Η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση προσθέτει στην πολύ καλή συνταγή του SEAT Leon τις πιπεράτες επιδόσεις και την ακόμα πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά, αλλά τα φορολογικά βάρη «ακυρώνουν» την όλη προσπάθεια.
2,0 TSI με 190 άλογα χωρίς τίποτα ηλεκτρικό/υβριδικό
Με 7,2 δλ΄στο 0-100 είναι πιο γρήγορο από plug-in με τα 204 άλογα
Φορολογικά βάρη 2λιτρου
Εσύ τι λες; Θα έδινες 27.290 ευρώ για αυτό το οld school πολύ γρήγορο Leon; Ή θα πήγαινες για το ακριβότερο κατά 4 χιλιάρικα Plug-in με τα 204 άλογα & τη μισή κατανάλωση;
Με μια ματιά
Το SEAT Leon με 2,0 TSI κινητήρα
190 άλογα και 320 Nm ροπής
0-100 σε 7,2 δλ.
Καίει 9,5 λτ./100 χλμ.
Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Από 27.290 ευρώ
Τοποθετημένο ανάμεσα στην έκδοση 1,5 TSI με τα 150 άλογα και την plug-in με τα 204, το SEAT Leon με το 2λιτρο TSI μοτέρ των 190 ίππων δεν μπορούμε να πούμε πως έχει ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Από τη μια είναι τα φορολογικά βάρη του 2λιτρου κινητήρα και από την άλλη η… απόστασή του από την τάση για εξηλεκτρισμό και άλλα σχετικά. Αυτή του η απλότητα όμως το κάνει ξεχωριστό και του χαρίζει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, τον οποίο θα εκτιμήσει μόνο ο «ψαγμένος», που δεν έχει πρόβλημα με τεκμήρια, καταβολή φόρων πολυτελείας και όλα τα «καλούδια» της ελληνικής φορολογικής πραγματικότητας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις εκδόσεις εξοπλισμού FR και FR Plus αλλά μόνο σε hatchback αμάξωμα (το Sportourer δεν διατίθεται με αυτό το μοτέρ).
Εξοπλισμός-Τιμή
Ο εξοπλισμός της FR περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες 18`` αισθητικό πακέτο, χαμηλωμένη ανάρτηση, σπορ καθίσματα, οθόνη αφής 8,``, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2``, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, εκκίνηση χωρίς κλειδί, δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου λειτουργιών μέσω smartphone και αναδιπλούμενους καθρέφτες. Η FR Plus προσθέτει επιπλέον πανοραμική ηλιοροφή και φώτα full-LED. Η τιμή του Leon 2.0 TSI 190 PS DSG ξεκινά από 27.290 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού FR και από 28.790 ευρώ στην πλουσιότερη FR Plus. Αυτό σημαίνει πως είναι 1.700 ευρώ ακριβότερες από τις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού του ήπια υβριδικού Leon 1,5 eTSI 150 PS DSG και κατά 4.000 ευρώ φθηνότερες από του plug-in υβριδικού 1,4 e-Hybrid DSG 204 PS.
Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει o 2,0 TSI (όπου TSI βάλτε turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου) του ομίλου VW, ο οποίος μετά από τις κατάλληλες ρυθμίσεις αποδίδει 190 ίππους με 320 Nm ροπής. Τα τελευταία αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ μόλις και διατηρούνται μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη αυτό εξαργυρώνεται με απόλυτα γραμμική λειτουργία και ευκολία ανεβάσματος στροφών χωρίς εξάρσεις και ξεσπάσματα, με τη βοήθεια του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που εκμεταλλεύεται τη ροπή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για άριστες εναλλαγές κάθε μιας από τις 7 σχέσεις του. Η αίσθηση των εξαιρετικών επιδόσεων επιβεβαιώνεται και με τους αριθμούς: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., 60-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ και 80-120 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ. με τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 231 χλμ./ώρα. Το ήπια υβριδικό 150άρι Leon είναι πιο αργό (8,6 για το 0-100, 4,6 δλ για τα 60-100 και 5,9 δλ για τα 80-120), ενώ το plug-in έχει εφάμιλλες ρεπρίζ, αλλά χειρότερο 0-100 (7,7 δλ και 3,3 δλ για τα 60-100 και 4,5 δλ για τα 80-120). Από την άλλη, η μέση κατανάλωση γυροφέρνει τα 9,5 λτ./100 χλμ. και αυτό χωρίς να πιέζεις συνέχεια το μοτέρ ώστε να εκμεταλλεύεσαι και τους 190 ίππους του.
Aπόλυτα γραμμική λειτουργία και ευκολία ανεβάσματος στροφών χωρίς εξάρσεις και ξεσπάσματα για τον 2λιτρο TSI των 190 ίππων. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές
Γέρνει ελάχιστα, κρατάει γερά, φρενάρει εξαιρετικά και εμφανίζει μια σπάνια στις μέρες μας ρυθμισιμότητα, που επιτρέπει στον οδηγό να τοποθετείται μαεστρικά σε κάθε είδους στροφή.
Στο δρόμο: Ακόμα πιο… Leon
Eίναι αλήθεια πως στην οδήγηση δεν παίζουν ρόλο ούτε τα τεκμήρια, ούτε τα φορολογικά βάρη. Έτσι στην περίπτωση του Leon έχουμε έναν πολύ καλό κινητήρα και ένα χαρισματικό πλαίσιο με bonus τη στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Κουμπώνεις στο ημιμπάκετ κάθισμα και απολαμβάνεις την εξαιρετική θέση οδήγησης έχοντας στη διάθεσή σου δύναμη και ροπή κατά βούληση. Κυρίως όμως από την πρώτη στιγμή νιώθεις την ευχάριστη ελαφρότητα του πλαισίου, το οποίο χωρίς βάρη από… μπαταρίες αντιδρά άμεσα και άκρως αποτελεσματικά σε κάθε input από το τιμόνι, με τον πίσω άξονα να είναι «ζωντανός» και άκρως συμμετοχικός για να απογειώνει το ήδη αναγνωρισμένο fun to drive του Leon. Ειδικά με την επιλογή Sport, που σφίγγει το τιμόνι, χαρίζει έξτρα ζωντάνια στο σύνολο κινητήρα-κιβωτίου και χαλαρώνει τα δεσμά του ESP, το Leon της δοκιμής βγάζει όλο το σπορ του χαρακτήρα, χωρίς να χάνει σε αποτελεσματικότητα. Γέρνει ελάχιστα, κρατάει γερά, φρενάρει εξαιρετικά και εμφανίζει μια σπάνια στις μέρες μας ρυθμισιμότητα, που επιτρέπει στον οδηγό να τοποθετείται μαεστρικά σε κάθε είδους στροφή. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό, ήσυχο και ταχύτατο, τη στιγμή που οι αναρτήσεις δεν ταλαιπωρούν τους επιβάτες: Απορροφούν αποτελεσματικά ακόμα και τις εγκάρσιες ανωμαλίες, παρά το σπορ set-up και τους τροχούς των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (225/40). Το Leon της δοκιμής έχει όλη την ουσία και είναι ένα μοντέλο που προσφέρει απλόχερα τη χαρά της οδήγησης.
Αυτό το Leon πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς και να απολαμβάνεις την ισορροπία του, αλλά και την αποτελεσματικότητά του. Κρίμα που το εμπορικό του ενδιαφέρον είναι μηδαμινό.
Αυτό το Leon πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς και να απολαμβάνεις την ισορροπία του, αλλά και την αποτελεσματικότητά του. Κρίμα που το εμπορικό του ενδιαφέρον είναι μηδαμινό χάρη στο βλακωδώς άδικο φορολογικό καθεστώς της μπανανίας μας.