Το Audi S3 στην 4η γενιά του συνεχίζει την ιστορία του ονόματός του και βασιζόμενο πάνω στο εξαιρετικό νέο A3, αποτελεί το πιο user friendly αυτοκίνητο με τέτοια απόδοση.
Η κατηγορία των μικρομεσαίων hot hatch αυτοκινήτων άλλαξε από τότε που η Audi επένδυσε σε αυτή με το S3. Με τετρακίνηση haldex και 210 άλογα στην πρώτη του γενιά, το S3 έβαλε την ευκολία και την απόλαυση στην οδήγηση στην κατηγορία αυτή χωρίς περιορισμούς. Στις γενιές που ακολούθησαν η εξέλιξη της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας του ποτέ δεν παρέκκλιναν του αρχικού του στόχου και ποτέ δεν φλέρταρε με την ανώτερη κλίμακα της κατηγορίας (βλέπε Mercedes-AMG A45 και Honda Civic Type-R), άσχετα πως θα μπορούσε βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών. Με λίγα λόγια το Audi S3 είναι ο ορισμός του politically correct αυτοκινήτου που μπορεί να αποτελέσει το καθημερινό «όπλο» του καθενός και να το χρησιμοποιήσει είτε για να πάει στο σούπερ μάρκετ, είτε για απολαύσει μια ορεινή διαδρομή.
Eμφάνιση: Πάντα διακριτικά… άγριο
Το Audi S3 ανέκαθεν στήριζε το γενικότερό του προφίλ και στην εμφάνισή του. Μέσω αυτής δείχνει πιο «άγριο» και σπορ από τις απλές εκδόσεις του A3 που βασίζεται χωρίς όμως να «διατυμπανίζει» την διαφορετικότητά του. Oι επεμβάσεις στην 4η γενιά είναι διακριτικές λοιπόν και αφορούν στην εμπρόσθια ανασχεδιασμένη μάσκα και τους προφυλακτήρες, την προσθήκη γυαλιστερών ματ μασπιέ, των ξεχωριστών ζαντών των 19 ιντσών (προαιρετικές) και του ανασχεδιασμένου πιο σπορ πίσω προφυλακτήρα που φιλοξενεί τις 4 απολήξεις των εξατμίσεων. Βέβαια το ξεχωριστό χρώμα λανσαρίσματος «Python Yellow» που βλέπετε στις φωτογραφίες, αντιτίθεται στις αρχές και το δόγμα του S3, αφού είναι ικανό να τραβήξει το μάτι από μόνο του επισημαίνοντας την διαφορετικότητα αυτής της έκδοσης. Εδώ να πούμε πως ο κωδικός S3 εκτός από την Sportback 5θυρη έκδοση, συνοδεύει και την Sedan έκδοση αμαξώματος του νέου Audi A3, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του δεν διατίθεται σε 3θυρο αμάξωμα.
Το εσωτερικό του S3 δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτό των συμβατικών Α3, παραμένοντας κορυφαίο σε ποιότητα, συναρμολόγηση και φινίρισμα προβάλλοντας βεβαίως και έναν digital διάκοσμο αισθητικά. Για την περίσταση αυτός έχει δεχθεί πιο σπορ στοιχεία όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα δερμάτινα καθίσματα με την κορυφαία στήριξη, το τιμόνι και οι όμορφες κίτρινες ραφές στις περισσότερες επιφάνειές του. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν μεταβάλλονται σε σχέση με τα απλά A3 παραμένοντας επαρκείς, ο χώρος αποσκευών ωστόσο με 325 λίτρα (έναντι 380 των απλών) ικανοποιεί οριακά.
H 4η γενιά του Audi S3 αντίθετα με την πεπατημένη, δεν είναι πιο ισχυρή από την γενιά που αντικαθιστά. Ο λόγος είναι πως η Audi έχει βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στις επιδόσεις και στον πολιτισμένο του χαρακτήρα στα 310 άλογα, τα οποία προκύπτουν από τον γνωστό, high-tech 2,0 TFSI που συνδυάζεται με το εξαιρετικό για άλλη μια φορά κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων. Στην πράξη ο κινητήρας ακόμη και στις νορμάλ ρυθμίσεις του Audi Drive Select παρουσιάζει άμεση απόκριση και δυνατό τράβηγμα σε όλο το φάσμα του, ενώ στην θέση Dynamic γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακός στα παραπάνω χαρακτηριστικά του προσθέτοντας και ένα πιο σπορ ακουστικό αποτέλεσμα. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με 4,6 δλ για τα 0-100 χλμ./ώρα με χρήση του launch control, όπως βέβαια και οι ρεπρίζ του, ενώ η κατανάλωση δεν πέφτει κάτω από τα 11 λτ./100 χλμ. σε μεικτές πραγματικές συνθήκες, με πιο ρεαλιστική τιμή να είναι αυτή των 12,0-12,5 λτ./100.
Ο 2λιτρος κινητήρας του Audi S3 συμβάλλει με τον καλύτερο τρόπο στη διαμόρφωση του σπορ αλλά και πολιτισμένου χαρακτήρα του.
Η ανάρτηση είναι «ανθρώπινη» στη θέση Comfort και δεν κουράζει στην καθημερινότητα. Αντίστοιχα προσαρμόζεται ανάλογα στην σπορ επιλογή Dynamic.
Το νέο Audi S3 εκμεταλλεύεται στο έπακρο την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Audi και συνδυάζοντας την εξαιρετική πλατφόρμα και τα περιφερειακά συστήματα υποβοήθησης αλλά και την τετρακίνηση (σ.σ με ηλεκτρουδραυλικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη), παρουσιάζεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον οδηγικά. Κυρίως αυτό που σε κερδίζει άμεσα είναι η παρεχόμενη αίσθηση τόσο από την καλύτερη θέση οδήγησης όσο και με το στιβαρό του πάτημα, μεταφέροντας ακαριαία κάθε πίεση στο γκάζι ή όποια κίνηση του τιμονιού, στους εμπρός τροχούς χωρίς την παραμικρή απώλεια. Η ανάρτηση που είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη είναι σχετικά σφιχτή ακόμα και στη θέση Comfort, όμως δεν θα ενοχλήσει στις καθημερινές μετακινήσεις. Αντίθετα στη θέση Dynamic γίνεται πιο σκληρή και «διαβάζει» το δρόμο, ενώ αυτομάτως μετριάζεται και η ποιότητα κύλισης που κατά τα άλλα είναι καλή παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που το εφοδιάζουν. Με αυτή την επιλογή όμως να επιστρατεύεται σε πιο «ειδικές διαδρομές», το Audi S3 έχει τον τρόπο να σε εκπλήξει ευχάριστα. Στην ίδια θέση, το τιμόνι βαραίνει και αλλάζει ο ήχος του κινητήρα θυμίζοντας 6κύλινδρο σύνολο, όπως και η απόκρισή του, δίδοντας στον οδηγό την απαραίτητη αίσθηση να πιέσει. Και το κάνει χωρίς να αγχώνεται ποτέ και για τίποτα, αφού και εδώ η σταθερότητά του και η κατά κύριο λόγο ουδετερότητά του παραμένουν τα βασικά του χαρακτηριστικά.
Η πρόσφυση που χαρίζει το στήσιμο και η τετρακίνηση στο S3 είναι παροιμιώδης έτσι ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί ο καθένας τις επιδόσεις του.
Tην τετρακίνησή του δεν μπορείς να την «κοροϊδέψεις» ποτέ ούτε με προτοποθέτηση (σικ), ούτε με περισσότερο κλείσιμο της γωνίας του τιμονιού και επίθεση στο γκάζι. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να κλείσεις λίγο περισσότερο το μπροστινό του S3 προς την κορυφή της στροφής και μετά αυτό να «βεντουζάρει» τόσο πειστικά στο δρόμο, για να εκτοξευθεί στην επόμενη. Αυτό είναι όλο που μπορεί να κάνει και είναι υπεραρκετό για να σου θυμίσει πως σκοπός του και σε αυτή του τη γενιά είναι να δώσει πρόσβαση στις επιδόσεις και την σπορ αίσθηση προς όλους… Με αυτή τη λογική λοιπόν το S3 παραμένει μαγικό και αν αυτό δεν «αρκεί» για κάποιους, θα υπάρξει το RS3 το οποίο θα προσφέρει έναν πιο πολυδιάστατο σπορ χαρακτήρα σε επίπεδο fun to drive, διαθέτοντας πλέον drift mode επιλογή τετρακίνησης.
Το Audi S3 είναι κορυφαίο αυτοκίνητο σε αυτή την υποκατηγορία των hot hatch μοντέλων αφού συνδυάζει τις επιδόσεις με την αποτελεσματικότητά του στη γρήγορη οδήγηση, χαρίζοντάς τα απλόχερα σε όλους με μόνο περιορισμό την τιμή των 65.360 ευρώ που απαιτεί.
+ Εμφάνιση, ποιότητα και διάκοσμος εσωτερικού, κινητήρας-κιβώτιο, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, αποτελεσματικότητα - Περιορισμένος χώρος αποσκευών, κατανάλωση υπό πίεση, τιμή αγοράς