To επιβλητικό Ford Explorer είναι εμπορικά διαθέσιμο στη χώρα μας και σε συνδυασμό με την plug-in υβριδική του τεχνολογία δίνει τη δική του ξεχωριστή προοπτική στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Δοκιμάζουμε το θηριώδες πλην αρκούντως οικονομικό SUV!
- Nέα (6η) γενιά Ford Explorer - Πρώτη φορά διαθέσιμο στην Ελλάδα - Plug-in υβριδικό με 457 άλογα και 825 Nm - Με τετρακίνηση και 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο - 0-100 σε 5,6 δλ. και κατανάλωση 0-9,5 λτ./100 χλμ. - Από 84.885 ευρώ
Το ότι το Ford Explorer μοσχολοπουλάει στην Αμερική, τη χώρα που το μεγάλο δεν είναι ποτέ αρκετό, δε θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση. Άλλωστε για τα εκεί δεδομένα είναι ένα… μεγαλομεσαίο καθημερινό SUV. Η νέα, 6η, γενιά του Ford Explorer όμως θέλει να κατακτήσει και την Ευρώπη στην οποία διατίθεται σε μία και μόνο Plug-in υβριδική έκδοση με 457 άλογα και… 825 Nm ροπής.
Big is beautiful
Το Extra Large SUV της Ford, όταν το κοιτάς προκαλεί ότι ακριβώς φαντάζεσαι αγαπητέ αναγνώστη: Δέος. Ξεπερνώντας τα 5 μέτρα σε μήκος και τα 2 σε πλάτος, ο μεγάλος «ερευνητής» της Ford, που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, κάνει ακόμα και μοντέλα όπως το Audi Q8, η BMW X5, η Mercedes GLE και το Volvo XC90 να δείχνουν… compact. Από την άλλη, η σχεδίαση χαρακτηρίζεται από τις πολλές γωνίες, τις ακμές, την ψαρωτική μάσκα, τους 20άρηδες τροχούς, τα LED φώτα και τις διπλές απολήξεις εξάτμισης, στοιχεία τα οποία και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός macho και επιβλητικού συνόλου, το οποίο όμως κρύβει έντεχνα το μεγάλο του όγκο. Κακά τα ψέματα όμως. Το να περάσεις απαρατήρητος με το θηριώδες, Ford Explorer σε έναν ελληνικό δρόμο είναι ουσιαστικά αδύνατον.
Και πόσο κοστίζει;
Το τετρακίνητο, Plug-In υβριδικό και επταθέσιο μεγάλο SUV της Ford προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Τη «βασική» ST-Line και την Platinum. Το κόστος απόκτησης για την έκδοση ST-Line ξεκινά από τις 84.885 ευρώ, ενώ για την υψηλότερη Platinum από τις 85.576 ευρώ. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο εκδόσεων είναι ο ασύλληπτα πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, στον οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, η 10,1 ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, ο 3ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, η είσοδος στην καμπίνα και η εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, το 980 W ηχοσύστημα της B&O, η σουίτα ασφαλείας Co-Pilot360, οι δερμάτινες επενδύσεις, τα κλιματιζόμενα και με μασάζ καθισματα, οι αερόσακοι για τα γόνατα σε οδηγό και συνοδηγό, Ford Pass Connect και σχεδόν κάθε σύγχρονο στοιχείο άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση Platinum διαφέρει ουσιαστικά μόνο στο σχέδιο των 20`` ζαντών με ελαστικά 255/40 (αντί 255/55) και στον πολυτελή διάκοσμο, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ταμπλό με φινίρισμα από γνήσιο ξύλο, ποιοτικότερα δέρματα και χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι φυσικά η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, αλλά και το προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης Ford Finance που προσφέρει επιτόκιο 1,99%, προκαταβολή από 40% και έως 60 μηνιαίες δόσεις.
Το πλήρως ψηφιακό, αλλά και ποιοτικό, cockpit του Ford Explorer διακρίνεται για τη λιτή και απέριττη αισθητική του. Η κάθετη οθόνη των 10,1 ιντσών είναι στάνταρ, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού και το επιλεγμένο πρόγραμμα.
Ποιοτική και high-tech… γκαρσονιέρα!
Περιστροφικός επιλογέας για το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τις εναλλαγές σχέσεων να γίνονται από τα paddles στο τιμόνι. Οι βοηθητικοί αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα έχουν χωρητικότητα 123 λτ.!
Το cockpit του Ford Explorer διακρίνεται για τη λιτή και απέριττη αισθητική του, που ως ένα σημείο θυμίζει την όμορφη σχεδίαση του νέου Ford Kuga ειδικά αν στην εξίσωση μπει και ο διαμορφούμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Ωστόσο η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη κάνει τη μεγάλη διαφορά και βγάζει μάτι. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι αυτές που περιμένεις από ένα μοντέλο του 2021, τα υλικά κατασκευής είναι καλά (ειδικά από τη μέση του ταμπλό και πάνω), η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα ιδιαίτερα προσεγμένο. Ωστόσο την super top premium αίσθηση των μεγάλων γερμανικών SUV δεν την έχεις, παρά τις δερμάτινες επενδύσεις, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και τα κλιματιζόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, μπροστινά καθίσματα που κάνουν πολλών ειδών και διαφόρων εντάσεων μασάζ.
Δωμάτιο με θέα
Με μήκος πάνω από 5 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και μεταξόνιο 3.025 χλστ., αν η καμπίνα του Ford Explorer δε θύμιζε… γκαρσονιέρα, θα προξενούσε σίγουρα εντύπωση. Έτσι, οι παρεχόμενοι χώροι είναι απλά τέραστιοι τη στιγμή που το ωφέλιμο φάρδος είναι το μεγαλύτερο που έχουμε μετρήσει ποτέ. Ακόμη και η τρίτη σειρά των 2 καθισμάτων, που βυθίζονται ανεξάρτητα και ηλεκτρικά εφόσον δεν χρησιμοποιούνται, μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς περιορισμούς ενήλικους επιβάτες. Τα 3 καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ανεξάρτητα με τα ακριανά να σύρονται εμπρός πίσω και το μεσαίο να είναι σταθερό. Φυσικά υπάρχουν πολλές μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι και μεγάλος και με κανονικό σχήμα. Μάλιστα με την χειροκίνητη αναδίπλωση και της 2ης σειράς καθισμάτων από τα 635 λτ. εκτοξεύεται στο εξωπραγματικό νούμερο των 2.274 λτ. που αρκούν ακόμα και για μια μίνι… μετακόμιση.
Το plug-in υβριδικό σύνολο του Explorer αποδίδει συνδυαστικά 457 άλογα και 825 Νm ροπής προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις στο extra large SUV της Ford: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., 60-100 σε δλ. και 80-120 σε δλ.! Κάνε κλικ στη φωτό και δες πως λειτουργούν τα 4 προγράμματα του υβριδικού συνόλου.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Εκρηκτικές επιδόσεις με κατανάλωση μικρού!
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα κίνησης, που χρησιμοποιεί το θηριώδες Ford Explorer και το οποίο συνδυάζει ένα high-tech, 3λιτρο turbo V6 Ecoboost μοτέρ 363 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και μπαταρία 13,6 kWh (10,3 kWh είναι οι χρησιμοποιούμενες), η οποία και εξασφαλίζει μια θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 42 χιλιομέτρων στο Explorer (WLTP). Το εν λόγω σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση, τη στιγμή που η συνδυαστική ισχύς είναι 457 άλογα με –άκουσον,άκουσον- 825 Nm ροπής! Σαν αποτέλεσμα, αν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει τέρμα το γκάζι και παρά τους σχεδόν 2,5 τόνους του, το Explorer επιταχύνει σαν βολίδα.
Το να περάσεις απαρατήρητος με το θηριώδες, νέο, Ford Explorer σε έναν ελληνικό δρόμο είναι ουσιαστικά αδύνατον.
Tα ηλεκτρονικά μας όργανα κατέγραψαν 5,6 δλ. για τα 0-100, 2,8 δλ. για τα 60-100 και 3,4 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα, νούμερα που θυμίζουν περισσότερο «καυτό» χάτσμπακ, παρά ένα XL SUV. Στην πράξη το σύνολο λειτουργεί πολιτισμένα και μόνο στις υψηλές στροφές ο κινητήρας βγάζει ένα έντονο γρέζι, το ουσιαστικό μείον όμως είναι η μικρή μπαταρία. Το θηριώδες SUV στην πραγματικότητα δύσκολα θα ξεπεράσει τα 30 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Όσο υπάρχει μπαταρία και με δεδομένη την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα ή την κύλιση χωρίς γκάζι,η κατανάλωση είναι από μηδενική έως 5 λτ./100 χλμ. το πολύ, όταν όμως στερέψει η ηλεκτρική ενέργεια και δεν κινηθεί με ECO πρόγραμμα και μεγάλη προσοχή στο γκάζι η μέση κατανάλωση γίνεται υπερδιπλάσια. Σε νορμάλ συνθήκες δεν ξεπερνά πάντως τα 9,5 λτ./100 χλμ. τιμή που και πάλι όμως κρίνεται συγκρατημένη σε σχέση με ένα αντίστοιχων επιδόσεων, αλλά συμβατικής τεχνολογίας, μεγάλο SUV. Απλά η ανάγκη για φόρτιση είναι συνεχής και δύσκολα βγάζεις την καθημερινότητα χωρίς τουλάχιστον μια φόρτιση. Πάντως αυτή δεν είναι αργή: Σε απλή πρίζα χρειάζεται περίπου 6 ώρες και σε Wallbox 3,7 kW κάτι παραπάνω από 4 ώρες.
Εξαιρετικό σε όλα του το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται ιδανικά με το σύνολο να ενθουσιάζει με την ομαλότητα, αλλά και την ταχύτητα στις εναλλαγές των 10 σχέσεων του. Σε κάθε περίπτωση και πλέον των προγραμμάτων λειτουργίας του Terrain Management System, που διαθέτει το νέο Explorer (Eco, Normal, Sport, Slippery, Deep Snow/Sand, Trail και Tow με ξεχωριστά γραφικά φυσικά για το καθένα στον πίνακα οργάνων) το υβριδικό σύνολο έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).
Στο δρόμο: Aνετο και αποτελεσματικό, εντός και εκτός ασφάλτου
Η οδήγηση του Ford Explorer είναι μια ξεχωριστή εμπειρία μιας και το εντυπωσιακό SUV στρίβει, κυλάει και φρενάρει πολύ καλύτερα από ότι το μέγεθος και το βάρος του προϊδεάζουν. Φυσικά με 5+ μέτρα μήκους και 12,6 μέτρα κύκλου στροφής μέσα στην πόλη δε νιώθει και σαν στο σπίτι του, αλλά χάρη στο μαλακό τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο και το 360o σύστημα καμερών το θέμα…. «παλεύεται». Καθισμένος αναπαυτικά και παρακολουθώντας τα δρώμενα… αφΆ υψηλού γρήγορα διαπιστώνεις πως το Ford Explorer είναι εξαιρετικά άνετο, σε βαθμό που θυμίζει λιμουζίνα με αερανάρτηση. Χάρη στη μαλακή του ανάρτηση και το ήσυχο εσωτερικό του (το σύστημα ενεργής απόσβεσης θορύβου και τα ηχοαπορροφητικά κρύσταλλα κάνουν δουλίτσα) το ταξίδι είναι απολαυστικό με δεδομένη πάντα την συγκλονιστική σταθερότητα (υπάρχει και σύστημα σταθεροποίησης σε έντονο πλευρικό άνεμο) και τα καθίσματα που κάνουν μασάζ για να κινείσαι κυριολεκτικά ατσαλάκωτος.
Το ακόμα καλύτερο είναι πως όλα αυτά το Ford Explorer τα πετυχαίνει χωρίς να είναι πλαδαρό. Δεν προσποιείται ότι είναι δυναμικό και σπορ γιατί απλά δεν είναι. Είναι όμως… Ford για την Ευρώπη και καταφέρνει να κρύψει μέρος του όγκου και του βάρους του στρίβοντας με συγκρατημένη κλίση, πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα ικανοποιητικά άμεσο και ακριβές τιμόνι. Η έξυπνη τετρακίνηση, το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, αλλά και οι θεόρατοι τροχοί των 20 ιντσών με ελαστικά 255/55 αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα ώστε να ολοκληρωθεί η σε γενικές γραμμές ευχάριστη οδηγική εμπειρία, που δεν αμβλύνεται ακόμα και σε μια διαδρομή με στροφές. Εκτός δρόμου τα ειδικά προγράμματα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (204 χλστ.) και φυσικά η τετρακίνηση, κάνουν αυτά που χρειάζεται για να αντιμετωπιστεί ακόμα και ένα πολύ δύσκολο ανάγλυφο. Και με το φρενάρισμα τι γίνεται? Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μιλάμε για ένα όχημα που με τον οδηγό πλησιάζει τους 2,5 τόνους σε βάρος. Η απάντηση είναι εξαιρετικό, καθώς το θηριώδες SUV ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 40 μέτρα και μάλιστα χωρίς να χάνεται στο ελάχιστο η αντοχή.
Η γνώμη μας
Το απόλυτο οικογενειακό SUV. Μεγάλο, άνετο, super πρακτικό, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και χάρη στην αρωγή του ηλεκτροκινητήρα ιδιαίτερα οικονομικό. Με δεδομένο τον απίστευτο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, τις ανέσεις, το μέγεθός του και τα 8 χρόνια εγγύησης, η τιμή του είναι λογική, ειδικά αν συγκριθεί με αυτή των premium ανταγωνιστών του.
+ Επιβλητικότητα, αχανείς χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, κινητήρας-επιδόσεις-λειτουργία κιβωτίου, συγκρατημένη κατανάλωση, ποιότητα κύλισης-άνεση, «ευρωπαϊκή» οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τετρακίνηση-προγράμματα λειτουργίας, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, 8 χρόνια εγγύηση - Μικρή μπαταρία/Ηλεκτρική αυτονομία, κύκλος στροφής, κυβισμός, βάρος