Το μικρότερο από τη σειρά Q της Audi, το Q3, κατεβαίνει στα 1.400 κυβικά και κάνει τρίπλα σε Εφορία και τεκμήρια, ενώ -το σημαντικότερο- μειώνει
περαιτέρω τα κόστη χρήσης, χωρίς όμως να χάνει σε ουσία.
Δοκιμή: Audi Q3 1,4 TFSI S-tronic
45.474 Επισκέψεις στο άρθρο (7/1/2014)
Το μικρότερο από τη σειρά Q της Audi, το Q3, κατεβαίνει στα 1.400 κυβικά και κάνει τρίπλα σε Εφορία και τεκμήρια, ενώ -το σημαντικότερο- μειώνει
περαιτέρω τα κόστη χρήσης, χωρίς όμως να χάνει σε ουσία.
+ Ποιότητα υλικών και συναρμογής, Οδική συμπεριφορά, Χωρητικότητα και απόδοση κινητήρα
- Εσωτερικό πλάτος πίσω
Κακά τα ψέματα «καλόμαθε η γριά στα σύκα». Και γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι, ότι δηλαδή με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης ανακαλύψαμε εδώ στην Ελλάδα πως το diesel ταιριάζει καλά με τον χαρακτήρα και προσανατολισμό των SUV. Λίγο τα υψηλά αποθέματα ροπής του, λίγο η οικονομία καυσίμου που προσφέρει και αυτό ήταν… Όμως το παραπάνω δεν μπορεί να είναι και κανόνας. Διαφορετικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είχαν σταματήσει σε αυτό όπως και στην αφαίρεση της τετρακίνησης για μεγαλύτερη οικονομία. Στην πράξη όμως, ένα SUV πόλης μπορεί κάλλιστα να φορά έναν κινητήρα βενζίνης, όπως άλλωστε και ένα μικρομεσαίο… Αρκεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις. Απόδειξη το Audi Q3 της δοκιμής μας, το οποίο φέρει 1.400άρη κινητήρα κάτω από το καπό του και ξεγελάει τόσο εφορία, όσο και βενζινά αφού οι επισκέψεις είναι αραιότερες από όσες νομίζεις.
Από 25.740 ευρώ και με πλήρη εξοπλισμό
Η τιμή του Audi Q3 1,4 TFSI με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από τα 25.740 ευρώ με απόσυρση και κρίνεται αρκετά καλή δεδομένου του επιπέδου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Στην περίπτωση του S-tronic αυτή ξεκινά από τα 28.540 ευρώ με απόσυρση, παραμένοντας κάτω από τα 30.000 ευρώ.
Κινητήρας: Τηρεί τις υποσχέσεις του
Κάτω από το καπό του Audi Q3 της δοκιμής μας βρισκόταν ο 1,4 λίτρων turbo βενζινοκινητήρας του ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 150 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.500 με 3.500. Σύμφωνα με την Audi η μέση κατανάλωση είναι 6,2 λτ./100 χλμ. και το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,9 δλ., δηλαδή ο εν λόγω κινητήρας υπόσχεται και οικονομία καυσίμου, και γρήγορες επιδόσεις.
Τώρα, πόσο ισχύει αυτό στην πράξη; Αρκετά έως πάρα πολύ, αφού το Q3 της δοκιμής μας ολοκλήρωσε γρηγορότερα το 0-100 χλμ./ώρα (8,5 δλ.), ενώ σε κανονικούς -προς το οικονομικούς- ρυθμούς οδήγησης η μέση κατανάλωση ήταν κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. Τιμή δηλαδή καλή, δεδομένου ότι δεν αισθανθήκαμε πουθενά έλλειψη ισχύος ή ροπής. Για την ακρίβεια, μάλιστα, θα λέγαμε πως το 6άρι αυτόματο κιβώτιο «καλύπτει» αριστοτεχνικά την όποια έλλειψη ισχύος μιας και στις χαμηλές στροφές το Q3 δεν δυσκολεύεται να κινηθεί σε δρόμο με ανηφορική κλίση, ενώ στο πάτημα του δεξιού πεντάλ επιταχύνει γρήγορα και είναι ασφαλές στις προσπεράσεις. Βάλτε κάτω και τις χαμηλές εκπομπές CO2 που μεταφράζονται σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (246,5 ευρώ) και το Audi Q3 1,4 TFSI έχει ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Εσωτερικό - χώροι: Ποιοτικό και άνετο
Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, το εσωτερικό του Audi Q3 1.4 TFSI είναι ποιοτικό και προσεγμένο με την πολυτέλεια να είναι πιο έκδηλη όσο ανεβαίνει το επίπεδο του εξοπλισμού. Από πλευράς υλικών, αφρώδες πλαστικό καλύπτει το πάνω τμήμα του ταμπλό με το υπόλοιπο τμήμα του να αποτελείται από σκληρό στην αφή πλαστικό. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι καλή και το τελικό αποτέλεσμα ικανοποιεί με τη σχεδίαση που διαθέτει καμπύλες και μοντέρνες γραμμές να ολοκληρώνει το θετικό αποτέλεσμα. Από πλευράς εργονομίας υπάρχουν αρκετές θέσεις για την αποθήκευση αντικειμένων, τα χειριστήρια είναι σε σωστή θέση τοποθετημένα και η θέση οδήγησης καλή με καλή πλευρική στήριξη.
Όσον αφορά τους χώρους παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του Q3 είναι χαμηλότερες του μέσου όρου των μικρομεσαίων SUV, οι χώροι των επιβατών στο εσωτερικό είναι αρκετά καλοί. Έτσι, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και άπλετος για τα γόνατά τους.
Παράλληλα, το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό για τη μεταφορά δύο ενηλίκων, ενώ μόνο ένας τρίτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις ώστε να βολευτεί. Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός είναι σχετικά ρηχός, όμως το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας βολεύουν κατά τη φόρτωση. Τα 460 λίτρα ωφέλιμου όγκου που ανακοινώνει η Audi, είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.
Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο και ασφαλές
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, παρά την απουσία της τετρακίνησης προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου, το μικρομεσαίο SUV της Audi ικανοποιεί απόλυτα αφού η υποστροφή έρχεται αργά και δύσκολα προκαλείται με τα όρια της ελκτικής πρόσφυσης να είναι αυξημένα. Ή με διαφορετικά λόγια, ο οδηγός του μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα χωρίς να το επιδιώξει, ενώ υπό πίεση αισθάνεται ασφάλεια και σιγουριά που ενισχύεται με το γρήγορο και διακριτικό σε λειτουργία ESP. Επιπλέον, ο ίδιος θα εκτιμήσει την αίσθηση και τη γρηγοράδα του τιμονιού.
Για τη συνέχεια αφήσαμε την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και καλή άνεση που εμφανίζει το αυτοκίνητο στην ευθεία, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να μην κουράζει τους πίσω επιβάτες κατά το πέρασμα από συνεχείς «αστικές» ανωμαλίες. Τέλος, πολύ καλή είναι η αίσθηση και η επίδοση των φρένων όπως αποδείχθηκε και από τις μετρήσεις μας αφού για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα χρειάστηκαν 38,1 μέτρα.
Συμπέρασμα
Ο 1.400άρης κινητήρας των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από αρκετά χαμηλά, δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο μικρομεσαίο της Audi απέναντι στον ανταγωνισμό, αφού κατά τα άλλα το μοντέλο διατηρεί τα θετικά χαρακτηριστικά των υπολοίπων εκδόσεων.
Ίσως, η κατανάλωση είναι ελαφρώς τσιμπημένη αν το πιέσεις, όμως σε καθημερινούς ρυθμούς οδήγησης ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις και τηρεί τις υποσχέσεις του σε οικονομία καυσίμου. Επιπλέον, το S tronic των 6 σχέσεων ταιριάζει ιδανικά με αυτόν τον κινητήρα αφού εκμεταλλεύεται ανά πάσα στιγμή τα αποθέματα ισχύος του. Τα 28.540 ευρώ (τιμή με απόσυρση) σίγουρα δεν είναι κάποιο ευκαταφρόνητο ποσό, ωστόσο το μοντέλο πληροί τα ποιοτικά στάνταρ της premium υπόκατατηγορίας στην οποία ανήκει.