο όρο από την τιμή που μας έδωσαν οι 9 μάρκες να είναι 1.026 ευρώ. Από την άλλη το κόστος ανταλλακτικών για τα ίδια μοντέλα στις diesel εκδόσεις τους είναι 1.191 ευρώ, δηλαδή 16% πιο φθηνά.
Στην σούμα έχουμε ισοπαλία, μικρές οι διαφορές στις εργασίες
Πιο φθηνό service τα diesel, αλλά πιο οικονομικά τα ανταλλακτικά στα μοντέλα βενζίνης. Αν αθροίσουμε λοιπόν τα δύο κόστη θα δούμε ότι στο σύνολο το μέσο κόστος για τα μοντέλα βενζίνης είναι 2.190 ευρώ στην 5ετία και για τα diesel 2.136 ευρώ. ¶ρα μία η άλλη, καθώς μιλάμε για διαφορά 11 ευρώ το χρόνο…Από εκεί και πέρα, αξίζει να δούμε τι ισχύει με τηι εργασίες που γίνονται στα service και τυχόν διαφορές μεταξύ των δύο καυσίμων. Η μοναδική διαφορά σε αναλώσιμα, είναι πως οι κινητήρες πετρελαίου κάπου μετά τα 50 χιλιάδες χλμ. θέλουν αλλαγή φίλτρου καυσίμου, ενώ οι βενζινοκινητήρες έχουν επιπλέον αλλαγή των μπουζί κοντά στις 60.000 χλμ..
Στη μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήσαμε, καταγράψαμε το κόστος service 5ετίας για όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς.