Το Dacia Duster ανανεώθηκε στα σημεία αποκτώντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ, διατηρώντας φυσικά το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου στην έκδοση με το υγραέριο.
Μπορεί το Duster να πάρει την κορυφή από το επίσης οικονομικό και πιο ασφάλτινo Toyota C-HR;
Το Duster είναι εδώ και χρόνια από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς των μικρομεσαίων SUV. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως φέτος βρίσκεται στην τρίτη θέση των πωλήσεων λιανικής, κάτι που οφείλεται στον ικανό του χαρακτήρα, αλλά κυρίως στον Value For Money χαρακτήρα του. Για να συνεχίσει λοιπόν να πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, η Dacia αποφάσισε να επικαιροποιήσει το μοντέλο της στον τομέα της εμφάνισης και της τεχνολογίας. Άλλωστε δεν υπήρχε και λόγος να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές, από τη στιγμή που αναφερόμαστε σε ένα πετυχημένο μοντέλο. Φυσικά στη φαρέτρα του εξακολουθεί να έχει τον ικανότατο 1.000άρη TCe κινητήρα, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτείται τόσο από βενζίνη, όσο και από υγραέριο, καθώς έχει εγκατεστημένο εργοστασιακό κιτ LPG, έκδοση την οποία και δοκιμάζουμε.
Σχεδιαστικά τα νέα στοιχεία που θα συναντήσουμε είναι η νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω σε σχήμα «Υ».
To Duster μετά την ανανέωσή του εξακολουθεί να είναι κορυφαίο στον τομέα του Value For Money, καθώς είναι διαθέσιμο από 16.640 ευρώ στην έκδοση υγραερίου, η οποία έχει ίδια τιμή με την απλή βενζινοκίνητη των 92 ίππων και καλύπτεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Τιμή που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της μικρής κατηγορίας.
Βέβαια στη βασική έκδοση Ambiance έχει κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό (π.χ. δεν έχει οθόνη αφής και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα), γι αυτό και θα επιλέγαμε την μεσαία Sportive, η οποία κοστίζει από 17.780 ευρώ και προσφέρει επιπλέον 8άρα οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες.
Σχεδίαση: Σύγχρονες πινελιές αναβάθμισης
Όπως είπαμε και πιο πριν οι αλλαγές στο ανανεωμένο Duster είναι μικρής έκτασης, αλλά ουσιώδεις. Αναφορικά με την εξωτερική σχεδίαση οι σημαντικότερες είναι η νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα ημέρας που τώρα έχουν σχήμα «Υ», μια νότα εκμοντερνισμού που δίνει περισσότερη φρεσκάδα. Ίδιο σχέδιο θα συναντήσουμε και στα πίσω φωτιστικά σώματα, με το συνολικό αποτέλεσμα να προβάλλει άμεσα την εκτός δρόμου φιλοσοφία του μέσω της αυξημένης του απόστασης από το έδαφος (210 χλστ.), τους κοντούς του προβόλους και το μυώδες παρουσιαστικό του.
Τα υλικά κατασκευής εξακολουθούν να είναι σκληρά και φτιαγμένα να αντέχουν στην σκληρή χρήση, με νέα στοιχεία την ένδειξη καυσίμου LPG στoν πίνακα οργάνων.
Περνώντας στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει αλλάξει στις λεπτομέρειες για να φιλοξενήσει τη νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών, του επίσης νέου συστήματος infotainment. Έτσι πλέον θα συναντήσουμε καλύτερα γραφικά και καλύτερη απόκριση στην αφή, με περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Οκ, μπορεί σαν ανάλυση να μην είναι επιπέδου VW, ωστόσο συνολικά ενισχύθηκε σημαντικά το τεχνολογικό του προφίλ.
Η νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών έχει καλύτερα γραφικά και καλύτερη απόκριση στην αφή, με περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Τα υλικά κατασκευής εξακολουθούν να είναι σκληρά και φτιαγμένα να αντέχουν στην σκληρή χρήση, με νέα στοιχεία την ένδειξη καυσίμου LPG στoν πίνακα οργάνων, καθώς επίσης και τα νέα λεπτότερα προσκέφαλα που εξυπηρετούν στην καλύτερη περιμετρική ορατότητα.
Οι χώροι παραμένουν ανεπηρέαστοι και ικανοί να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, με κάποιες ελάχιστες παραχωρήσεις ως προς το εσωτερικό πλάτος της πίσω σειράς καθισμάτων. Από την άλλη βέβαια τα 12,6 εκ. για τα γόνατα είναι αρκετά καλό νούμερο, όπως επίσης επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών των 455 λτ. που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Μιλώντας για οικονομία, η μέση πραγματική του κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 8,0 λτ./100 χλμ. ενώ η αντίστοιχη τιμή με χρήση υγραερίου δεν ξεπερνά τα 9,3 λτ./100 χλμ. Με βάση την τιμή του 1,0 ευρώ/λτ. που κοστίζει το LPG, απαιτεί έτσι μόλις 9,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ..
To Dacia Duster εξακολουθεί να εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου TCe, ο οποίος είναι σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να συνδυαστεί και με την υγραεριοκίνηση. Το σύνολο αποδίδει 92 ίππους αν λειτουργεί με βενζίνη και 100 ίππους με LPG, με αποτέλεσμα να προσφέρει αναλογικά και καλύτερες επιδόσεις ως υγραεριοκίνητο. Σημαντικό δε πως το ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει στα 50 λίτρα, ενώ αυτό του υγραερίου αυξήθηκε στα 49,0 λτ., με αποτέλεσμα να το Duster να έχει συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.150 χλμ.. Η εναλλαγή του καυσίμου γίνεται είτε αυτόματα αν δεν υπάρχει καύσιμο σε κάποια από τα 2 ρεζερβουάρ, είτε χειροκίνητα μέσω του διακόπτη που έχει εγκατασταθεί δίπλα από το τιμόνι του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτή πάντως, με το Duster να παρουσιάζει προθυμία στην κίνησή του και ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και στις υψηλές στροφές το μοτέρ ακούγεται λίγο. Το νέο στοιχείο εδώ είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πλέον έχει 6 σχέσεις και πιο αραιή κλιμάκωση συγκριτικά με το 5άρι του παρελθόντος (κιβώτιο που υιοθετήθηκε και στα τέλη του προ-ανανέωσης μοντέλου, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία.
Μιλώντας για οικονομία, η μέση πραγματική του κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 8,0 λτ./100 χλμ. ενώ η αντίστοιχη τιμή με χρήση υγραερίου δεν ξεπερνά τα 9,3 λτ./100 χλμ.. Με βάση την τιμή του 1,0 ευρώ/λτ. που κοστίζει το LPG, απαιτεί έτσι μόλις 9,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όταν το αντίστοιχο κόστος χρησιμοποιώντας βενζίνη ανέρχεται στα 14,1 ευρώ.
Το Duster να παρουσιάζει προθυμία στην κίνησή του και ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και στις υψηλές στροφές το μοτέρ ακούγεται λίγο.
Ο οδηγικός χαρακτήρας του Duster δεν αλλοιώνεται στο παραμικρό, παραμένοντας ευχάριστος και εστιασμένος στην άνεση. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει την κατευθυντικότητά του στις αλλαγές πορείας στον ανοιχτό δρόμο, διατηρώντας τις κλίσεις του σε δρόμο με στροφές σε λογικά επίπεδα. Το ελαφρύ τιμόνι εξυπηρετεί στην καθημερινότητα, ενώ το Duster μπορεί να γίνει και Fun to Drive. Όχι φυσικά οδηγώντας σε γρήγορους ρυθμούς, αλλά αφήνοντας την βολή της ασφάλτου.
Το Duster παραμένει ευχάριστο οδηγικά και εστιασμένο στην άνεση, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες.
Το μαλακό set-up της ανάρτησης και η αυξημένη της διαδρομή εξασφαλίζουν πιο άνετες εκτός δρόμου αποδράσεις, ενώ σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, που εξασφαλίζουν καλές γωνίες αναρρίχησης και τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος το Duster δείχνει να έχει πιο διευρυμένα όρια από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κλάσης.
+ Τιμή, οικονομία, πρακτικό εσωτερικό, άνεση ανάρτησης, εκτός δρόμου δυνατότητες - Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, λιτός εξοπλισμός στη βασική έκδοση
Το ανανεωμένο Duster τόνισε κατά βάση το τεχνολογικό του υπόβαθρο για να συμβαδίσει με τα δεδομένα της εποχής, ενώ στην έκδοση LPG είναι σε θέση να καλύψει απόλυτα εκείνους που αναζητούν ένα οικογενειακό και ικανό SUV, προσφέροντάς τους κορυφαία οικονομία στη χρήση. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική τιμή του είναι από τα μοντέλα που δικαίως βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων.