Το Tesla Model 3 είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο παγκοσμίως, και τα πιο παλιά μοντέλα στην Ευρώπη είναι ήδη 4 ετών. Πόσο καλό είναι το ηλεκτρικό μοντέλο ως μεταχειρισμένο; Βγάζει ζημιές, ή είναι απροβλημάτιστο;
Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό πολλών όταν ακούνε τη λέξη «ηλεκτροκίνηση» είναι η εταιρεία Tesla, η οποία θεωρείται πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά νέας γενιάς. Το Tesla Model 3 που έφτασε στην Ευρώπη το 2019, είναι ένα μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας (D) που είναι εξαιρετικά δημοφιλές, μιας και από το 2020 και έπειτα είναι το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο.
Έχουν περάσει 4 χρόνια από το ντεμπούτο του Tesla Model 3 και έχει έρθει η ώρα να διαπιστώσουμε πόσο καλό είναι ως μεταχειρισμένο. Δοκιμάζουμε ένα μοντέλο του 2019, το οποίο έχει 120.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό του και βλέπουμε σε τι επίπεδο είναι η κατάσταση της μπαταρίας, καθώς και τις τυπικές φθορές στα μηχανικά μέρη και στο εσωτερικό.
To Tesla Model 3 έχει ένα κομψό και φουτουριστικό αμάξωμα, στο οποίο διέπεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Αντίστοιχα μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ο σχεδιασμός του οποίου κινείται σε αρκετά minimal «μονοπάτια». Δεν υπάρχει πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, ούτε διακόπτες, πλήκτρα και μοχλοί. Το μόνο που κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό είναι η τεράστια οθόνη 15 ιντσών, μέσω της οποίας εκτελούνται όλες οι εντολές. Παρά την εντυπωσιακή εικόνα, αυτό στερεί «πόντους» από την εργονομία, αφού αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Παράλληλα, ορισμένα από τα υλικά υστερούν ελαφρώς σε φινίρισμα.
Στο αυτοκίνητο θα χωρέσουν ακόμα και 5 ενήλικες επιβάτες, αφού το πάτωμα είναι επίπεδο, διευκολύνοντας έτσι την φιλοξενία του τρίτου επιβάτη, ενώ παράλληλα ο «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι αρκετός. Όσον αφορά στις αποσκευές, το Tesla Model 3 διαθέτει 2 πορτ-μπαγκάζ. Το πίσω έχει χωρητικότητα 425 λίτρα, ενώ το εμπρός 117 λίτρα.
Η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα έχει ως αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο βάρους, κάτι που λειτουργεί θετικά στη συμπεριφορά και στο «κράτημα» του Tesla Model 3, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα σε δρόμους με στροφές. Το όριο πρόσφυσης είναι ακόμα υψηλότερο στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων, οι οποίες διαθέτουν 2 κινητήρες, 1 σε κάθε άξονα.