H νέα Toyota Corolla ακολουθεί το δρόμο του C-HR και βάζει «Χ» στο κλασσικό diesel, το οποίο ρίχνει στο καναβάτσο με 2 υβριδικά συστήματα κίνησης. Δοκιμάζουμε την «μικρή» υβριδική Corolla των 122 ίππων, όπου οι καταναλώσεις γύρω και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση…
- Με συνδυαστική ισχύ 122 ίππων - «Καίει» 5,2 λτ./100 χλμ - Στην πόλη ακόμη λιγότερο - Από 21.200 ευρώ
Το όνομα Corolla είναι πάντα στο προσκήνιο, ενώ σήμερα το μοντέλο της Toyota προσφέρεται τόσο με κινητήρα turbo βενζίνης 1,2 λίτρων, όσο και με υβριδικά σύνολα. Σε αντίθεση με τα πάλαι ποτέ υβριδικά Auris, η χάτσμπακ Corolla προσφέρεται με 2 υβριδικές επιλογές: Μία «μεγάλη» με 2λιτρο βενζινοκινητήρα και συνδυαστική ισχύ 180 ίππων, αλλά και μία της… διπλανής πόρτας με κινητήρα 1,8 λτ. και συνδυαστική ισχύ 122 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε. Έχουμε αναφέρει πως το πρώτο κερδισμένο στοίχημα της Corolla hatchback είναι η εμφάνιση με σωστές αναλογίες και ισορροπημένο συνδυασμό ακμών και καμπύλων. Η υβριδική Corolla δεν διαφέρει με εξαίρεση φυσικά τα σχετικά λογότυπα στα μπροστινά φτερά και στην πίσω πόρτα, αλλά και το μπλε φόντο στα σήματα της Toyota. Ακόμα πιο θελτική κάνει την μυώδη εικόνα της Corolla η έκδοση Black Edition της δοκιμής με τη διχρωμία, που επιβάλλει η μαύρη οροφή.
Από 21.200 ευρώ
Η «βασική» υβριδική έκδοση της Corolla είναι διαθέσιμη από το πακέτο Feel και 21.2ο0 ευρώ, τιμή που είναι αντίστοιχη ή και χαμηλότερη από αυτή των αντίστοιχης ιπποδύναμης πρωταγωνιστικών diesel μικρομεσαίων (Peugeot 308 1,5d 130 PS Active Plus με 23.300 ευρώ, Hyundai i30 HB 1.6D 115 PS Premium με 21.190 ευρώ και Citroen C4 1,5d 110 PS Feel από 21900 ευρώ). Από τον εξοπλισμό ουσιαστικά λείπουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου και περιλαμβάνοντας στάνταρ στοιχεία όπως οι LED προβολείς, ο διζωνικός κλιματισμός, οι ηλεκτρικές ευκολίες, το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, αλλά κυρίως το αναβαθμισμένο πακέτο ασφάλειας Safety Sense της Toyota. Αυτό διαθέτει το νέο σύστημα αυτόνομης πέδησης, το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το σύστημα αποφυγής εκούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματους προβολείς , ενημέρωση για τις τυφλές γωνίες του αμαξώματος, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κ.α.. Εκτός από αυτά τα συστήματα υποβοήθησης, η νέα Corolla διαθέτει ανάλογα με την έκδοση ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, Head Up Display, σύστημα ειδοποίησης βοήθειας σε περίπτωση κινδύνου, ηχοσύστημα JBL υψηλής πιστότητας, ασύρματη φόρτιση κινητού, πανοραμική οροφή και έξυπνο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας στη νέα Toyota Corolla είναι έκδηλο στην καθημερινότητα της πόλης, όπου η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμη και κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ.
Το τέταρτης γενιάς υβριδικό σύνολο που συναντάμε σε αυτή την Corolla είναι λίγο πολύ γνωστό από τα νέα Prius και CH-R: Ο 1,8 λτ. κινητήρας εσωτερικής καύσης (λειτουργεί σε κύκλο Aτκινσον) συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει στους 122 ίππους. Η επιτάχυνση σίγουρα δεν ενθουσιάζει, ούτε και το χαρακτηριστικό βουητό που παράγεται στο βαθύ πάτημα του ποδιού λόγω του eCVT κιβωτίου (έχει χαρακτηριστικά λειτουργίας που θυμίζουν CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, αλλά εδώ υπάρχει πλανητικό σύστημα και όχι σύστημα με ιμάντες) αν και αισθητά μειωμένο σε σχέση με το πάλαι ποτέ υβριδικό Auris. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι το πόσο λίγο καίει αυτή η Corolla ειδικά στην καθημερινότητα της πόλης. Εκεί που τα συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητα εκτοξεύουν την κατανάλωσή τους, η νέα υβριδική Corolla απλά γελάει με τιμές ακόμα και κοντά στα 4,3-4,5 λτ./100 χλμ. Σε μια «ανοιχτή» διαδρομή, η τιμή αυτή αυξάνεται σχεδόν κατά 1,0 λτ./100 χλμ μιας και χρησιμοποιείται λιγότερο ο ηλεκτροκινητήρας. Kαι φυσικά τα CO2 είναι τόσο χαμηλά, που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας…
Λιτό, αλλά όμορφο σχεδιαστικά ταμπλό με ποιοτικά υλικά και εξαιρετικό φινίρισμα. Ο διζωνικός κλιματισμός ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.
Σε αντίθεση με το Auris ελάχιστες είναι οι διαφοροποιήσεις στην καμπίνα σε σχέση με τη συμβατική έκδοση. Έτσι ο πίνακας οργάνων είναι ίδιος (στο υβριδικό Auris ένας δείκτης κατανάλωσης ισχύος αντικαθιστούσε το στροφόμετρο) με το ψηφιακό ταχύμετρο και την 4,2 ιντσών οθόνη πληροφοριών στο κέντρο να έχουν εκατέρωθεν συμβατικούς δείκτες οργάνων. Βέβαια με λίγη προσοχή θα διακρίνεις ένα διακριτικό πράσινο λαμπάκι, που δείχνει την ηλεκτρική λειτουργία (EV), καθώς και το κουμπί δίπλα από το διακόπτη παραμετροποίσης (Eco, Normal, Sport), που «κλειδώνει» την ηλεκτρική λειτουργία για λίγα χλμ και ταχύτητα μέχρι τα 50 περίπου χλμ./ώρα. Το ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ συνολικά η ποιότητα των υλικών και η γενικότερη κατασκευή βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Αντίστοιχα προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση και το φινίρισμα συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο το επίπεδο απτής ποιότητας. Από κει και πέρα η υβριδική Corolla είναι και μέσα στο πνεύμα της εποχής, εφαρμόζοντας high tech στοιχεία, που τονίζονται από την επιλογή για απεικόνιση στην κεντρική οθόνη της ροής και ανάκτησης της ενέργειας.
Καμία διαφοροποίηση στον πίνακα οργάνων σε σχέση με την συμβατική έκδοση. Μοναδική εξαίρεση το πράσινο λαμπάκι ΕV, που δείχνει την ηλεκτρική λειτουργία.
Όχι σπουδαίος, αλλά επαρκής ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
Το καλό με τη νέα «μικρή» υβριδική Corolla είναι πως δεν χάνει σε χώρο αποσκευών συγκρινόμενη με την συμβατική (361 λτ) και έτσι το ήδη μέτριο πορτ μπαγκάζ δεν γίνεται… μετριότερο για την κατηγορία, όπως συμβαίνει με τη 2λιτρη υβριδική και τα λίγα 313 λτ. της λόγω μεγαλύτερων μπαταριών. Οι χώροι επιβατών, αν και είναι βελτιωμένοι σε σχέση με του Auris, λόγω της αύξησης του μήκους και του μεταξονίου, παραμένουν επίσης μέτριοι. Ωστόσο τέσσερις επιβάτες πάντως θα φιλοξενηθούν με σχετική άνεση, αλλά όπως και στη συμβατική έκδοση μας έλειψαν οι μεγάλες και πρακτικές θέσεις για αντικείμενα και έξυπνες λύσεις γενικότερα.
Ευτυχώς οι μπαταρίες δεν έχουν κλέψει χώρο από το ήδη μέτριο πορτ μπαγκάζ των 361 λτ. σε σχέση με την συμβατική Corolla.
Το πρώτο κερδισμένο στοίχημα της νέας Corolla είναι η εμφάνιση με σωστές αναλογίες και ισορροπημένο συνδυασμό ακμών και καμπύλων. Η υβριδική έκδοση δεν διαφέρει με εξαίρεση φυσικά τα σχετικά λογότυπα…
Τα χαρισματικά οδικά της διαπιστευτήρια, η Corolla μας τα κατέθεσε ήδη με την δοκιμή της συμβατικής βενζινοκίνητης έκδοσης. Βασισμένη φυσικά στην ίδια νέα πλατφόρμα TNGA GA-C της Toyota, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η υβριδική Corolla δίνει με το καλημέρα μια ανάλογη, ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση. Η ανάρτηση δείχνει κατάτι πιο σφιχτή χωρίς όμως να χάνεται στο ελάχιστο η μαγική ισορροπία σε έλεγχο και άνεση, που λατρέψαμε στη νέα Corolla. Ο εύχρηστος χαρακτήρας φυσικά παραμένει βασικό ατού, η ανάρτηση εξαφανίζει κάθε κακοτεχνία, η κύλιση είναι σπουδαία, χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τον αεροδυναμικό θόρυβο πάνω από τα 130 χλμ./ώρα ή το βουητό στην επιτάχυνση, το οποίο υφίσταται ένεκα κιβωτίου, είναι όμως αισθητά μειωμένο σε σχέση με το Auris.
H υβριδική Toyota Corolla των 122 ίππων συνδυάζει με μαεστρικό τρόπο την άνεση με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
Η χαμηλή θέση οδήγησης, το εξαιρετικό κάθισμα και η αίσθηση από το τιμόνι μαρτυρούν πως αυτή η υβριδική Corolla δε θα καταθέσει τα όπλα μόλις ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει επιλέγοντας Sport από το σύστημα παραμετροποίησης με σαφή τόνωση της απόκρισης στο γκάζι, (όχι όμως και στο τιμόνι). Ακόμη και στην πίεση η συμπεριφορά είναι απροβλημάτιστη, με απόλυτα προβλέψιμα ουδέτερα χαρακτηριστικά, άμεσες αντιδράσεις και συγκρατημένες κλίσεις. Η υποστροφή δείχνει να έρχεται λίγο πιο νωρίς σε σχέση με την συμβατική, χωρίς ποτέ όμως να γίνεται απότομη ή ανεξέλεγκτη, αλλά από την άλλη το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω και της κατάλληλης τοποθέτησης των μπαταριών βοηθά στο σίγουρο «πάτημα». Μετά είναι και το ESP, το οποίο δουλεύει όσο εξαιρετικά χρειάζεται για να διατηρεί την τάξη από τη μια και να μην καταπνίγει την κίνηση από την άλλη. Ο συνδυασμός φιλικότητας και ισορροπίας μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς στη νέα υβριδική Corolla είναι εξαιρετικός. Όσο για τα απόλυτα ικανοποιητικά φρένα, όταν συνηθίσεις την ιδιότυπη αίσθηση στην αρχή της διαδρομής, δε θα υπάρχει κανένα πρόβλημα ακόμη και σε σκληρή χρήση.
Η υβριδική έκδοση της Corolla τονίζει το high tech προφίλ του νέου χάτσμπακ μικρομεσαίου της Toyota. Xωρίς να χάνει κάτι από την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κύλισης της συμβατικής προσφέρει κορυφαία οικονομία στην κατανάλωση και είναι μια ρεαλιστική αντιdiesel πρόταση. Τελικά ένα υβριδικό δεν είναι απαραίτητα και βαρετό...