Το Jeep Compass πατάει σε νέες συντεταγμένες και ενισχύει την εικόνα του στην αγορά με την αναβάθμισή του σε καίριους τομείς. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1,3 λίτρων κινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DDCT.
To Jeep Compass μπαίνει πιο δυνατό από ποτέ στην δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Αυτή έχει αναβαθμιστεί σε σημαντικούς τομείς, όπως είναι ο τομέας της τεχνολογίας, ενσωματώνοντας νέα τεχνολογικά προηγμένα συστήματα στην καμπίνα του, ενώ εφοδιάζεται με νέα αμορτισέρ που του χαρίζουν καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το μεγάλο νέο ωστόσο είναι πως εφοδιάζεται πλέον με έναν ισχυρό και οικονομικό κινητήρα 1,3 λίτρων, αλλά και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων το οποίο και δοκιμάζουμε. Το Jeep Compass ξεκινά από την τιμή των 22.900 ευρώ με το πρόγραμμα Freedom Days της Jeep, με την πρώτη δόση το 2021 και καλύπτεται από 4 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια.
Εμφάνιση: Baby Cherokee Η εμφάνιση του Jeep Compass δεν διαφέρει σημαντικά, παραμένοντας επιβλητικό και ξεχωριστό, με στοιχεία που παραπέμπουν στα άλλα δύο μοντέλα της Jeep, τα Renegade και Cherokee, με κύριο χαρακτηριστικό και εδώ να είναι η εντυπωσιακή εμπρόσθια μάσκα της εταιρείας με τις γρίλιες και τα 7 ανεξάρτητα μέρη αυτής. Οι ισορροπημένες αναλογίες του παραμένουν και συνεχίζουν να εκφράζουν έναν πολυτελή και premium χαρακτήρα ενώ η βελτίωσή του αποτυπώνεται στις νέες ζάντες αλουμινίου και 5 νέες αποχρώσεις αμαξώματος.
Ο διάκοσμος παραμένει ευχάριστος και ποιοτικός, ωστόσο είναι και φανερά αναβαθμισμένος μέσω του εξοπλισμού και του νέου UConnet συστήματος πολυμέσων.
H εικόνα στο εσωτερικό του Jeep Compass παραμένει ευχάριστη είναι όμως και πιο αναβαθμισμένη μέσω του πλουσιότερου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει. Μερικά από αυτά είναι το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων κ.α. Η ποιότητα βρίσκεται στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα, με μαλακά υλικά να ντύνουν το ταμπλό, ενώ σε καλά επίπεδα βρίσκονται τόσο η συναρμογή όσο και το φινίρισμα. Το σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών, έρχεται με αναβαθμισμένο λογισμικό και πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ αποδεικνύεται πιο εύχρηστο και πιο άμεσο για τον οδηγό. Οι χώροι δεν μεταβάλλονται παραμένοντας επαρκείς για 4 ή και 5 επιβάτες. Όπως έδειξαν και οι µετρήσεις µας, ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι µεγάλος, όπως και αυτός για τους ώµους και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 438 λίτρων.
Ο κινητήρας του Jeep Compass είναι νέος και ανήκει στην οικογένεια κινητήρων GSE (Global Small Engine) του FCA Group. Eχει χωρητικότητα 1,3 λίτρου και έρχεται σε 2 αποδόσεις, με 130 και 150 ίππους. Η δεύτερη και ισχυρότερη έκδοση που είναι αυτή που δοκιμάζουμε, συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Αρχικά ο κινητήρας διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του αλλά και την απόκρισή του και είναι ικανός να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του Compass ανεβάζοντας θετικά μέχρι ψηλά, με την ροπή των 270 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.560 σ.α.λ.. Το κιβώτιο είναι πολιτισμένο και προσφέρει γρήγορες αλλαγές τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία του (σ.σ. από τον επιλογέα), ενώ πατώντας τον διακόπτη “Sport” εκτός από την καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι και την βελτίωση της απόκρισης του γκαζιού, αλλάζει η χαρτογράφηση και του κιβωτίου, κρατώντας τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Το θετικό πρόσημο του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου, συμπληρώνεται από τις πολύ καλές του επιδόσεις, ωστόσο η κατανάλωσή του είναι αυξημένη με μέση τιμή στα 10,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Το Jeep Compass είναι άνετο χωρίς να επηρεάζεται η συμπεριφορά του από τις κλίσεις του, με τα νέα αμορτισέρ FSD να φροντίζουν γιΆαυτό.
Το Jeep Compass εμφανίζει διαφορά σε οδηγικό επίπεδο, με την νέα ανάρτηση να του προσδίδει πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα εφοδιάζεται με αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) τα οποία προσφέρουν καλύτερα χαρακτηριστικά απόσβεσης και καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Έτσι, το Jeep Compass παρουσιάζεται το ίδιο άνετο αλλά και με καλύτερη ποιότητα κύλισης από το παρλεθόν, ενώ την ίδια στιγμή οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο σε στροφές περιορίζονται αρκετά από την ανάρτηση, με τον οδηγό να έχει έτσι τον πλήρη έλεγχο, άσχετα αν η παρεχόμενη από το τιμόνι αίσθηση είναι μέτρια. Αν και δικίνητο, το Compass και σε αυτή του την έκδοση μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές, εκμεταλλευόμενο τον συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου αλλά και τις καλές γωνίες του αμαξώματος (γωνία προσέγγισης =15,8ο, γωνία ράμπας 21,8ο και γωνία φυγής = 30,8ο) όσο και την αυξημένη του απόσταση από το έδαφος (198 χλστ.).
Ως Jeep και αν και δικίνητο, το Compass έχει αυξημένες σε σχέση με τον ανταγωνισμό δυνατότητες σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Το Jeep Compass απέκτησε ένα πολύ καλό κινητήριο σύνολο που συνδυάζεται και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, διαμορφώνοντας μια έκδοση που έλειπε από την γκάμα του και έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον σε αυτή την κατηγορία οχημάτων. Αν και δικίνητο, ξεχωρίζει για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
+ Εμφάνιση, εικόνα και ποιότητα εσωτερικού, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και σε εκτός δρόμου διαδρομές - Κατανάλωση, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
«Περί ορέξεως.....», όπως λέει κ η παροιμία.
Να λέμε τα πράγματα ως έχουν όμως.
Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό το συγκεκριμένο SUV, μάλλον είναι καλό, και όπως αναφέρει το άρθρο, ανανεωμένο σχεδον παντού.
ΑΛΛΑ πέραν της εντυπωσιακής εμπρόσθιας μάσκας, το υπόλοιπο είναι απλά Φίατ, με ότι αυτό σημαίνει.
VfM δεν πολύ είναι. Αν ήταν θα γέμιζαν οι δρόμοι, όπως συμβαίνει με το Qashqai (εδώ κ 10 χρόνια!) ή το 3008, ή ακόμα και το Tiguan.
Το εσωτερικό του «φωνάζει», κ είναι Φιατ, υστερεί vs του ανταγωνισμού.
....Αν εξαιρεσει κανεις την καπως τσιμπημενη καταναλωση, και την χαμηλη θεση της οθονης στο ταμπλο, κατα τ'αλλα ειναι το πλεον καθαροαιμο SUV, με αριστο value for money, και με το ονομα Jeep που εχει αλλη βαρυτητα. Δεν ξερω αν η αντιπροσωπεια αναλαμβανει την μετατροπη του στο να καιει αεριο, και αν ειναι μεσα στην εγγυηση.
«Περί ορέξεως.....», όπως λέει κ η παροιμία. Να λέμε τα πράγματα ως έχουν όμως. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό το συγκεκριμένο SUV, μάλλον είναι καλό, και όπως αναφέρει το άρθρο, ανανεωμένο σχεδον παντού. ΑΛΛΑ πέραν της εντυπωσιακής εμπρόσθιας μάσκας, το υπόλοιπο είναι απλά Φίατ, με ότι αυτό σημαίνει. VfM δεν πολύ είναι. Αν ήταν θα γέμιζαν οι δρόμοι, όπως συμβαίνει με το Qashqai (εδώ κ 10 χρόνια!) ή το 3008, ή ακόμα και το Tiguan. Το εσωτερικό του «φωνάζει», κ είναι Φιατ, υστερεί vs του ανταγωνισμού.
τους πισω τροχους τους "κεντραρανε" σε σχεση με τους θολους ή ακομη ετσι ειναι..κατα τα αλλα, καθαροαιμο για τα σαββατιατικα ψωνια
....Αν εξαιρεσει κανεις την καπως τσιμπημενη καταναλωση, και την χαμηλη θεση της οθονης στο ταμπλο, κατα τ'αλλα ειναι το πλεον καθαροαιμο SUV, με αριστο value for money, και με το ονομα Jeep που εχει αλλη βαρυτητα. Δεν ξερω αν η αντιπροσωπεια αναλαμβανει την μετατροπη του στο να καιει αεριο, και αν ειναι μεσα στην εγγυηση.
👍