H Μercedes GLA πρώτης γενιάς άνοιξε τον χορό των compact crossover αυτοκινήτων της φίρμας και τράβηξε τον ενδιαφέρον των Ελλήνων αγοραστών. Σήμερα, αξίζει να επενδύσει κανείς πάνω στο αυτοκίνητο;
Η GLA σηματοδότησε την άφιξη της Mercedes στην κατηγορία των μικρομεσαίων compact crossover μοντέλων και τράβηξε το ενδιαφέρον του ελληνικού αγοραστικού κοινού χάρη στην υψηλή απόσταση από το έδαφος, τα μεγάλα επίπεδα πρακτικότητας που προσέφερε και τον premium χαρακτήρα της. Τώρα, ρίχνουμε μια δεύτερη ματιά στην GLA πρώτης γενιάς και επισημαίνουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της.
Η αισθητική του καθενός είναι υποκειμενική αλλά δεν είναι υπερβολικό να πούμε πως η πρώτης γενιάς GLA παραμένει ελκυστική ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Οι γραμμές και τα γλυπτά της σχήματα πήγαιναν εντελώς κόντρα στην τετραγωνισμένη σχεδίαση των SUV πριν από μια δεκαετία και για αυτό, μοιάζει πως, σήμερα, βρίσκεται στο φυσικό της περιβάλλον. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το εμφατικό εμπρόσθιο τμήμα, που ενσωματώνει την άρχουσα γρίλια με το αστέρι της Mercedes και πλαισιώνεται από πολύ δυναμικά φωτιστικά ενώ πίσω, εντύπωση προκαλούν τα μεγάλα σε διαστάσεις φωτιστικά, αλλά και ο προφυλακτήρας με το διαχύτη.
Εσωτερικό: Ποιοτικό αλλά όχι αψεγάδιαστο
Στην GLA βρίσκουμε πολύ καλά υλικά, με το ανώτερο τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών να ντύνεται από μαλακό στην αφή υλικό. Η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα, παρότι σε ορισμένα σημεία του εσωτερικού (π.χ. στην κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων) η συναρμογή δεν είναι αψεγάδιαστη, με βάση πάντα τα premium δεδομένα. Στο κομμάτι της ευχρηστίας, η τακτοποίηση των διακοπτών είναι η ενδεδειγμένη, ενώ βολεύει ιδιαίτερα στη λαβή η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, πάνω στην κολώνα του τιμονιού (υπάρχουν και paddles). Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά, το ταμπλό διακρίνεται για την καλαισθησία του, με τους 5 οριζόντιους στρογγυλούς αεραγωγούς, την «αιωρούμενη» λεπτή ψηφιακή οθόνη και το μικρό περβάζι στο ανώτερο τμήμα του, να αποτελούν και πάλι τα τρία πιο χαρακτηριστικά σημεία της εικόνας του.
Κινητήρας: Πολιτισμένος και φορτσάτος
Ο 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με τον οποίο προσφερόταν η GLA 200 κινεί γρήγορα το crossover της Mercedes, προσδίδοντάς του 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός διατηρείται εύρωστος σε όλο το φάσμα περιστροφής του και με γερό τράβηγμα, καταφέρνοντας να διατηρεί σε κάθε περίπτωση τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Με το αυτόματο κιβώτιο 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και χωρίς χρονική καθυστέρηση, ενώ στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Mercedes υποσχόταν μέση τιμή 5,8 λτ. στα 100 χλμ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Ανετη στον δρόμο, πατάει και χώμα
Η GLA πρώτης γενιάς έχει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), με μεγαλύτερη όμως διαδρομή ανάρτησης δίνοντάς της τη δυνατότητα να διαχειριστεί με περισσότερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, ώστε να ωφελήσει τη σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές. Το τιμόνι είναι γρήγορο και δίνει καλή πληροφόρηση ενώ, όσον αφορά τα φρένα επεμβαίνουν γρήγορα και αποφασιστικά (100-0 χλμ./ώρα σε 37,9 μ.). Εκτός δρόμου και παρότι αποκλειστικά δικίνητη, η Mercedes GLA 200 δεν δείχνει εκτός των «νερών» της, αφού η διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπει την κίνηση στο χωματόδρομο, χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα». Σε κάθε περίπτωση βέβαια, για αυτούς που ενδιαφέρονται περισσότερο για εκτός δρόμου εξορμήσεις, η επιλογή των εκδόσεων με την τετρακίνηση 4MATIC είναι περισσότερο ενδεδειγμένη.
Τιμές-Value for Money- Συμπέρασμα
Η Μercedes GLA πρώτης γενιάς διατηρεί ακόμη και σήμερα τον premium χαρακτήρα της, προσφέρει άνεση σε οδηγό και επιβάτες και θα στρίψει αποτελεσματικά, όταν χρειαστεί. Ο οδηγός δεν θα φοβηθεί να πατήσει χώμα, χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος που έχει το αυτοκίνητο, επιβεβαιώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο την crossover φύση της. Οι τιμές της GLA στην αγορά των μεταχειρισμένων ξεκινούν λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 109 ίππων, ενώ τον 1.600άρη turbo βενζίνης τον βρίσκουμε πάνω από 23.000 ευρώ. Για μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα, ο ενδιαφερόμενος θα χρειαστεί να δώσει μέχρι και 30.000 ευρώ, πράγμα που δείχνει ξεκάθαρα πως η GLA πρώτης γενιάς κρατάει ψηλά την τιμή της.
Παραμένει «αστέρι»;
- Θελκτική ακόμη και σήμερα μέσα-έξω
- Ο 1.600άρης turbo είναι υπεραρκετός
- Άνετη στην άσφαλτο, ανταποκρίνεται στο χώμα
Πόσα λεφτά θα έδινες για μια GLA σήμερα; Aξίζει να την αγοράσεις;