Γιατί η πρώτη θέση του Peugeot 208 στην Ευρώπη δεν είναι ο μόνος λόγος που πρέπει να ανησυχούν οι Γερμανοί; Πώς ο βασιλιάς των τελευταίων 15 ετών βρέθηκε στην 5η θέση πίσω από μικρότερα, μη γερμανικά μοντέλα;
Η εκθρόνιση του Golf είναι μόνο το πρώτο δείγμα της αλλαγής στην Ευρώπη
Το Peugeot 208 πήρε το 2022 την πρώτη θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη, ρίχνοντας το VW Golf από την κορφή μετά από 15 χρόνια. Όμως η πτώση του Golf δεν είναι το μόνο πρόβλημα για τους Γερμανούς. Γιατί;
Το Golf μπορεί να μην ήταν ποτέ το καλύτερο σε κάποιον τομέα, ήταν όμως το μοντέλο που σε κάθε τομέα ήταν καλό, και έτσι αποτελούσε μια καλή λύση στα μέτρα και τα λεφτά του. Όμως, το Golf έπεσε από τη πρώτη θέση, θύμα ίσως της στασιμότητάς του, αλλά και του ανταγωνισμού. Του ανταγωνισμού κυρίως των Γάλλων και των SUV.
To Golf δεν έχασε μόνο την πρώτη θέση, αλλά και τη δεύτερη, και την τρίτη, και την τέταρτη, και έπεσε πέμπτο, πίσω από το 208, το Dacia Sandero, το VW T-Roc και το Fiat 500. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Hyundai Tucson, Dacia Duster και Renault Clio.
Σε μια δεκάδα που μόλις 3 μοντέλα είναι SUV, δεν θα έλεγε κανείς πως απειλούνται οι άλλες κατηγορίες από αυτά. Όμως το ότι το Golf πέρασε πίσω από το T-Roc, ένα μοντέλο στα ίδια λεφτά, παρόμοιο μέγεθος, αλλά βασισμένο σε μια μικρότερη πλατφόρμα, είναι δείγμα πως η αγορά θα πληρώσει για SUV αντί για ένα χάτσμπακ, ακόμη και αν το χάσμτπακ είναι μικρομεσαίο, και είναι το Golf.
Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον είναι ότι οι δύο όμιλοι με γαλλικό βασικό κορμό έχουν ανάμεσά τους 6 από τα 10 μοντέλα της δεκάδας: Peugeot 208, Fiat 500 και Opel Corsa από τη Stellantis, Dacia Sandero, Dacia Duster και Renaul Clio από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi-Dacia.
Φυσικά η Peugeot ήταν και πάλι πρώτη σε πωλήσεις πριν το Golf επικρατήσει για 15 χρόνια, με το 207, τη χρονιά 2008 για τελευταία φορά, όμως η γαλλική επικράτηση τώρα είναι ενδεικτική της αλλαγής στις προτιμήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.
Είναι όμως ικανός λόγος αυτός για να αγχώνονται οι Γερμανοί; Είναι οι Γάλλοι στα πάνω τους; Και τελικά αν ακόμη τα μικρά αυτοκίνητα είναι τόσο ψηλά (208, Sandero, 500, Yaris, Corsa, Clio), γιατί κάποιοι κατασκευαστές τα εγκαταλείπουν;