Το Jeep Wrangler έγινε Plug-in ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί στη ζούγκλα της πόλης, αφού στην πραγματική ζούγκλα έχει αποδείξει τις εκτός δρόμου ικανότητές του.
Κάνει το 0-100 σε 7,2 δλ., νούμερο που ζηλεύουν και σπορ αυτοκίνητα
Εξελιγμένη 4κίνηση που δεν θα κολλήσει πουθενά.
Είναι κορυφαίο, όμως κοστίζει και 75+ χιλιάδες ευρώ. Σου φαίνονται πολλά, ή τα δίνεις για ένα χωμάτινο αγρίμι;
Ειδική μνεία και περίτεχνα κοσμητικά επίθετα για τις εκτός δρόμου ικανότητες του Jeep Wrangler δεν θα βρείτε στις επόμενες γραμμές. Είναι περιττό, μην πούμε και κουραστικό να διαβάζετε τα ίδια και τα ίδια. Το Wragler είναι ΚΟΡΥΦΑΙΟ σε αυτόν το τομέα, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 1986 ως «συνεχιστής» του ηρωικού Willys. Χαράζεις αζιμούθιο, και αυτό απλά σε πηγαίνει στο σημείο του χάρτη που έβαλες κουκίδα. Τελεία και παύλα (Wrangler είσαι….).
Γιατί έγινε το Wrangler Plug-in;
Παρόλα αυτά, για το Wrangler της δοκιμής αυτής έχουμε πολλά να πούμε. Τι ξεχωριστό έχει, για αρχή; Ας ξεκινήσουμε με το ότι δεν έχει κάποιο V6 μοτέρ να μουγκρίζει κάτω από το καπό του, αλλά την μελωδία αυτή έχει αντικαταστήσει ένας ξενέρωτος ήχος που παράγεται έως τα 30 χλμ./ώρα για να αποκαλυφθεί η plug-in φύση του. Να είμαστε ειλικρινείς μας «χάλασε». Όμως, βλέπετε -και ερχόμαστε στο σημαντικό του πράγματος- το Wrangler είναι πλέον plug-in (εξ ου και το 4xe αντί του 4x4 αν το παρατηρήσατε στον τίτλο), γιατί εκτός από την ζούγκλα του Αμαζονίου, πρέπει -αν θέλει να συνεχίσει να υπάρχει- να επιζήσει και στη ζούγκλα των μεγαλουπόλεων της Ευρώπης. Και για να τα καταφέρει τη σήμερον ημέρα εκεί, πρέπει να έχει χαμηλές εκπομπές CO2… Σας εξηγήσαμε λοιπόν γιατί η Jeep το βγάζει ως PHEV.
Το Wrangler 4xe έχει δύο ηλεκτροκινητήρες 63 και 146 ίππων σε κάθε άξονα. Ο μπροστινός συνδέεται με ιμάντα με τον στροφαλοφόρο αντί δυναμό, ο δεύτερος βρίσκεται εμπρός από το αυτόματο 8άρι κιβώτιο αντικαθιστώντας τον μετατροπέα ροπής. Ο 2ίτρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 272 άλογα και η συνδυαστική ισχύς είναι 380 άλογα.
Πως δουλεύει τώρα το σύστημα αυτό; Αρχικά να πούμε πως κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ο 2λίτρος turbo 272 ίππων από τα ράφια της Alfa Romeo. Αυτός συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν 63 και έναν 146 ίππων (ο 1ος συνδέεται στον στρόφαλο με ιμάντα, ο 2ος βρίσκεται μπροστά από κιβώτιο της ZF αντικαθιστώντας τον μετατροπέα ροπής), οι οποίοι παίρνουν ρεύμα από μία μπαταρία των 17,3 kW. Για plug-in η χωρητικότητα αυτή είναι καλή, για το Wrangler όμως των 2,2 τόνων οι μπαταρίες φτάνουν max για 40 ηλεκτρικά χιλιόμετρα μέσα σε πόλη. Υβριδικά, θα κάνεις παραπάνω χιλιόμετρα (σχεδόν τα διπλάσια) με την κατανάλωση στα 3,5 λτ./100 χλμ., και όταν πια τελειώσουν οι μπαταρίες θα είσαι σταθερά πάνω από τα 10,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Τώρα πόση σημασία έχει να σας λέμε για την κατανάλωση σε ένα αυτοκίνητο που ξεκινάει από τα 75.777 ευρώ, εσείς ξέρετε… Είναι ωστόσο plug-in και οφείλουμε να το αναφέρουμε, παρόλο που οι αγοραστές του θα το αφήσουν πιθανότατα αρκετές φορές με τη μπαταρία στο 2% (σ.σ. ισχύει για όλους τους κατόχους PHEV).
Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα. Οι χώροι δεν είναι και κορυφαίοι δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου.
Στο ζουμί, λοιπόν, και το τι νιώθεις όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι από στάση. Στο πρώτο δευτερόλεπτο σκέφτεσαι «μα καλά που πήγαν τα 380 άλογα;», όμως αμέσως μετά η αδράνεια καταστέλλεται και η βελόνα στο κοντέρ ανεβαίνει ραγδαία. Τα όργανα του AutoΤρίτη Test Center έδειξαν συγκεκριμένα 3,7 δλ. για το 30-80 χλμ./ώρα, 3,4 δλ. για το 60-100 και 4,1 δλ. για το 80-120. Καλές τιμές που φανερώνουν τη δύναμη του συνόλου, όμως από την άλλη πρέπει να είσαι και συνετός όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι του θωρακισμένου αυτού τανκ αφού για να φρενάρεις από τα 100 χλμ./ώρα θα χρειαστείς 44,2 μέτρα. Πολλή μεγάλη η απόσταση στις μετρήσεις μας, όμως σε «λογικά» πλαίσια για την χωμάτινη οδηγική φύση και τα Dueller H/T της Bridgestone. Και κλείνοντας με τις μετρήσεις των επιδόσεων να πούμε ότι το 0-100 ήρθε λίγο αργότερα από αυτό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ήτοι σε 7,2 αντί 6,4 δευτερόλεπτα.
Το Jeep Wrangler απέκτησε plug-in έκδοση και οικολογικό χαρακτήρα, και έτσι μπορεί να διατείνεται ότι δεν επιβαρύνει τη φύση…
Ακόμα και αν δεν είσαι φαν της οδήγησης στο χώμα, το Jeep Wrangler θα σε κάνει να την αγαπήσεις, γιατί θα σκαρφαλώσει παντού ενώ δύσκολα θα βρει εμπόδιο να σταματήσει, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που ξεχνάς την άτσαλη συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Αυτό φυσικά το γνωρίζουν οι μύστες του off-roading και έτσι το Wrangler έχει το δικό του κοινό που δικαιολογεί όποιο μειονέκτημά του. ¶ρα, και plug-in να μην ήταν, πάλι θα βρισκόντουσαν αυτοί οι ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ αγοραστές που θα έδιναν το καθόλα αλμυρό ποσό των 75+ χιλιάδων ευρώ. Και γράφουμε συνειδητοποιημένοι με κεφαλαία γράμματα, γιατί πουλάς «μούρη» καβαλώντας το, αλλά ξέρεις και τις δυνατότητες του οχήματος που οδηγάς. Απλά τώρα, ως plug-in, το Jeep Wrangler προβάλλει ένα οικολογικότερο χαρακτήρα και έχει δικαίωμα να συνεχίσει να πωλείται.
Η ανάρτηση αποτελείται από άκαμπτο άξονα (Dana) εμπρός και πίσω. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 242 χλστ. και το υδάτινο κώλυμα στα 72 cm. με ταχύτητα έως 8 χλμ./ώρα.