- Με 120.000 ευρώ παίρνεις 1.020 άλογα
- Κάνει το 0-100 σε 2,8 δλ., η Tesla δηλώνει 2,1 δλ. όχι όμως από πλήρη στάση
- Έχει 3 ηλεκτροκινητήρες: από έναν σε κάθε πίσω τροχό και έναν για τους μπροστά
- Το τιμόνι-πηδάλιο (τύπου yoke) είναι άβολο
Σίγουρα 120 χιλιάρικα δεν είναι λίγα λεφτά, ωστόσο 1.020 άλογα δεν αγοράζεις ούτε με… 10 φορές περισσότερα χρήματα. Μάλιστα κύριοι, το Tesla Model S Plaid (Plaid= το καρό μοτίβο) αποδίδει ούτε λίγο, ούτε πολύ, 1.020 άλογα τα οποία μπορείς να αποκτήσεις από 120.000 ευρώ μετά και από τις τελευταίες μειώσεις τιμών της αμερικανικής φίρμας (σ.σ. αλήθεια πως νιώθουν όσοι αγόρασαν πριν λίγο καιρό το ίδιο αυτοκίνητο με 140 χιλιάρικα;).
Η Tesla έχει καταφέρει να δημιουργήσει φανατικούς οπαδούς και ορκισμένους haters, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν γίνεται να μη σταθείς στην προσφορά τόσων ίππων σε μια τιμή, που αν δεν είναι της διπλανής πόρτας, είναι της παραδιπλανής, άντε και λίγο παραπέρα για εμάς τους μισθοσυντήρητους. Ας αφήσουμε όμως τα οικονομικοφιλοσοφικά και ας μείνουμε στην εμπειρία της οδήγησης του ιδιαίτερου αυτού Model S, χωρίς να ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα μοντέλο με 12 χρόνια στην πλάτη, έχοντας βέβαια δεχθεί κάποιες αναβαθμίσεις στο ενδιάμεσο διάστημα.
Είναι αλήθεια πως το Model S Plaid είναι ίσως υπέρ του δέοντος διακριτικό διατηρώντας τη σφηνοειδή μορφή και την εικόνα της ηπιότερης και επίσης τετρακίνητης έκδοσης των 670 ίππων. Πουθενά δεν υπάρχει γραμμένο το «Plaid», παρά μόνο το χαρακτηριστικό καρό σήμα και το μικρό πίσω σπόιλερ δίνουν το… διακριτικό μήνυμα. Κληρονομώντας αυτή τη… διακριτικότητα όμως, η έκδοση Plaid διατήρησε την απίθανη αεροδυναμική, με το σχετικό συντελεστή να παραμένει στο υπέρ-χαμηλό cd: 0,208!
Αν με ρωτάτε θα ήθελα να ξεχωρίζει περισσότερο, ωστόσο η Tesla έχει επιλέξει μία κοινή σχεδιαστική ταυτότητα για όλα τα μοντέλα της. Ούτε στην καμπίνα υπάρχει κάποια ακρότητα με εξαίρεση το τιμόνι-πηδάλιο (τύπου Yoke). Φτιαγμένο από καλής ποιότητας υλικά, το μάλλον «ψυχρό» -λόγω της δωρικής του σχεδίασης εσωτερικό- μπορεί να απέχει από το να χαρακτηριστεί premium, ξεχωρίζει όμως από τη μεγάλη και ρυθμιζόμενης κατεύθυνσης κεντρική οθόνη των 17 ιντσών, από όπου γίνεται ουσιαστικά ο έλεγχος των πάντων. Ακόμα και της επιλογής στην κίνηση του οχήματος (εμπρός – πίσω) σαρώνοντας το δάκτυλο, με το parking να είναι πάνω αριστερά. Χρειάζονται εξοικείωση αυτά τα πράγματα ειδικά για εμάς τους… boomers, όπως και οι επιφάνειες αφής στο τιμόνι που χρησιμοποιούνται για τα φλας, την κόρνα και τα φώτα.
Χωροταξικά δεν έχει αλλάξει φυσικά τίποτα με γενναιόδωρους χώρους για τα γόνατα των πίσω, όχι όμως και για τους ώμους με τη διάταξη να μην ευνοεί τη μεταφορά και 3ου μεγαλόσωμου επιβάτη. Η συνολική χωρητικότητα των πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 793 λίτρα. Μάλιστα, μέσω των ειδικών διακοπτών, τα πίσω καθίσματα μπορούν να ανακλιθούν εύκολα, δημιουργώντας έτσι αρκετό χώρο για τη μεταφορά ακόμα και ενός ποδηλάτου χωρίς την αφαίρεση τροχού.