Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται πως θα επιτρέψει κατ΄ εξαίρεση στη Γερμανία να κατασκευάζει αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται με e-fuels, ώστε να την κάμψει τις αντιρρήσεις της πάνω στην απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel το 2035.
Προσφέρει e-fuels για το ναι της Γερμανίας η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να προσφέρει στη Γερμανία μια λύση για να συνεχιστεί η παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, όταν και έχει αποφασιστεί πως θα σταματήσει η πώληση καινούριων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel. H Ε.Ε. φημολογείται πως θα δώσει τη δυνατότητα στη Γερμανία να παράγει αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται με e-fuels, ώστε να καμθεί το βέτο που έχει βάλει η γερμανική κυβέρνηση στην απαγόρευση των μοτέρ βενζίνης/diesel.
Η Κομισιόν μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ορίσει κάποια προθεσμία για το πότε θα υποβάλει την πρόταση της για τα e-fuels και δεν είναι σαφές εάν αυτό θα είναι αρκετό για να έρθει με το μέρος της Ε.Ε. o καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρόταση αναφέρει πως μόνο η Γερμανία θα μπορεί να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες που θα μπορούν να χρησιμοποιούν τέτοια καύσιμα.
Τα e-fuels παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που δημιουργείται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς CO2. Τα καύσιμα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα όταν καίγονται σε έναν κινητήρα, όμως με τα e-fuels, οι εκπομπές εξισορροπούνται με την ποσότητα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου, καθιστώντας το ουδέτερο συνολικά.
Oι επικριτές τους πάντως λένε ότι τα καύσιμα αυτά είναι σπατάλη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα πρέπει η χρήση τους να περιοριστεί για συγκεκριμένες χρήσεις και τομείς της βιομηχανίας.
Φοβούνται πως θα χρησιμοποιούν παράνομα καύσιμα αντί για e-fuels
Σε περίπτωση πάντως που δοθεί το πράσινο φως για να κατασκευαστούν αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται με μοτέρ που θα χρησιμοποιούν e-fuels, επειδή είναι μοριακά πανομοιότυπα με τα συμβατικά καύσιμα, θα πρέπει να ενσωματωθούν επιπλέον τεχνολογίες ή πρόσθετα καυσίμων για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν «απαγορευμένα» καύσιμα μετά το 2035.