Η Mercedes EQC είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-Benz και «ανοίγει» το χορό της σειράς EQ μοντέλων που θα ακολουθήσουν. Ως πρώτο δείγμα γραφής, είναι εντυπωσιακό.
H Mercedes-Benz μπαίνει στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μια πρόταση που αντανακλά στο μέγιστο το DNA της. Η EQC είναι μια πραγματική Mercedes σε διαστάσεις, τεχνολογία και ποιότητα ενώ ως αμιγώς ηλεκτρική προσθέτει και έξτρα κύρος στο σύνολο. Η Mercedes μέσω της σειράς ηλεκτρικών οχημάτων της οικογένειας EQ δεν κατασκεύασε απλά ένα ηλεκτρικό μοντέλο για να δείξει τι μπορεί να κάνει, αλλά έβαλε αυτό που μπορεί να κάνει σε μια πρόταση που τοποθετείται άμεσα μέσα στην αγορά και μάλιστα στην δημοφιλή κατηγορία των SUV. Η EQC πατάει πάνω στην συμβατική αδελφή της την GLC όμως διαφοροποιείται από αυτή σε αρκετούς τομείς, αποτελώντας μια εντελώς αυτόνομη πρόταση στην γκάμα της εταιρείας.
Eμφάνιση: Ηλεκτρίζει την ατμόσφαιρα H ΕQC δείχνει άμεσα πως πρόκειται για μοντέλο της Mercedes υιοθετώντας τις όμορφες καμπύλες και τις αναλογίες της GLC σε ένα πιο μακρύ όμως αμάξωμα κατά 92 χλστ. και με έμφαση στις λεπτομέρειες που της χαρίζουν επιβλητικότητα και ξεχωριστή εμφάνιση. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μαύρη γυαλιστερή μάσκα που πλαισιώνεται από μια γραμμή LED που «ενώνει» ως φυσική συνέχεια τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Το ίδιο «τρικ» εμφανίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα, δίδοντας στο σύνολο πολύ εκλεπτυσμένη και ιδιαίτερη εικόνα. Η EQC όμως είναι και αρκετά δυναμική αισθητικά με τονισμένους ώμους στα πλαϊνά της και όμορφες ρέουσες καμπύλες, οι οποίες καταλήγουν στο πίσω μέρος.
Όμορφη και ποιοτική είναι στο εσωτερικό της
η Mercedes EQC με τον high-tech διάκοσμο και τα συστήματα να συνάδουν με το φουτουριστικό της προφίλ.
Μπαίνοντας στην καμπίνα της Mercedes EQC και πάλι η γενικότερη εικόνα είναι γνώριμη παρά το γεγονός πως σχεδιαστικά διαφέρει από τις υπόλοιπες Mercedes. To σύστηµα infotainment Mercedes-Benz User Experience (MBUX) με τις δύο οθόνες χαρακτηρίζουν και πάλι το high tech εσωτερικό και αυτής της Mercedes, ωστόσο και αυτό διαφέρει, με νέο λογισμικό στο οποίο περιλαμβάνονται στοιχεία για την ηλεκτρική λειτουργία της EQC. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή με ευχάριστα στην αφή και σε συναρμολόγηση υλικά, ενώ ο όμορφος εσωτερικός διάκοσμος ενισχύει την ευχάριστη εικόνα του εσωτερικού της με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει φυσικά όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφάλειας, αλλά να μπορεί και προαιρετικά να δεχθεί κυριολεκτικά τα πάντα. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες, όμως και ένας μεσαίος πίσω θα βολευτεί χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 500 λίτρων. Το κατώφλι φόρτωσης ωστόσο είναι ψηλό λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο δάπεδο της EQC, όμως το σχήμα είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Οι επιδόσεις, η απόκριση και η αμεσότητα των ηλεκτροκινητήρων της EQC διαμορφώνουν ένα εντυπωσιακό σύνολο στο δρόμο. Αν το δεις παιχνίδι όμως, η αυτονομία μειώνεται και αυτή εντυπωσιακά γρήγορα.
Η Mercedes EQC εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι σε κάθε άξονα και αναλαμβάνουν την κίνηση των αντίστοιχων τροχών. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται για χαμηλές και μεσαίες επιδόσεις και ο δεύτερος ενεργοποιείται για υψηλότερες απαιτήσεις, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 408 ίππους και τη ροπή να ανέρχεται στα 760 Nm. Αυτή η απόδοση είναι φυσικά στιγμιαία με το «μπαμ» των επιταχύνσεων να είναι συγκλονιστικό. Ιδιαίτερα δε όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 2,4 τόνων… Η EQC «πιάνει» τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,1 δλ, ενώ η αίσθηση τραβήγματος και η απόκριση σε κάθε μικρή πίεση του γκαζιού, την «εκτινάσσει» εμπρός χωρίς κανέναν περιορισμό. Αντίθετα μόλις η ταχύτητα ανέλθει στα 180 χλμ./ώρα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης, για να συγκρατήσει τον ρυθμό πτώσης της αυτονομίας της σε τέτοιες συνθήκες. Μιλώντας για αυτήν, η Mercedes λέει πως μπορεί να διανύσει από 374 έως 417 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες με μέση κατανάλωση στις 22,5 kWh/100 χλμ. Εμείς είδαμε έως και 311 χλμ. αυτονομίας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (διαθέτει επίσης Sport, Maximum Range, Comfort και Individual) καθώς και με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση στην πιο ισχυρή εμπλοκή του (ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι), ωστόσο με νορμάλ οδήγηση η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280-300 χλμ. και με μέση τιμή κατανάλωσης στις 28,5 kWh/100 χλμ. Το σημαντικό ωστόσο είναι πως ο οδηγός μπορεί να κάνει μια πραγματικά καλή διαχείριση της διαθέσιμης ενέργειας και να εμπλέξει τα μεγάλα μέσα μόνο όταν η αυτονομία «πέσει» χαμηλά.
Η ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά το βάρος της και επιτρέπει στην EQC να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια.
Οι μπαταρίες του συστήματος ζυγίζουν 652 κιλά και έχουν χωρητικότητα 80 kWh,ενώ για την φόρτισή τους από Wallbox (έως 7,4 kW) χρειάζονται 11 ώρες και από ταχυφορτιστή μπορεί να ανακτήσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς τους σε 40 λεπτά. Εννοείται πως σε περίπτωση «ανάγκης» μπορεί να φορτίσει και από οικιακή πρίζα, ο χρόνος όμως σε αυτή την περίπτωση ξεπερνάει τις 45 ώρες αφού για κάθε 100 χλμ. αυτονομίας χρειάζεται περίπου 13 ώρες.
Η Mercedes EQC είναι ιδιαίτερα άνεση και επιδεικνύει κορυφαία επίπεδα ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης στο δρόμο.
H oδική συμπεριφορά της EQC είναι εξαιρετική με έμφαση φυσικά στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση ισοπεδώνει όλες τις ανωμαλίες με εντυπωσιακό τρόπο αν αναλογιστούμε πως δεν έχει ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση αλλά και το αυξημένο βάρος που πρέπει να διαχειριστεί. Είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που το βάρος θα επηρεάσει την άνεση και αυτό θα γίνει μόνο ακουστικά, αφού κατά τα άλλα η EQC είναι πιο ήσυχη και από την κορυφαία στον τομέα S-Class. Είναι χαρακτηριστικό πως σε νορμάλ ταχύτητες δεν ακούγεται ούτε το ρολάρισμα των ελαστικών της, ενώ με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 απουσιάζουν και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η εικόνα της γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα ωστόσο όταν ανέβουν οι ρυθμοί κίνησης. Εκεί η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος και η τετρακίνηση ελέγχει άψογα τις μεταφορές του, με αποτέλεσμα να δύναται να στρίψει σβέλτα και με ασφάλεια, προσφέροντας παράλληλα και καλή αίσθηση στον οδηγό της. Δεν είναι σπορ φυσικά και δεν συνηγορούν όλα στο να κινηθείς σε τέτοιους ρυθμούς, όμως το θετικό είναι πως το πλαίσιο και η ανάρτηση ανταποκρίνονται ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες.
+ Εικόνα, ποιότητα, χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, οικονομία, διαχείριση ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες - Aυξημένο βάρος, ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών, διάρκεια φόρτισης σε οικιακή πρίζα
Η Mercedes EQC συνδυάζει την πολυτέλεια και την άνεση μιας λιμουζίνας με τον χαρακτήρα ενός SUV όμως είναι αμιγώς ηλεκτρική. Ο τρόπος που γίνονται λοιπόν όλα τα παραπάνω είναι εντυπωσιακός και αξίζει την προσοχή όλων μας αφού το μέλλον είναι εδώ.
Ολοι οσοι πατροναρουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μ εχουν εξαγριωσει. Ειναι δυνατον να θελω 11 ωρες για φορτιση, η 40μ λεπτα για το 10, 20, 30 τοις εκατο της χωρητικοτητας της μπαταριας? Και υστερα οι τιμες των ηλεκτρικων κατα τη γνωμη μου ειναι απαραδεκτες.Αμα ηθελε η πολιτεια να εχουμε φθηνα αυτοκινητα χωρις να ρυπαινουν, θα γεμιζε τη χωρα με πρατηρια φυσικου αεριου και οι πολιτες να ειχαν τεραστια οικονομια καυσιμου. Αλλα παντα καποιοι τα κονομανε απο τους δηθεν νεωτερισμους.
....Οικονομικοτατο!!!! Απο 85.000 και βαλε! Κατα τα αλλα παιρνεις ηλεκτρικο για οικονομια!!!!
Ολοι οσοι πατροναρουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μ εχουν εξαγριωσει. Ειναι δυνατον να θελω 11 ωρες για φορτιση, η 40μ λεπτα για το 10, 20, 30 τοις εκατο της χωρητικοτητας της μπαταριας? Και υστερα οι τιμες των ηλεκτρικων κατα τη γνωμη μου ειναι απαραδεκτες.Αμα ηθελε η πολιτεια να εχουμε φθηνα αυτοκινητα χωρις να ρυπαινουν, θα γεμιζε τη χωρα με πρατηρια φυσικου αεριου και οι πολιτες να ειχαν τεραστια οικονομια καυσιμου. Αλλα παντα καποιοι τα κονομανε απο τους δηθεν νεωτερισμους.