Η νέα δικίνητη έκδοση των 225 ίππων είναι εξίσου πολυτελής και avant garde με την top τετρακίνηση έκδοση των 300 ίππων. Επιπλέον είναι πιο οικονομική και φθηνότερη. Μήπως τελικά είναι καλύτερη αγορά;
Χωρίς μπαταρία στην εθνική καίει σχεδόν 10 λτ./100 χλμ.
Πιο οικονομικό και 4,5 χιλιάρικα φθηνότερο από την top έκδοση
Μπορεί να πέρασε σχεδόν 1,5 χρόνος από τη δοκιμή του τετρακίνητου DS 7 Crossback E-TENSE με τα 300 άλογα, ωστόσο οδηγώντας την πιο «ήπια» έκδοση του plug-in υβριδικού μοντέλου διαπιστώνεις γρήγορα, πως ο κόσμος στο δρόμο συνεχίζει και κοιτάζει αυτό το αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι προφανής: Το πολυτελές SUV συνδυάζει μαεστρικά την κομψότητα με τον avant garde σχεδιασμό αποτελώντας μια πρόταση, που όχι μόνο ξεφεύγει από το βαρετό μοτίβο των οικογενειακών SUV, αλλά και που αφήνει σαφείς υπόνοιες για το high-tech τεχνολογικό υπόβαθρο. Το τελευταίο, διαθέτει υβριδικό σύστημα με πρίζα (plug-in hybrid), αλλά και δεκάδες συστήματα ασφαλείας και άνεσης. Εξωτερικά, το μήνυμα για την… ηπιότητα της έκδοσης περνάει μόνο από την απουσία του 4X4 δίπλα από την ένδειξη «E-TENSE» στο πίσω αριστερό μέρος. Φυσικά, οι δύο πίσω πλαϊνές μεριές έχουν από μία «τάπα καυσίμου»: Η δεξιά είναι για την βενζίνη, ενώ η αριστερή κρύβει την πρίζα φόρτισης.
Περί τιμής
Στο οικονομοτεχνικό σκέλος τώρα. Η τιμή για την ήπια υβριδική έκδοση του DS 7 Crossback Ε-ΤΕΝSE στο επίπεδο So Chic ξεκινά από 47.300 ευρώ. Σε σχέση με την αντίστοιχη εξοπλιστικά έκδοση των 300 ίππων η διαφορά είναι 4.540 ευρώ υπέρ της έκδοση με τα 225 άλογα και την κίνηση μόνο στους μπροστά τροχούς. Για την έκδοση Performance Line υπολογίστε +650 ευρώ. (52.580 η αντίστοιχη έκδοση του μοντέλου με τα 300 άλογα και την τετρακίνηση). Το DS 7 Crossback Ε-ΤENSE δεν είναι φθηνό. Η τιμή του όμως έχει αντίκτυπο τόσο στο ηλεκτρομηχανολογικό του υπόβαθρο, όσο και στο πλήθος άλλων εφαρμογών που υπάρχουν στη διάθεση οδηγού και επιβατών, όπως οι δωρεάν (εφ'όρου ζωής) υπηρεσίες τηλεματικής E-Tense Remote Control. Επιπλέον, για την ελληνική πραγματικότητα, η κάτω από τις 40.000 ευρώ τιμή προ φόρων θα βολέψει πελάτες που το θέλουν ως εταιρικό.
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 224 άλογα και η κίνηση μεταδίνεται μόνο μπροστά. Η μπαταρία έχει ενέργεια 13,2 kWh και εγγύηση 8 ετών. Η φόρτιση από την πρίζα διαρκεί από 1 ώρα και 45 λεπτά έως και επτά ώρες, ανάλογα την πηγή φόρτισης.
Το «βασικό» DS 7 Crossback E-Tense των 225 ίππων διαθέτει υβριδικό σύστημα με πρίζα (plug-in hybrid) αποτελούμενο από ένα κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech ισχύος 180 ίππων και 300 Nm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων τοποθετημένο κατ ΅ευθείαν στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Η εκκίνηση γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα και σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να επιλέξει το hybrid mode που βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας ή στο sport mode για να έχει όλη τη διαθέσιμη συνδυαστική ισχύ των 225 ίππων και 360 Nm ροπής.
Το δικίνητο DS 7 Crossback έχει τον τρόπο να σε κερδίζει με την αποτελεσματικότητά του, την προοδευτικότητα της υποστροφής όταν πιεστεί και γενικότερα με την ψυχραιμία του σε όλες τις συνθήκες.
Προτεραιότητα είναι η ηλεκτροκίνηση και όταν το όχημα «πάρει μπρός» εσύ δεν ακούς κάτι διότι πάει by default στο πρόγραμμα Electric. Από εκεί κι έπειτα, οι συνδυασμοί σχετικά με το ποια πηγή θα δώσει ενέργεια στους τροχούς είναι ατελείωτοι. Υπάρχει Sport πρόγραμμα με προτεραιότητα το θερμικό μοτέρ και φουλ βοήθεια από το ηλεκτρομοτέρ, Comfort, αλλά και Hybrid, για τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ανάμεσα σε επιδόσεις και οικονομία. Όλα δουλεύουν με εξαιρετική αρμονία και έχει ενδιαφέρον να βλέπεις στην κεντρική οθόνη τη ροή ενέργειας και τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις είναι φυσικά μετριοπαθέστερες σε σχέση με αυτές της top έκδοσης, αλλά και πάλι αργό δε το λες το μοντέλο της δοκιμής: 0-100 σε 8,7 δλ, 60-100 σε 4,3 δλ., 80-120 σε 5,0 δλ. και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. (5,7 δλ, 3,0 δλ., 3,5 δλ. και 240 χλμ./ώρα τα αντίστοιχα νούμερα της 4x4 έκδοσης με τα 300 άλογα.).
Περί κατανάλωσης
Έχουμε και λέμε. Με φουλ μπαταρία μπορείς να κάνεις γύρω στα 40-45 χλμ. (55 υπόσχεται η DS) με… μηδέν λτ./100 χλμ. ή άντε αν ξυπνήσεις και το μοτέρ μέσα στην πόλη να δεις 1,5 λτ./100 χλμ.. Όπως σε όλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει εν κινήσει, από την ανάκτηση ενέργειας στο φρένο ή το άφημα του γκαζιού. Υπάρχει και ειδική επιλογή στο μενού, η οποία φροντίζει να φορτίζεται οπωσδήποτε η μπαταρία, ώστε όποτε θες να έχεις 10, 20 ή και παραπάνω ηλεκτρικά χλμ. στη διάθεσή σου. Αυτό βέβαια εκείνη τη στιγμή επιβαρύνει την κατανάλωση βενζίνης, που σχεδόν διπλασιάζεται, οπότε θέλει προσοχή. Σε μέσες τιμές όμως, το DS 7 E-Τense «καίει» γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. (6,1 λτ./100 χλμ. η τετρακίνητη έκδοση των 300 ίππων), τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Πλήρες, σύγχρονο και εντυπωσιακό στην όψη και την αφή είναι το ταμπλό του DS 7 E-Tense. Oι συνδυασμοί από τις λίστες υλικών και εξοπλισμού είναι πρακτικά ανεξάντλητη. ¶πλα στο πίσω κάθισμα και μεγάλος χώρος αποσκευών (555 λτ.).
Όπως σε όλα τα DS 7 Crossback, έτσι και στο «μικρό» E-TENSE συναντάς ένα πολύ ξεχωριστό ντιζάιν, μεγάλες οθόνες, πολυτέλεια, εξαιρετικό φινίρισμα, διάφορες μεταλλικές επενδύσεις αλλά και μια ιδιότυπη εργονομία. Έτσι στην αρχή δεν είναι απίθανο να τραβήξεις το ηλεκτρικό χειρόφρενο αντί να ανοίξεις το παράθυρου του οδηγού, σύντομα όμως προσαρμόζεσαι. Χωροταξικά, τα πράγματα είναι άνετα με «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο για τους ώμους και για τα κεφάλια. Μεγάλος (555 λτ.) και με κανονικό σχήμα είναι ο χώρος αποσκευών, που διαθέτει χώρο για τα δύο καλώδια φόρτισης: Ένα για φόρτιση σε τυπική πρίζα και ένα για Wallbox 7,4kW, που φορτίζει από 0 έως 100% σε μόλις 1 ώρα 45 λεπτά.
Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων επιλέγεις διάφορες διαμορφώσεις για τις πληροφορίες που βλέπεις.
Το δικίνητο DS 7 Crossback έχει τον τρόπο να σε κερδίζει με την αποτελεσματικότητά του, την προοδευτικότητα της υποστροφής όταν πιεστεί και γενικότερα με την ψυχραιμία του σε όλες τις συνθήκες.
Χωρίς αμφιβολία το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του DS 7 Crossback Ε-ΤΕNSE είναι η ποιότητα της κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα των επιβατών. ¶ξιο μνείας και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι ομαλό και γρήγορο στις εναλλαγές σχέσεων χωρίς να ευνοεί την εμφάνιση βουητών κλπ.. Με μια φράση όλα είναι προσανατολισμένα στην άνεση (ακόμα και τα 19άρια ελαστικά 235/50 με το μπόλικο «ψωμί» στο προφίλ τους), χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορείς να κινηθείς γρήγορα αν το ζητήσεις. Βέβαια το γρήγορα δε συνεπάγεται και σπορτίφ χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, το δικίνητο DS 7 Crossback έχει τον τρόπο να σε κερδίζει με την αποτελεσματικότητά του, την προοδευτικότητα της υποστροφής όταν πιεστεί και γενικότερα με την ψυχραιμία του σε όλες τις συνθήκες, καθώς και με τον διακριτικό τρόπο που επεμβαίνει το ESP. Τα δε φρένα, άψογα κυρίως σε αποτελεσματικότητα. Η απουσία της τετρακίνησης θα φανεί μόνο σε γλιστερή άσφαλτο. Τώρα, να πάει κάποιος με το δικίνητο DS 7 Crossback E-Tense στο χώμα; Εντάξει, δεν του πάει.
Ο προσανατολισμός και του δικίνητου DS 7 Crossback E-TENSE με τα 225 άλογα είναι ξεκάθαρα προς την άνεση. Ταξιδεύει βελούδινα και προπαντός ήσυχα από κάθε άποψη: κύλιση, αεροδυναμική και μηχανικά μέρη.
+ Ξεχωριστός και avant garde χαρακτήρας, πολυτέλεια καμπίνας, ησυχία, άνεση, χώροι επιβατών και αποσκευών, λειτουργία συστήματος-κιβώτιο, τεχνολογία -Κατανάλωση χωρίς μπαταρία, εργονομικές ιδιαιτερότητες στην καμπίνα
To «μικρό» DS 7 Crossback E-TENSE δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από το τετρακίνητο των 300 ίππων. Σίγουρα δεν έχει την σπιρτάδα των επιδόσεων και την τετρακίνητη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη ή τη βρεγμένη άσφαλτο, είναι όμως άνετο, οικονομικό και πιο προσιτό. Και με δεδομένη την αμφισβητούμενη αξιοποίηση των επιδόσεων και της τετρακίνησης από την πλειονότητα των αγοραστών, η πιο προσιτή επιλογή φαντάζει πιο λογική.