Το ήπια υβριδικό Audi A3 των 110 ίππων εστιάζει στην οικονομία και την καθημερινή χρήση, αποτελώντας μια πολύ καλή επιλογή για να μπείτε στον κόσμο του premium.
Το A3 δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού είναι το αυτοκίνητο που ίδρυσε την κατηγορία των premium μικρομεσαίων χάτσμπακ. Μένοντας σταθερό στη φιλοσοφία του όλα αυτά τα χρόνια, το μοντέλο της Audi αναζητά την αποδοχή ενός πιο νεανικού κοινού, επενδύοντας στην ποιότητα που το διακρίνει και την τεχνολογική εξέλιξη.
Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά της νέας του γενιάς είναι ο εξηλεκτρισμός της βενζινοκίνητης γκάμας του. Στις παρακάτω γραμμές λοιπόν δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του A3 με τους 110 ίππους, σε συνεργασία με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48 V.
Αισθητικά, όπως είχαμε δει και στην δοκιμή της ισχυρότερης έκδοσης των 150 ίππων -δεν αλλάζει κάτι προφανώς, το A3 προβάλλει ένα πιο δυναμικό προφίλ σχεδιαστικά, κυρίως μέσω του μπροστά προβόλου του και τη χαμηλή γραμμή του καπό.
Από 25.850 ευρώ και γεμάτο καλούδια
Η αρχική τιμή του A3 των 110 ίππων είναι τα 22.350 ευρώ, ενώ η υβριδική έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει από 25.850 ευρώ. Για να το πούμε πιο απλά δηλαδή το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το υβριδικό σύστημα κοστίζουν 3.500 ευρώ έξτρα. Από εκεί και πέρα, στο βασικό επίπεδο Base o εξοπλισμός είναι άκρως ικανοποιητικός, περιλαμβάνοντας όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια που πολυδιαφημίζονται, όπως μεγάλη οθόνη αφής, ψηφιακό πίνακα οργάνων και τα σημαντικότερα συστήματα ασφάλειας και άνεσης.
Στο εσωτερικό είναι εμφανής η κορυφαία ποιότητα κατασκευής με υλικά ευχάριστα στην αφή, αψεγάδιαστη συναρμογή κα προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Περνώντας στο εσωτερικό, είναι εμφανής η top ποιότητα, τόσο σε επίπεδο υλικών, όσο και σε επίπεδο κατασκευής. Αισθητικά η προσέγγιση είναι πιο οδηγοκεντική απ`ότι μας έχει συνηθίσει η μάρκα, με τους αεραγωγούς που περικλείουν τον 10,25`` στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, να δημιουργούν ένα σκηνικό τύπου πιλοτηρίου. Αντάξιο μιας premium φίρμας είναι και το τεχνολογικό επίπεδο, με οθόνη αφής 10,1`` φωνητικών εντολών, πληθώρα επιλογών συνδεσιμότητας και την υπηρεσία FoD (Functions on Demand), η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του Α3 να προσθέσουν over the air προσωρινά ή μόνιμα μέσω της εφαρμογής myAudi μια σειρά από συστήματα, όπως δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control, μετά την αγορά του αυτοκινήτου.
Ανετα θα χωρέσει μια οικογένεια μέσα στο A3. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSFI υπάρχει στη γκάμα του Α3 από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, ωστόσο πλέον αποδίδει 110 ίππους συγκριτικά με τους 115 του παρελθόντος και 180 Nm ροής από 200. Ωστόσο αυτό το μικρό χάντικαπ της ισχύος υπερκαλύπτεται από την ηλεκτρική βοήθεια που παίρνει το σύνολο από το 48βολτη μονάδα μίζας-γεννήτριας. Έτσι οι ρεπρίζ είναι σχεδόν πανομοιότυπες και στο μέσο όρο της κατηγορίας, με 5,9 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα και 7,4 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα. Σημειώστε δε ότι συγκριτικά με την έκδοση των 150 ίππων υπολείπεται κατά μόλις 1 δλ.. Κύριος ρόλος ωστόσο, του ήπια υβριδικού συστήματος, είναι ο περιορισμός της κατανάλωση και των ρύπων. Η πρώτη μετρήθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 116 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει πως απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.
Η συμβολή του ήπια υβριδικού συστήματος είναι ακόμα καθοριστική στην κατανάλωση και τους ρύπους. Καίει 7,0 λτ./100 χλμ., και δεν πληρώνει τέλη.
Όσον αφορά στη λειτουργία του, στις χαμηλές στροφές έχεις μια ανεπαίσθητη αίσθηση υστέρησης, ωστόσο γρήγορα το ξεχνάς μιας και απολαμβάνεις την αγαστή συνεργασία του συνόλου με το 7 τάχυτο S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα είναι ένα μηχανικό σύνολο το οποίο νιώθει απόλυτα άνετα τόσο εντός πόλης, με την ικανότητα να ταξιδεύει σταθερά σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο και την τρικύλινδρη χροιά να γίνεται αισθητή στην επιτάχυνση και μόνο στο ανώτερο φάσμα της λειτουργίας.
Το A3 σε εντυπωσιάζει με τον τρόπο που λειαίνει τις ανωμαλίες στο δρόμο και την εξαιρετική του ποιότητα κύλισης.
Η έκδοση των 110 ίππων έρχεται με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο αυτό δεν αλλάζει στο ελάχιστο την πολύ καλή εντύπωση που είχαμε αποκομίσει από την S-Line έκδοση των 150 ίππων. Μπορεί να μην έχει την αντίστοιχη σπορτίφ συμπεριφορά και αποτελεσματικότητα, ωστόσο καταφέρνει να μένει ουδέτερο και αποτελεσματικό υπό πίεση. Μεγάλο προσόν εδώ είναι η αίσθηση του τιμονιού που δίνει επακριβή πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο έχει περιθώρια για άλλα τόσα άλογα και βάλε.
Πάντως εκεί που σε εντυπωσιάζει το A3 είναι στον τρόπο που λειαίνει τις ανωμαλίες η ανάρτηση, χωρίς να θορύβει ή να αφήνει τις ταλαντώσεις να εισέλθουν στην καμπίνα, ακόμα και σε κατσαρό οδόστρωμα. Αντίστοιχα απολαυστική είναι και η ποιότητα κύλισης, με την καμπίνα να απομονώνεται από εξωτερικούς ενοχλητικούς ήχους και τους επιβάτες να απολαμβάνουν τη διαδρομή τους.
+ Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής-πολυτέλεια, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τεχνολογία, δεν πληρώνει τέλη - Ραθυμία χαμηλών στροφών, θόρυβος κινητήρα(ψηλά)
Το Audi Α3 30 TFSI mHEV έχει όλα τα προαπαιτούμενα ενός εισαγωγικού μοντέλου στον κόσμο του premium. Δυναμική εμφάνιση, κορυφαία ποιότητα και γεμάτη αίσθηση στο δρόμο, με νορμάλ επιδόσεις και πράσινο χαρακτήρα.