TDI: Μπορεί να βγάλει ζημιά στο turbo και στα μπεκ. TSI: Ίσως καίει παραπάνω λάδι
9.207 Επισκέψεις στο άρθρο (21/2/2024)
Το Skoda Kodiaq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι μοντέλο πενταετίας (2019) και έχει προλάβει να διανύσει 180.000 χιλιόμετρα. Ώθηση στο SUV δίνει ο TDI πετρελαιοκινητήρας 2 λίτρων που αποδίδει 190 άλογα και 400 Nm ροπή. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι DSG 7 σχέσεων με κωδικό DQ500 και η κίνηση μεταδίδεται στους 4 τροχούς.
Κατά τον οπτικό έλεγχο δεν παρατηρήθηκαν διαρροές λιπαντικού από τα μηχανικά μέρη, ενώ οδηγώντας το Kodiaq παρατηρήσαμε πως τα πάντα δουλεύουν σωστά. Το μοτέρ δεν εμφανίζει δισταγμούς και κομπιάσματα, επιταχύνοντας εμφατικά το όχημα, ενώ οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και απροβλημάτιστα. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση που είδαμε στη δοκιμή του μεταχειρισμένου μοντέλου ήταν 7,7 λτ/100 χλμ.
Ένα συχνό χαρακτηριστικό γνώρισμα των DSG σασμάν είναι πως αν έχουν αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων τότε οι αλλαγές γίνονται λιγότερο ομαλές. Το κιβώτιο που συνδυάζεται με Haldex τετρακίνηση, δηλαδή το DQ500, χρειάζεται αλλαγή λιπαντικών κάθε 60.000 χιλιόμετρα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του. Ο ιμάντας χρονισμού του κινητήρα θα πρέπει να αντικαθιστάται κάθε 210.000 χιλιόμετρα.
Τόσο τα diesel, όσο και τα βενζινοκίνητα μοτέρ που εξοπλίζουν το Skoda Kodiaq είναι σε γενικές γραμμές αξιόπιστα και απροβλημάτιστα. Σύμφωνα με αναφορές, οι βλάβες στους TDI πετρελαιοκινητήρες εστιάζονται στα μπεκ καυσίμου και στα turbo, ενώ οι ζημιές στους TSI βενζινοκινητήρες περιορίζονται στο δίλιτρο μοτέρ EA888 που μπορεί να εμφανίσει αυξημένη κατανάλωση λιπαντικού.